[WN] Ligt dit zadel goed bij mijn shetlander?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:33

Vind het er ook goed uitzien hoor
bedenk wel dat als je een gewone singel gebruikt de tie-strap kan breken omdat dat bij de meeste westernzadel tenminste alleen met een leertje boven aan geknoopt zit en je doordat je de tie-strap een paar keer om de westernsingelgesp en "oog" heen wikkeld je stevigheid krijgt.
dit uhm weet ik uit ervaring :o deed erg zeer

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:34

funnyhorses schreef:
Elk zadel vormt zich wat naar de rug en naar het zitvlak van de ruiter.
Bij boomzadels is dit uiteraard minder dan bij boomloos das logisch maar nieuwe zadels liggen in het begin iets stijf op de rug.
Het leer zal ook om de pony heen vormen dat doet elk zadel.

Een westernboom is van hout of hard kunststof. Dat gaat echt niet vormen naar de rug..

Borisje

Re: Ligt dit zadel goed bij mijn shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 19:44

Jackyline, die tiestrap is de achterste singel toch? Of bedoel je waar de singel aanvastzit?

Want links zit hij gewoon aan een ring, maar rechts hadden we hem inderdaad een paar keer door die sleuf gehaald die er zit, voor de stevigheid. :j

mirella75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:46

troi schreef:
funnyhorses schreef:
Elk zadel vormt zich wat naar de rug en naar het zitvlak van de ruiter.
Bij boomzadels is dit uiteraard minder dan bij boomloos das logisch maar nieuwe zadels liggen in het begin iets stijf op de rug.
Het leer zal ook om de pony heen vormen dat doet elk zadel.

Een westernboom is van hout of hard kunststof. Dat gaat echt niet vormen naar de rug..

Daarom zou ik gewoon advies vragen aan een geode western zadel passer, ook al is het voor een shet.
En ook al schuift het niet.
Ook een kleine western zadel is moeilijk te zien of het past!