Sinds wanneer een anky pad 90 euro?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:20

Voor de mensen die engels kunnen staat in de brochure:

ANKY® Therapeutic Pad
Art. nr: XR112
•Lined with a special hollowfiber padding
•The padding ensure that the pressure of the rider and sadle on the horses’s back is distributed
•Shocks are absorbed so the horse’s back will not cramp as much
•More comfort and flexibility
•Prevent injuries in the back

Vooral voorkomt blessures van de rug vraag ik me af wat ik me er bij voor moet stellen.

http://www.anky.nl/downloads/1336718843_Standardart_collection.pdf

Denk toch dat er echt wel mensen zijn die het kopen ondanks dat ik het gekke werk vindt.
Goed passend zadel en als ruiter fatsoenlijk in het zadel dan zou je paard niet zomaar een rug blessure oplopen maar goed vele zijn toch tegenwoordig wat overdreven bezig met vanalles en nog wat.

CaPrIoLe`79

Re: Sinds wanneer een anky pad 90 euro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:12

Als bovenstaande echt werkt vind ik het het geld zeker waard. Voor bijv. een ruiter die weet dat zijn zit niet alles is. Die kan wel zeggen dat die zijn best doet om het te verbeteren, maar ondertussen zou het wel fijn zijn als die schokken gedeeltelijk al worden opgevangen.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 10:40

Ja, maar volgens mij als je gewoon een goed passend zadel hebt krijg je ook geen blessures..

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:46

Een gewoon goed passend zadel met een vreselijke ruiter erop bezorgt het paard nog steeds pijn in zijn rug... en een therapeutisch dekje gaat daar niks aan verbeteren.

Duistergruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:33

Wat mij opviel is dat bij het 'normale' dekje geen rug (ruimte voor de schoft) inzat en bij het 'therapeutische' wel.

wss betaal je ook voor het merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:38

Dat sowieso...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:38

Volgens mn zadelmaakster krijgen veel paarden drukkingen van dit dekje! Het ANKY logo dat lekker dik gedrukt staat onder het zadel is hier de oorzaak van..

Dus tja zoveel geld voor iets wat ook nog eens slecht bedacht is no way!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:41

MarjanB schreef:
Volgens mn zadelmaakster krijgen veel paarden drukkingen van dit dekje! Het ANKY logo dat lekker dik gedrukt staat onder het zadel is hier de oorzaak van..

Dus tja zoveel geld voor iets wat ook nog eens slecht bedacht is no way!

Dat is fijn heb je straks een paard met een ANKY logo. Zou wat zijn.
Is die wel direct een klap meer waard ivm het logo.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:42

hihihi zo had ik het nog niet bekeken ;) het dekje is ongeveer 3 keer zo duur als een gewoon dekje. Als ik dit doortel naar mn ezeltje dan kan ie nog wel eens 15 duizend euro opbrengen *\o/*

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:43

Tja ik heb in mijn hele leven nog maar 1 keer een Anky pad gekocht... Ze zijn zoooo duur :') Ik koop nu enkel nog maar van BR of HKM, die vallen best mee qua prijs :) Maar ikdenk dat het wel met het therapeutische deel te maken heeft...

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:48

Achja, het is nog altijd goedkoper dan een dekje van Cal Rei... Je zou er van staan te kijken hoeveel mensen gerust wat meer betalen als het maar 'therapeutisch' of 'extra beschermend en schokbestendig' heet. :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:55

juleke schreef:
Achja, het is nog altijd goedkoper dan een dekje van Cal Rei... Je zou er van staan te kijken hoeveel mensen gerust wat meer betalen als het maar 'therapeutisch' of 'extra beschermend en schokbestendig' heet. :+

Was toch even benieuwd ach maar 120 euro en het is niet eens een mooi dekje. Maar inderdaad denk echt wel dat mensen het zullen kopen omdat het meer beschermd of misschien alleen maar voor de heb en te showen wat je kan kopen. Denk dat die mensen er ook wel zijn hoor die het voor "status" zouden kopen.

MarjanB schreef:
hihihi zo had ik het nog niet bekeken ;) het dekje is ongeveer 3 keer zo duur als een gewoon dekje. Als ik dit doortel naar mn ezeltje dan kan ie nog wel eens 15 duizend euro opbrengen *\o/*

Vertel maar niet door dan ;)

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:14

Tigra_ schreef:
juleke schreef:

Was toch even benieuwd ach maar 120 euro en het is niet eens een mooi dekje. Maar inderdaad denk echt wel dat mensen het zullen kopen omdat het meer beschermd of misschien alleen maar voor de heb en te showen wat je kan kopen. Denk dat die mensen er ook wel zijn hoor die het voor "status" zouden kopen.

En als je er dan nog een klein biesje op wil, is die 150 euro ;)
Het klinkt allemaal wel heel goed, maar ik zou zelf nooit zoveel geld uitgeven aan een dekje. Ik denk dat het wel nuttig kan zijn voor bij het crossen (omdat ze zo goed luchtdoorlatend zijn). Persoonlijk vind ik de gekleurde dekjes ook niet echt mooi. Het witte dekje vind ik wel best meevallen.
Er zullen inderdaad mensen zat zijn die ze gewoon kopen als 'statussymbool'. Of als 'laatste hoop'...
Ik heb er overigens zelf wel een, een wittte. Gratis gekregen toen ik mijn nieuwe zadel kocht, was een actie toen. Maar ik ben er niet gek van...

Sapoiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:25

Dat is inderdaad er wel wat over! Ik vond de vorige prijs ook al meer dan genoeg maar dit... Ik zou gewoon een leuke goede tweedehands Anky pad zoeken moest je er echt eentje willen (;

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:15

Coentjuh schreef:
Ik heb vorig jaar een HAF pad gekocht van 110 euro.. ook geen leuk bedrag, maar zoveel boomloze pads zijn er niet verkrijgbaar.. Vind het geen gekke prijs hoor, dat therapeutisch zal wel speciaal zijn?!

ja maar denk dat je een pad/dekje voor ene boomloos zadel niet direct als een normaal dekje moet zien ...
die dekjes inclusief inlages zijn toch een deel van het zadel ipv het lappie wat je zadel beschermt tegen zweet

ik houd het wel bij stübben dekjes, dun, goed ademend en drogen lekker snel...
of wacht...ik haal wel een doekje onder mijn zadel door na het rijden :evaw: dekjes

maar je betaald bij een hoop merken puur voor het naampje een flinke duit extra, laten we dan nog maar niet beginnen over de loze beloftes waar je ook weer extra voor betaald