Tekna zadel, ervaringen? (of andere brede/cob zadels)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: Tekna zadel, ervaringen? (of andere brede/cob zadels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:29

Divoza :j. Heb er eerst daar op gezeten. Ze hadden alleen een zwarte, bruin moesten ze bvestellen maar dan ben je verplicht tot afname. Heb dus eerst de zwarte meegenomen (en betaald) om te passen. Die toen weer teruggebracht en de bruine besteld.
Ze hebben ook gelijk singel en beugelriemen van tekna bijbesteld. Ik was rond de 650 euro kwijt compleet.

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:31

En geen zadelpasser erbij geweest? Of heb je die met dat zwarte zadel laten komen? :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:53

http://www.zorzas.nl/
Die heb ik laten komen, ben zeer tevreden! :) Kon bij haar mijn wensen doorgeven en als ze het niet op voorraad had ging ze het bestellen om te laten passen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:01

Bij ons op stal ook een lading tinkers! En ook een flink aantal heeft een Kent and master Cob zadel die echt op alles past. Ideaal als je ook meerdere paarden rijdt.
Ik heb er van de week zelfs een op mijn KWPNer gehad en wat ik mooi aan dit zadel vind is dat het breed en open is in het ruggenkanaal platte kussens die veel rugoppervlak hebben. Daarnaast is het een verstelbaar zadel dus als je de boommaat vervangt veranderd het hele zadel! Hier heeft K&M patent op dus is een uniek systeem.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 20:05

Alice, bedankt voor je reactie. De Kent staat ook zeker op mijn lijstje, alleen voor het inrijden vind ik het helaas nog beetje aan de prijzige kant. Dat is meer een zadel voor na het inrijden :-)

CP112 je hebt een pb.
Die Terkna is echt vet mooi! Op de foto lijkt ie alleen donkerder dan je voorbeeldplaatje.

Schrikdraad, Massimo staat ook zeker op mijn lijstje, maar net als hierboven, dat is qu prijsklasse meer voor na het inrijden.

Mercury en Dune, bedankt voor je reactie!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:09

Ik ben ook op Tekna jacht momenteel haha. Kijken of het een optie zou kunnen zijn voor mijn Fjord.
Maar de leverancier blijkt failliet te zijn waardoor ze erg moeilijk leverbaar te zijn.
Even afwachten of ze (van de winkel) hem nog kan vinden dus....

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:10

ik vind dat je de K&M goed tweedehands op MP kan krijgen ;) Tenminste samen met vriendinnen ook lekker veel mp geschopt en zeker twee keer een K&M bijna nieuw voor de helft vd prijs gekocht.
Succes met aanschaf en inrijden!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 20:13

Kent is idd voor best leuke prijzen te vinden, maar meestal wel 500+. En voor mn inrijden wil ik een beetje op max 200 houden, want vind zonde nu al veel aan zadel te besteden en straks geen passend zadel te hebben omdat ze zo veranderd qua spieren...
Maar onwijs bedankt voor je reactie!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:14

Ik heb de cob versie van de K&M ook geprobeerd maar zat toen echt in de splagaat :') Heb dus uiteindelijk de 'gewone' dressuur gekozen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goed beeld van de kussens :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 20:15

Welk zadel is dat?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:15

Voor 200 euro ga je geen Tekna vinden ben ik bang.. Die liggen 2ehands ook wel richting de 400 euro. Misschien wat minder als je geluk hebt :)

* Dat is m'n K&M zadel :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 20:17

Ja idd, heb wel een Tekna medium gezien voor 295 en dan wil ik mn budget best opschroeven hoor. Maar dat is in enschede, dus dan vind ik het te duur om op de gok te kopen.

mooi zadel!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:19

thorowgood heeft ook een relatief goedkoop kunststofzadel wat ook erg goed past op rondgeribte paarden. En die zijn ook niet zo heel duur.

Zadels die wij veel gebruiken zijn allemaal zadels met een verstelbare boom, altijd aanpasbaar aan je paard dus ideaal voor jonge paarden die nog zullen veranderen.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:05

de massimo heb ik ook voor 500 gekocht
was als nieuw

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:27

Suprice_Iris schreef:
En geen zadelpasser erbij geweest? Of heb je die met dat zwarte zadel laten komen? :)

Nee geen passer bij geweest. Ik heb zelf jaren bij een engelsman die zadelmaker was gewerkt en heb dus wel enige ervaring in wat wel en niet goed ligt :j

Ik ben in ieder geval goed te spreken over de prijs-kwaliteit verhouding van de Tekna, die vind ik bij de wintec toch wat minder. Voor een beetje betere kwaliteit kom je in de nieuwsten van Isabell Werth e.d. en die gaan zo al over de 1000 euro (nieuw).

