Roze, Roze, alles in het Roze

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amika2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 10:13

Ilja_1997 schreef:
Ik heb echt geen idee, maar kun je niet de bitringen van een passend bitje met speciale verf roze maken? Wel een verf wat niet afgeeft en voor irritaties zorgt natuurlijk. (Mocht dat soort verf bestaan). Volgens mij gaat het toch voornamelijk om de bitringen, die zie je tenminste.

Lees even hier boven... het gaat niet om bitringen.Die heb je gewoon in roze. Maar bitringen vind ik vreselijk...

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:14

Daarom zei ik ook een verf wat wel "diervriendelijk" is, plus dat het de bitringen zijn en niet direct echt in aanraking komt met de mond. Ook zijn er gekleurde metalen, die zijn in de fabriek ook "geverfd" dus misschien kun je ergens wel een roze bitje laten maken? Bedoel niet rubberen bitringen, bedoel de ringen van het bit

amika2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 10:14

Fennee schreef:
Ik weet wel dat er bitloze hoofdstellen in het roze zijn maar daar heb je natuurlijk niks aan.

Bitringen vind ik ook niks! Als ik wat zie zou ik het tegen je zeggen!
Succes met de zoektocht!

Bedankt! nee bitloos is nog niets voor een meisje van 5...

amika2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 10:16

Ilja_1997 schreef:
Daarom zei ik ook een verf wat wel "diervriendelijk" is, plus dat het de bitringen zijn en niet direct echt in aanraking komt met de mond. Ook zijn er gekleurde metalen, die zijn in de fabriek ook "geverfd" dus misschien kun je ergens wel een roze bitje laten maken? Bedoel niet rubberen bitringen, bedoel de ringen van het bit

Oke, ik snap je.... maar verven op metaal..... nee dat lijkt me niet zo handig...

Hommage

Re: Roze, Roze, alles in het Roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:17

Nee denk ook niet dat dat houdt, misschien dan toch contacr opnemen met fabrikanten, misschien kunnen ze dat bitje op speciaal verzoek een maatje kleiner laten maken?

capopjekop

Als het bit goed past maakt het mij niet uit welke kleur je neemt. Mijn ervaring is echter dat het best lastig is om een goed passend bitje te vinden voor de kleine ponymond, dus in het roze zal het nog 20x lastiger zijn om een passend bit te vinden.

Op ebay staan ze ook weleens: http://www.ebay.nl/itm/NEW-135MM-GENUIN ... _840wt_754
http://www.ebay.nl/itm/Western-English- ... _500wt_715

En volgens mij heb ik weleens ergens op een westernsite een roze bit gezien maar dan van metaal. Weet alleen de site niet meer.

Fennee

amika2011 schreef:
Fennee schreef:
Ik weet wel dat er bitloze hoofdstellen in het roze zijn maar daar heb je natuurlijk niks aan.

Bitringen vind ik ook niks! Als ik wat zie zou ik het tegen je zeggen!
Succes met de zoektocht!

Bedankt! nee bitloos is nog niets voor een meisje van 5...

Hahah nee inderdaad. k rijd zelf ook bitloos en mijn nichtje van 3 moet van mij dus ook verplicht op mijn pony bitloos maar voor een pony die dat niet is gewend is dat niks voor zo'n jong meisje!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:21

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:31

Stalgenoot van mij heeft een roze bit voor haar draver, weet niet waar ze die heeft gekocht, maar ik geloof epplejeck of divoza. Misschien kun je daar kijken voor een bitje maat 10.5 ?

Volgens mij heb je ook nog de shetlandershops enzo waar je kan kijken, of misschien marktplaats of ebay ?

