wie heeft er ervaring met kent and masters

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

furyke

Re: wie heeft er ervaring met kent and masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:38

Welke heb je besteld?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 17:32

ik heb de gewone dressuur besteld, ik heb net met hem gereden en wat een verschil ze heeft 1 keertje gebokt maar ze heeft al wel netjes gegalopeerd met men vorig zadel kreeg ik ze niet meer in galop en steigerde ze en bokte ze, alles wordt nu terug vanaf stap 1 gedaan in ontspanning! maar het was een heel verschil dus gaan we nu echt terug aan het werk!

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:44

Super!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:49

Ik heb een K&M vzh cob op mijn poownie gehad. Reed al jaren op paarden toen ik haar weer terugkocht, dus ik moest enorm wennen aan zo'n kleintje, maar het zadel was geniaal! Het enige zadel dat niet schoof (geen schoft, rond type) en de aanpasbaarheid vond ik ideaal. De kussens waren ook erg mooi gevuld.

Afbeelding

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 18:14

ja voor mij was het ook enorm aanpassen als ik opstapte, heel anders dan mijn wintec, natuurlijk ook nog redelijk stijf, maar eens ik begon te rijden ging het echt goed, ik hoop snel men 'oude' paardje terug te hebben :) en dan kunnen we terug beginnen denken aan een wedstrijdseizoen, wat een slecht passend zadel allemaal kan stuk maken is echt verschrikkelijk! wij zaten op L niveau (schouder binnenwaarts, wijken, uitgestrekte draf, contragalop, keertwendingen,...) en nu nog geen B meer! ik vind het vooral erg dat ik mijn paard ongewild zoveel pijn heb gedaan en dat niemand mij wou geloven ivm met men zadel! uiteindelijk mijn eigen gevoel gevolgd en het paste inderdaad niet maar de schade was al berokkend... je kent en voelt je paard nog altijd het beste zelf aan! dat heb ik er nu weer al maar eens van geleerd!

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:18

Ben zeer tevreden over het zadel, goede prijs-kwaliteit verhouding en een verwisselbare boom is ideaal, anders had ik al minstens 3 keer een nieuw zadel moeten kopen!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 19:32

ik wou er ook nog even bijzetten dat ik het zadel na 20 rijuren terug na laat kijken en op deze moment zit er een rode boom in :)

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:32

Ik heb nu al 3x gereden met mijn zadel. Voor het eerst sinds heel lang geleden echt zalig gereden! Charlie heeft niet 1x gebokt of gesteigerd! Gallop gaat nu vanzelf. Echt heel blij dus!

Eerste week van september word de mijne terug na gekeken. Ik heb er nu een gele XW boom inzitten :P

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 20:41

ik schrok wel even van de rode boom :) dit is een wijde als ik me niet vergis maar hij past goed dus dat is het belangrijkste!

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:22

is Rood niet de middenste maat Medium?

Even foto van de site gehaald... Ik heb de gele en die zou volgens de passer XW zijn.
Afbeelding

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 12:49

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:08

Ah dat had ik nog niet gevonden!

NH_trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:15

Ook hier een tevreden persoon met een K&M zadel. Mijn pony heeft een korte rug en is redelijk rondgeribt, waardoor niet veel zadels fijn passen. Ik heb 'm nu anderhalf jaar en ben nog steeds zeer tevreden. Heb 'm laten aanmeten door een MSFC.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:55

En hier nog eentje! Nu sinds oktober vorig jaar een K&M veelzijdigheidzadel en hij bevalt me prima. Gisteren is mijn zadel weer nagekeken door de zadelpasser. Meteen een andere boom erin gezet, want mn paard was wat gegroeid in bespiering. Ideaal dat die boom zo eenvoudig verwisselbaar is, anders had ik alweer na moeten denken over een nieuw zadel.

sandje011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 01:42

Kay_Kim schreef:
zoals de vraag het zegt wie heeft er ervaring met kent and masters? ik vind namelijk niet zoveel terug over dit merk, ik heb de site al wel eens bekeken maar echt ervaring van mensen vind ik niet terug...

Wy hebben net mn vorige pony terug gekocht we hadde dr verkocht met zadel hoofdstel etc. Dus we hadden een zadel nodig, Jhon kool langsgekomen, en toen hebben we uiteindelijk een K&M zadel gekocht, prima zadel, voor een prima prijs! De meeste K&M zadels ligt de prijs rond de €1000, een zadel dat op ieder paard past, van kleine pony's tot grote paarden, smal of breed maakt niet uit! Zadel heeft verwisselbare boom en kan op maat geleverd worden:) ik ben er inidegeval bly mee!
Succes!

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:21

Vandaag mijn k&m gekregen.
Moet wel even wennen aan dat stijve van een boomzadel, en dan ook nog nieuw.
Maar ben er super blij mee.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 19:22

dan heb je het toch nog redelijk snel :) deze is bruin zeker? kan je geen foto's nemen :) ik heb gisteren eerst nog eens gelongeerd met men zadel nog niet terug gereden! maar het ligt super en schuift niet, ook de mensen op men nieuwe stal bevestigde dit ;) mijn broer is op vakantie maar komt daarna terug foto's nemen en dan zal ik ze ook even plaatsen!

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:12

ja zal vandaag foto's proberen te maken.
was gisteren mn camera vergeten. is idd bruin.
t zadel schuift een heel klein beetje, maar dat komt vooral omdat mn paard scheef loopt. Tja wat verwacht je ook van een 3-jarige?
Dus lekker aan gaan werken en eventueel de singelstoot naar achteren verplaatsen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 08:40

hahah mijn singelstoten zijn naar voren verplaatst ;) mijn paard heeft heel ver doorlopende schouders dus het zadel moet daarachter en daarom moeten ze naar voor zodat de singel mooi op zen plaats komt

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:57

dat is dus t handige van die zadels.
ik heb alleen nog geen singel, dus kan er voorlopig nog niet mee rijden.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 15:54

k heb vandaag voor de eerste keer echt gereden met het zadel en op mijn nieuwe stal, was allemaal heel spannend :) paardje vond het ook maar ze was heel braaf wel lekker fris, ze hinnikte heel hard naar de andere paarden en in het begin heb ik ze gewoon laten draven! na een 10 min begon ze te ontspannen en hebben we lekker doorgereden, wat gewijkt voor de kuit, er zijn al enkele goede galopsprongen gemaakt (ging nietmeer door het slechtpassend zadel) cirkeltjes allemaal mooi in de aanleuning of voorwaartsneerwaarts! ze liep echt goed over de rug zonder enige druk in de mond dus ik ben zeer te vreden over men kent and masters!

wou foto's nemen maar men broer was zen fotocamera vergeten :(

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 19:59

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:06

Hangen die beugels voor jou op de goede hoogte? Dan ben je inderdaad maar een kleintje :o of is je paard gewoon zo'n reus?

Mooi zadel hoor :D Ik kan mijn k&m morgen inleveren voor mijn nieuwe zadel :)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 20:11

aan de longe zijn ze niet op mijn lengte maar de andere wel :)

ik ben 1.53 en mijn paard 1.70 :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:43

Ah, ik had die aan de longe gezien :')