wat nogmeer voor een eigen paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: wat nogmeer voor een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:05

Fleecedekens zijn tenzij je paard heel oud, ziek of geschoren is, zonde van je geld joh, niet kopen. Een paardenvacht werkt zelf exact hetzelfde als een fleecedekens, zolang ze maar een beetje uit de wind op kunnen drogen overkomt een paard helemaal niks van een beetje zweet in de winter.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:34

Hoe groot is ze? Wat wil je met haar gaan doen etc? Staat ze op stal, dag en nacht buiten of wat?
het lijkt er wel op dat je in onze buurt woont though lol

ilovetina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:43

Voer natuurlijk verschillende soorten borstels, bandages, voetjes, logeersingel maby,
een bondje ofzoo voor halster, wel wat meer dekjes das handig voor als er 1 in de was zit ofzoo
als de rug van je paard niet echt goed is of je ploft nog een beetje in het zadel een dekje of gellpatje,
misschien een touwhalster, snoepjes, en ik zou toch nog ff kijken voor een wormenspuit enzzz enzz

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 07:38

Shona schreef:
Hoe groot is ze? Wat wil je met haar gaan doen etc? Staat ze op stal, dag en nacht buiten of wat?
het lijkt er wel op dat je in onze buurt woont though lol

Denk dat dat idd de belangrijke vragen zijn.

Ilovetina, allemaal rotzooi onder je zadel steken maakt dat het niet meer past, krijgt ie juist rugpijn... En wormenkuur moet je eerst mestonderzoek voor doen... Bandages en peeskappen heb ik ook niet, als je ze niet nodig hebt omdat je paard strijkt oid, moet je ze niet omdoen, dan maak je de pezen alleen maar zwakker.

Heike1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 08:32

Een slowfeeder, een grote drinkbak, een grote (speel)bal/ skippybal ( eventueel :P ), een kruiwagen, teugels, een singelbontje ( eventueel), extra draad ( heb ik altijd, voor als de omheining bv. kapot zou gaan, of als ik snel iets zou moeten maken. Dan kan ik dat meteen doen, moeten we het niet eerst gaan kopen :D), beugels, vliegenspray, een steen tegen de eitjes van horzels, een (dressuur)zweep ( eventueel), voldoende emmers ( altijd handig!), opslagton ( voor eten bv. of reusachtige voorraad snoepjes, of wortels ;)), een ring die je in de muur kan vastmaken waaraan je je pony kan vastbinden, een opstapje, zadeltassen, extra hoofdstel ( eventueel :P )... + alles wat al de andere bokkers al hebben gezegt :+ Veel plezier !

ilovetina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 08:51

Gypsy: Ze zij HEBBEDINGETJES! nou dit zijn tog wel HEBBEDINGETJES!

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:23

ik heb een oude diepvries, waarin ik het eten (brok, appels, wortels, snoepjes) bewaar, echt reuze handig en ... al vaak van pas gekomen als... ik de stal weer'ns niet goed had dicht gedaan.

Strijkkappen en bandages, peesbeschermers... alleen als het echt nodig is... zou ik pas kopen als het dus echt nodig is. Ja als je wilt, kun je jezelf in één uur totaal armkopen...

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:25

ilovetina schreef:

Dat noem ik nou niet bepaald hebbedingetjes, het zijn dingen die je alleen moet gebruiken als je paard het NODIG heeft.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:41

;)
Shona schreef:
ilovetina schreef:

Dat noem ik nou niet bepaald hebbedingetjes, het zijn dingen die je alleen moet gebruiken als je paard het NODIG heeft.

Ik heb ze ook :j peeskappen.bandages
Maar ik gebruik ze alleen als we gaan springen :j
En welke paardengek kan nu niet weerstaan aan een paar peesjes in een leuk kleurtje die daar precies op je wachten en schreeuwen'koop mij koop mij!' :P :') ;)

Maar als ik ga crossen doe ik de 3 in 1 beschermers aan die beschermen toch ne iets meer denk ik ;)

dor1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:20

hier een stille mee lezer voor als wij ooit ons eigen paardje krijgen

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:09

voor je paard, borstels, voer, halsters, dekjes, een trailer? en mosschien voor jezelf, rijbroek, cap, wedstrijdjasje?

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 07:45

Extra dekjes
paar touwen en halster
ongevoerd regendekentje
winterdeken 200gram ofzo
een dikke winterdeken
fleecedeken
zadelvet/zeep
vliegenkap
extra beugelriemen,neusriem .......
longeergerief
EHBO spullen
een paar emmers
fluogerief
ik heb verder ook nog een zaklamp,handdoeken,een wollen trui en een GSM op stal erg handig :)

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:24