Verder snap ik niet waarom er zoveel gezeur was, ook in het andere topic, misschien is het niet nodig een roze bit, maar als je dat graag wil moeten mensen je met rust laten, je zal zelf ook wel snappen dat het makkelijker is om een normaal bit te vinden toch ? Maargoed, iniedergeval succes dan met je zoektocht. Ik zou trouwens een foto van je dochtertje en haar pony wel leuk vinden O:)

amika2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 11:31

Hahaha een foto van mijn dochter had ik in het ander forum geplaatst maar die is verwijderd.... te veel roze wat niet over een bitje ging....
Maar hier nogmaals....

O, ja ze is 5 jaar en rijd pas vanaf april....

Afbeelding

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:33

Aah wat scheetig :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:38

Wat leuk! ik mis alleen nog een roze longeerlijn...

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:42

en roze peesbeschermers voor en achter

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:00

Als de pony geen bescherming nodig heeft zou ik niet onnodig beschermers om gaan doen. Maarre ik mis nog roze strikjes in de manen :Y)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:02

Zou ik ook niet doen inderdaad. Maar een roze longeerlijn kan wel natuurlijk of strikjes! :P

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:19

ow wat geweldig!!!!!!! ik zou stikem ook wel willen hahahaha
als ze dalijk ouder is, mooie roze laarzen van lipica :D

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:22

Ja idd haha
Of roze jodphurs?

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:28

amika2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 12:44

capopjekop schreef:
Als de pony geen bescherming nodig heeft zou ik niet onnodig beschermers om gaan doen. Maarre ik mis nog roze strikjes in de manen :Y)

Dat zou ook heel leuk staan. maar onnodig bescherming om dat doe ik niet. Ook ik heb grenzen hahaha.
Roze strikjes...roze bloemetjes hahahaha. Ja volgende keer dan maar!

amika2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 12:45

Yep...roze longeerlijn.. en bitstukje... hahaha. dat zou eigenlijkwel moeten...

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:57

Ik heb nog wel een roze bitstukje voor je, ik heb er per ongeluk 3 besteld :')

Maar eeeh... Roze kast om het in op te bergen? ;)
Afbeelding
Afbeelding

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:00

Misschien is een roze bitloos hoofdstel een goede oplossing? :) Dat zie je ook goed!

Wel grappig, dat je dochtertje alles in het roze heeft := Ik ga ff je topic/profiel doorspitten op zoek naar foto's hoor...

Edit - foto gevonden. Wauw, wat gaaf! Dat is wel écht heel roze. :D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:04

Jaime_ schreef:
Sorry hoor, maar waarom in godsnaam een roze bit :? Als de pony de mond dicht heeft zie je niets van dat roze bit, en een kunststof bit is echt niet zo vriendelijk voor de pony, dus omdat jij roze mooi vind, moet de pony maar kans op een zere mond lopen? :\

Een bit hoort gewoon van metaal te zijn! Koop dan beter een METALEN bitje (RVS oid) die een halve centimeter groter is dan normaal en doe er roze bitringen aan, dan zie je het roze tenminste en heeft de pony geen last van dat achterlijke roze kunststoffen bit.

Je hebt zoiets als "appel bitjes" dat zijn kunstof bitjes met een appel smaak om het bitje voor jonge pony's wat aantrekkelijker te maken.
Die worden vrij veel gebruikt, nooit gezeik over... Maar nu... Nu hebben ze exact hetzelfde bitje die normaal (gif) geel/groen van kleur is in een roze kleurtje gemaakt :oo NEE!!! Dat kán ECHT NIET! :n 8)7.... :n *zucht*

Ik ben PRO ROZE!!

@ts: Sinds kort ook roze longeer singel http://www.paardenzorg.com/a-25549718/l ... eluxe-roze
Je hebt bij Epplejeck het merk "Impulz" die hebben ook mooi zacht roze spul. Ook voor je zadel en hoofdstellen op te hangen :)

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:06

Oeh die roze longeersingel is leuk!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:08

Je hebt trouwens onwijze mazzel, er is heel veel te koop in pony maat (misschien dan geen bit, maar ze rest wel) ik zoek alles in Full/Cob maat en dan word het al een heel stuk moeilijker :\