Ik heb de kortere kussens omdat het zadel naar voren schuift.
Ik heb wel discopathie, twee wervelschijven zijn bij mij kapot in mijn rug dus ik moet hem kostte wat kost hol houden anders wordt een zenuw afgekneld. Misschien heeft dat ermee te maken. Ik druk me elke ochtend op met mijn bekken op de grond (dus schouders zo hoog mogelijk) om mijn wervels in een soort houding te zetten. Ik kan daarna ook niet bukken en durf dit niet eens omdat ik bang ben dat het dan fout gaat. Maar ik zou mijn bekken best meer kunnen kantelen dan ik op dit zadel doe alleen denk ik ook echt dat het wel wat met het zadel te maken heeft. Hij zet me in zo'n ongemakkelijke en onprettige houding dat ik gewoon niet weet hoe ik zitten moet.
Ik heb het zadel nu niet bij de hand maar ik gok dat de vrije ruimte aan de voorkant 10 cm is. Niet meer iig.
Owja, hij is natuurlijk wel een dikkerd en koudbloed maar voor een koudbloed heeft hij volgens mij een erg lange rug.
Na het bericht van Loes blijf ik extra op mijn hoede... Iemand die ik ken met ongeveer zijn bouw heeft een WoW te koop. Maar ik ben 'maar' een student en de knaken groeien niet zo hard op mijn rug. Ik wil alleen echt niet mijn paard verpesten.
pleiada
Geplaatst: 17-07-12 04:57
Aha dat verklaart je houding!Dan is het ook wel erg belangerijk voor je dat je comfortabel zit..Ik zag trouwens gisteren op de bokt markt nog een wow zadel voor geloof ik bredere paarden die betaalbaar is..
nickyu
Geplaatst: 17-07-12 07:14
denk dat je voor jouw lijf en behoud paard niet naar het plaatje moet kijken maar naar comfort
en zou dus eerder je beugel riemen naar voren doen en eventueel wat korter zodat je juist meer stoelzit verkrijgt
door langer en verder naar achter te gaan zit je te breed voor jouw lijf en kom je in een "uit balance" stoelzit
gaat het niet zoals het moet .. dan moet het zoals het gaat
vraag voor plaatsing zadel en afstelling anders nog een keer buitenzinnig der bij dat luisterd toch weer iets anders , als je zelf vanalles veranderd is het voor "de leek" lastiger weer goed te krijgen
Anoniem
Geplaatst: 17-07-12 07:43
ik vind ook dat je erg gespannen zit maar dit kan natuurlijk erg goed komen door je aandoening. vervelend probleem zo zeg..
heb je de andere trekker(s)ook geprobeerd,en zat je op deze het fijnste? ik heb namelijk ook de luxus geprobeerd en zat daar juist niet fijn op, erg holle rug kreeg ik daarop. vind de gewone fijner... het zou natuurlijk ook kunnen door jouw gespannen houding dat je op een bepaalde manier druk veroorzaakt op het zadel ofzo?
wat zegt buitenzinnig ervan,heeft die tips voor je??
De zadelpasser van buitenzinnig komt vandaag om te kijken. Ik ben benieuwd.
EliseLukas
Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-12 14:39
Gisteren is Ron geweest en eigenlijk ligt het zadel wel goed op Lukas en hoeven de zweetplekken niet zoveel te zeggen. Toch vind ik het lastig mijn draai te vinden. Hij heeft een filmpje van ons gemaakt.
Dat gevoel had ik zelf dus ook! En na verloop van tijd werd mijn paard ook rustiger (logisch als ik meer ontspan). Hoe langer ik zat zonder zadel hoe meer ik ging ontspannen en hij dus ook. Ja, omdat ik geen passend zadel kon vinden heb ik een tijd zonder gereden en daarna heb ik een BBP aangeschaft, een lekkere christ. Maar hier kan ik geen anderhalf uur mee rijden want dat schijnt erg slecht te zijn voor de rug. En mijn kont is niet zo onwijs dik dus echt lekker zal het voor hem niet zijn. Op mijn JC die ik hiervoor op mijn draver had zat ik overigens heeeeeeeeerlijk. Dus ik kan opzich wel met zadel rijden, het is niet zo dat ik helemaal op geen enkel zadel kan rijden. En daarbij hield ik wel mijn benen gewoon ontspannen en was ik zelf ontspannen enzo.
Hij geeft trouwens nog best hoog op voor een koudbloed en hij heeft best forse bewegingen dus ik vind het wel apart dat ik mezelf dan zonder zadel prettiger voel. Ik heb zelfs het gevoel dat ik zonder zadel beter blijf zitten dan met. Hij kan nl. best nog weleens schrikken enzo. Eigenlijk zou dat andersom moeten zijn want zonder zadel glij je er alleen door zijn vacht al makkelijker af, maar toch voel ik me dan steviger en zekerder.
Ga je dan ook met beugels rijden? Dat zou ik sowieso niet doen. Misschien dat dat zonder beugels dan nog wel zou kunnen, maar toch denk ik dat het beter is om de druk te verdelen. Ook al heb je inlages dan dempt het wel maar het is toch niet even goed denk ik. Daarnaast wil ik toch ook wel echt een 'gewoon' zadel waarmee ik kan lichtrijden enzo. Ik zou heel graag met hem eens een B-proefje willen rijden. De Christ was eigenlijk voor tijdelijk en voor in de winter als het koud is want dat is zo heerlijk warm dan op zijn rug . En als er sneeuw ligt dan stap ik toch het meest en draaf heel rustig, maar ik wil er niet het gehele jaar door een gewoonte van maken om op de christ te rijden.
pleiada
Geplaatst: 19-07-12 19:32
Ik rij ook met een christ met inlages en extra boomloos dekje eronder met beugels,gaat tot nu toe perfect..Wel heb ik er nog een trekker bijgekocht,maar ik wil zowiezo minimaal 2 zadels hebben met wat meer paarden..Een van mijn paarden gooit ook wat hoog op en haar kan ik met bbp wel goed doorzitten maar niet met zadel dus ik herken het wel
ja,ik ga wel met beugels rijden... heb ook jaren barefoot gereden,ik vind een christ er niet eens heel erg veel van verschillen? wil er wel een dubbele of extra dikke inlages indoen.