WandaxLover schreef:met longeren is ze meestal ook niet te stoppen nee.
Dan is de basis ver zoek en zul je toch echt op grond ook aan de slag moeten.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Vjestagirl schreef:Om te stoppen met je sowieso niet trekken, stoppen doe je op je houding, je zit en met een kleine ophouding.
. WandaxLover schreef:Ik rijd niet altijd met de handrem erop maar dat is vroeger wel gedaan want ze is vroeger een menpaard geweest en die mensen hadden wel altijd de rem erop dus ze is gewoon hard geworden in haar mond.

Babootje schreef:Vjestagirl schreef:Om te stoppen met je sowieso niet trekken, stoppen doe je op je houding, je zit en met een kleine ophouding.
Dan heb jij zeker geen hafje![]()
![]()
![]()
![]()
.
Als je paard niet wil luisteren zeker als je buitenrijdt is dat nog gevaarlijk ook. Als je een zachte hand hebt zou je een pelham kunnen proberen.
Maar hafjes hebben zo de neiging om ook op een scherp bit gewoon te doen waar ze zin in hebben

Babootje schreef:Silence schreef:Daarnaast zou ik me eens goed verdiepen in correcte hulpen als ik jou was.
Je geeft namelijk hele tegenstrijdige waarbij je zelf je paard vraagt om voorwaarts te gaan, maar ondertussen trek je ook aan de rem.
Dat kan je paardje niet snappen
Hoe dat zo? Heb jij TS zien rijden?
Vjestagirl schreef:Om te stoppen met je sowieso niet trekken, stoppen doe je op je houding, je zit en met een kleine ophouding.
Babootje schreef:Dan heb jij zeker geen hafje![]()
![]()
![]()
![]()
.
Vjestagirl schreef:Ik heb n fjord...
Babootje schreef:![]()
![]()
![]()
Dat is een goeie.
Vjestagirl schreef:Omdat het niet of juist wel hetzelfde is volgens jou?
WandaxLover schreef:Ik ga gewoon een scherper bit proberen. Ik denk dat ik vanmiddag even ga kijken naar ongebroken of enkelgebroken watertrensjes iemand een idee? En moet ik gewoon dezelfde maat als mijn huidige bit nemen?

Babootje schreef:Vjestagirl schreef:Om te stoppen met je sowieso niet trekken, stoppen doe je op je houding, je zit en met een kleine ophouding.
Dan heb jij zeker geen hafje![]()
![]()
![]()
![]()
.
Als je paard niet wil luisteren zeker als je buitenrijdt is dat nog gevaarlijk ook. Als je een zachte hand hebt zou je een pelham kunnen proberen.
Maar hafjes hebben zo de neiging om ook op een scherp bit gewoon te doen waar ze zin in hebben