Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pmarena schreef:Net even in je profiel gekeken en daar gebruik je ook vrij korte singels met de gespen vlak achter de elleboog, als ik dit zie raad ik het altijd aan om echt een langere singel te gebruiken om dit soort plekjes te voorkomen

Barcelano schreef:Ik merk dus wel dat het er ook aan ligt wat voor dekje er onderligt.
pmarena schreef:Net even in je profiel gekeken en daar gebruik je ook vrij korte singels met de gespen vlak achter de elleboog, als ik dit zie raad ik het altijd aan om echt een langere singel te gebruiken om dit soort plekjes te voorkomen
Barcelano schreef:En eventueel een antislip matje eronder.
Of is de stof van het dekje ook een soort anti slip?
Een wollen bonte van echt schapen wol is inderdaad ook te proberen waard.
Momenteel hebben beide AV s van mij wel sneller last van plekjes dan normaal, ook bij het hoofdstel.
helaas heb je dat weleens met een dun vachtje en huidje
Qimm schreef:inderdaad, ik heb precies dit ook gehad, en een langere singel was DE oplossing
Ariebren schreef:Voorbenen strekken na aansingelen en dan ben je van het oksel probleem af.
Geef het paard wel een paar dagen de tijd om de huidige wondjes te laten genezen.
B_r_e_n schreef:Nee het zich echt alleen bij haar elleboog (zie foto op in de o.p)
Ondanks dat de singel mooi op de goede plaats ligt komt ze er toch tegenaan bij beweging.
Waarschijnlijk zal een ander paard er geen last van hebben, maar tja tis die dunne huid van haar...
B_r_e_n schreef:pmarena schreef:Net even in je profiel gekeken en daar gebruik je ook vrij korte singels met de gespen vlak achter de elleboog, als ik dit zie raad ik het altijd aan om echt een langere singel te gebruiken om dit soort plekjes te voorkomen
Zoals in de O.P staat gaat het om een nieuwe singel dus niet in mij profiel te zien!
Ik heb juist een langere gekocht. Ik ging voor een 65 maar die was te lang, kwam tegen het zadel aan.
Ben toen gaan ruilen voor een 55.
Hij is niet te kort zoals de zweetplekken op de foto ook lieten zien, maar hier een iets duidelijkere foto van de ligging
[ Afbeelding ]

) maar geen verschil. Uiteindelijk een banaansingel van de agradi gekocht en die leek te helpen. Maar lange ritten heb ik uiteindelijk (door blessure paard) toch nooit kunnen maken, dus zekerheid kan ik niet geven.