Je hebt pb terug Tamadine :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:38

Het nadeel en tegelijk het voordeel wat Tekna daarmee doet is dat Tekna redelijk nieuw op de markt is. Het zadel is nu ongeveer 3 jaar op de markt en is sinds dit jaar pas echt populair te noemen. Echt oude tekna zadels bestaan er dus nog niet.
Wintec daarin tegen bestaat al zo lang als ik me kan herrineren en is wel constant in ontwikkeling. De 'slechte' naam die wintec bij sommige heeft komt voornamelijk door de wat oudere zadels. De nieuwe 500, pro en 2000 zadels van wintec liggen in dezelfde prijsklasse als de Tekna en vind ik persoonlijk kwalitatief vergelijkbaar met elkaar. Het uiterlijk van de Tekna is voor het oog wat netter (mijn mening), maar om echt duidelijk te kunnen vergelijken vind ik het wel zo eerlijk om dan maar af te wachten of het tekna zadel over 10 jaar nog net zo te gebruiken is als de wintec zadels van al snel 10 jaar oud.

Ik heb een wintecje gekocht voor nog geen 300 euro om m'n paard toen mee in te rijden en die werd mij verkocht als 3 jaar oud zadel. De zadelmaker vertelde mij dat het zadel al minstens 10 jaar oud was.
http://img843.imageshack.us/img843/6200 ... 061740.jpg
Niets mis mee toch?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:13

Ik heb een tekna gehad, ook de donkerbruine. Super fijn zadel! Echt heel tevreden, als er ooit nog een dressuurzadel moet komen, komt er weer een tekna.

Ik beleer mn paardjes meestal met een wintec en als ze wat gegroeid zijn (spieren ook vooral) laat ik een zadelmaker komen. Ik heb de wintec waar mijn huidige paardje mee beleerd is nog liggen. Een nieuwe vzh 500.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 13:15

Ik heb zojuist besloten idd de wintec van CP112 over te kopen en daarmee mn paardje in te gaan rijden.

Maar dan over een x periode dan ga ik verder kijken voor een ander zadel.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:16

Tamadine schreef:
Ik heb zojuist besloten idd de wintec van CP112 over te kopen en daarmee mn paardje in te gaan rijden.

Maar dan over een x periode dan ga ik verder kijken voor een ander zadel.

Dat is denk ik een goede keus :)
Dan kun je ook de zadels van de zadelmaker prettig uitproberen omdat je paardje al goed zadelmak is en jullie al aan elkaar gewend zijn.
Ik doe het meestal na 2 á 3 maanden ;)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 13:18

Ja inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in. Bij mij zal het wel even langer duren, aangezien ik zeker de eerste periode er nog niet zelf op ga haha (best gevoelig paardje en ik heb nog wat angst). Maar dat komt vanzelf goed.

jamielee_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:35

Ik heb een tekna spring en tekna dressuur zadel ! beide in de kleur chocolade bruin!
en ik meen het serieus! ik wil NOOOIT geen ander merk meer!

Dit zadel zit onzettend lekker! En beschadigd nooit door het look a like leather.

Het is schimmelwerend en zeer gemakkelijk schoon te houden!

wanneer die vies is doe je 1 doekje erover en hij is weer als nieuw!

Echt een aanrader voor iedereen!!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:42

Ik heb op dit moment een Tekna dressuurzadel.
Dit was werkelijk het enige zadel dat mijn pony qua lengte en pasvorm paste.
Ik heb de duurste zadels gepast en hele goedkope, maar niets paste.
Hiervoor heb ik een wintec isabelle werth gehad. Op zich een prima zadel, maar die was te lang. En eigenlijk ook iets te smal.
Dit weekend ben ik met de paarden op weekend weg geweest en hebben we per dag 4 uur buitengereden. Diegenen met een houten kont kwamen van de wintec af en niet van het Tekna zadel :D Goede test dus.

K&M heb ik ook gepast. Vond ik niet lekker zitten en was wederom te lang. Ook wipte dat zadel, ook de cob versie. Massimo met verkorte kussens was alsnog te lang.
Thorowgood vond ik erg lelijk en je raadt het al.. te lang.

Kortom: I love Tekna :D

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:45

aanrader: JC zadel,. voor brede pony's niet vreselijk duur!!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:45

Ik heb de mijne trouwens bij A3 zadelpasservice gekocht.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:46

liekiej20 schreef:
aanrader: JC zadel,. voor brede pony's niet vreselijk duur!!

JC zadel heb ik inderdaad ook gehad.
Zijn ook redelijk hard moet ik zeggen.
Veelzijdigheidszadels van JC zijn ook beter dan de dressuur vond ik.