Flexibele beugels voor pijn in knieen, welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:53

Loetie84 schreef:
Knottje schreef:
@Elpharo Dankje wel, in principe lijken ze nog wel mee te vallen, maar ik ben een beetje bang dat ze met springen (en misschien bij het dressuren ook wel) een beetje te 'grof' zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.

Dat is dus ook een klein beetje mijn zorg bij Sprenger, de scharniering naar 4 kanen dat dit de instabiel en te weinig steun geeft.. Misschien zijn stuggere dan nog niet eens zo'n gek idee..

Kun je ze niet een keer van iemand proberen? Instabiel valt namelijk reuze mee. Ik heb ook van die gummie-enkels, en heb er geen last van. Heb het juist van de week een keer gehad bij het rijden met mijn normale beugels ;)

de sprenger zijn absoluut niet instabiel ;) probeer ze eens uit van iemand

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:29

ik heb voor mijn knieen en enkels de Tekna Flexi beugels zijn E50.-
en heb er geen last meer van met rijden, zelfs niet met een lange buitenrit

Elpharo

Re: Flexibele beugels voor pijn in knieen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:31

Sowieso is uitproberen waar mogelijk absoluut het beste van allemaal hoor. Want wat voor de één prettig is, is voor een ander waardeloos :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:35

Ik heb beugels waarbij de onderkant kantelt(daar waar je voet op staat zeg maar). Dat maakt het uitdrukken van je hakken eenvoudiger en de pijn in de knieen minder.
Heb al geeeen idee of die nog gemaakt worden, website waar ik ze destijds vandaan heb gehaald bestaat niet meer..

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:03

Ik heb ook de Sprenger Bow Balance. Echt super beugels. Ik weet niet waar je woont, maar als je bij mij in de buurt woont, mag je ze wel lenen om te proberen. Ik heb 2 paar, dus kan 1 paar wel een paar dagen missen.

Knottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 20:13

janneke584 schreef:
Ik heb ook de Sprenger Bow Balance. Echt super beugels. Ik weet niet waar je woont, maar als je bij mij in de buurt woont, mag je ze wel lenen om te proberen. Ik heb 2 paar, dus kan 1 paar wel een paar dagen missen.

Dat vind ik echt een super aanbod, maar woon net iets te ver weg ben ik bang. Ik blijf doorzoeken :)

Knottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 16:12

Is er iemand wie mij het verschil tussen de Br flex beugels en de hkm veiligheidsbeugels kan vertellen? (behalve de prijs)

Edit: of betaal je alleen maar meer voor het merkje?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:05

Ik zou echt voor een goede oplossing gaan dan nu 50euro uit te geven en straks nog een keer 150euro...
Ben zelf ook een met zwakke enkels, knieen en rug. Heb de Sprenger Bow Balance nu ruim 2 jaar in gebruik en wil niet anders meer. Geen last meer met rijden en kan nu ook rustig een bosrit uithouden zonder de volgende dag gek te worden van de pijn. Zoek goed rond op internet en marktplaats en je kan je zo voor 100euro op de kop tikken. Zo ben ik ook aan de mijne gekomen.

vieenrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:22

Ik heb al veel goede ervaringen gehoord over de Compositi Reflex beugels. Het zijn dan wel geen flexibele veiligheidsbeugels,maar ze hebben wel een breed voetbed + 'flexibel voetbad' (het kan ook zo lichtjes 'schuiven/kantelen', wat hoed is vr je enkels en knieen..)
mss is dit wel wat voor je?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:43

vieenrose schreef:
Ik heb al veel goede ervaringen gehoord over de Compositi Reflex beugels. Het zijn dan wel geen flexibele veiligheidsbeugels,maar ze hebben wel een breed voetbed + 'flexibel voetbad' (het kan ook zo lichtjes 'schuiven/kantelen', wat hoed is vr je enkels en knieen..)

bedoel je die van Harry's Horse? http://www.depaardenverzorger.nl/media/ ... 01003_.jpg
Ze beloven wel schockabsorbering, maar waar weg eigenlijks? er zit zijdelings niet een door rubber omvormde veer als bij sprenger.

vieenrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:43

Odetje92 schreef:
vieenrose schreef:

bedoel je die van Harry's Horse? http://www.depaardenverzorger.nl/media/ ... 01003_.jpg
Ze beloven wel schockabsorbering, maar waar weg eigenlijks? er zit zijdelings niet een door rubber omvormde veer als bij sprenger.

Ja die bedoel ik!
Maar ik wist niet dat die van Harry's Horse waren? Ik dacht dat het een belgisch bedrijf was die zo ontwerpt en maakt.. Hierzo : http://www.compositi.be/nl/compositi-et ... eflex.html
Nu maakt niet uit, het zijn wel degelijk dezelfde als die jij toont, maar die die jij toont zijn in de carbon-look.
Er zit idd schockabsorbering in, ik heb ze in de winkel als eens vastgehad, en door het 'pinnetje' waar het zooltje in het midden vast te hechten, is er een 'kleine speling', die zorgt voor het schockabsorberend effect, en niet zoals de veer van bij sprenger.. Ik leg dit nu wel niet zo goed uit, maar het is effectief wel zo.. Kan het precies niet goed uitleggen :-) . In de link staat er wel wat info.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:17

Hier ook flexrides, zó fijn! Aangeschaft vanwege een enkelblessure, maar daarna wilde ik niets anders meer. Als ik een paard van een ander rijd neem ik tegenwoordig m'n eigen beugels mee :')
Ik rijd er lange ritten mee, maar dressuur en spring er net zo makkelijk mee. Twee weekjes terug zelfs mee gecrosst. Als je je voeten erin hebt valt die grofheid echt heel erg mee, heb er nog nooit last van gehad.