Deken TEGEN de warmte?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:45

anneliesdj schreef:
Als ze er zelf voor kiest om in de zon te blijven staan als ze ook beschikking heeft over schaduw zou ik me er helemaal niet druk om maken.
Blijkbaar valt het dan mee en denk jij dat ze het warmer heeft dan zij ;)

Als er werkelijk voldoende schaduw is en je paard blijft in de zon staan, dan zou ik me over dat zweten nog niet te veel zorgen maken. Uiteindelijk is zweten een manier om overtollige warmte kwijt te geraken.
Verder denk ik dat een UV-werende vliegendeken nog het meest" frisse" is voor een paard. Bij waterdichte dekens is mijn ervaring juist dat ze er sneller onder zweten...

Dabo

Re: Deken TEGEN de warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:18

Ik heb de bucas sunshower, maar echt niet dat deze met deze temperaturen op kan hoor.. VEEL te warm. Je paard zal er echt onder zweten.
De sunshower is goed tot 20 graden, en waterdicht, dus meer voor de weersomstandigheden van vorige week ;) :D

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:28

Ik heb ook zwarte paarden en die zijn veel koeler in de zon onder een witte uv werende vliegendeken. Zonder zweten ze zich kapot en hebben ze het echt heel warm, maar met zweten ze niet en bovendien hebben ze ook geen last van de vliegen. Pagony heeft wel een goede witte deken maar er zijn wel meerdere merken die goed zijn. Gewoon ff googelen.

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 16:13

UV-werende deken dus?
Ik heb juist een deken nodig voor 25+ graden Celsius dus dan gaat de SunShower ook niet door..

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:19

Je moet idd geen waterdichte deken nemen. Gewoon een goede witte vliegendeken, die kun je bij zowat iedere ruitershop wel kopen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:58

Mijn buurvrouw had een Fries. Zij deed bij hem een lichtblauwe anky vliegendeken op. Deze zou ook een koelende werking hebben door de weerkaatsing. Ik heb het zelf nooit gechecked, maar misschien is het een ideetje voor je.

Een waterdichte deken zou ik in ieder geval niet nemen. Dat lijkt me echt veel te broeierig.

En even off-topic...
Waarom mensen in de woestijn met gewaden lopen? De luchtvochtigheid is daar zo minimaal dat de lucht meteen vocht via je huid aan je lichaam onttrekt. Je droogt uit waar je bij staat.
Daarbij is de zonkracht zo hoog dat je huid enorm snel verbrandt, maar dehydratatie is de voornaamste reden.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:14