Ervaringen Wintec synthetische stijgbeugelriemen met haak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:30

draver170 schreef:
Leen_ schreef:
[ Afbeelding ]
Dit is de -voor mij- mooiere versie :+ Snap nog steeds niet waarom die gaatjes er nu helemaal doorheen zitten... Ziet er toch niet uit.

Ik vond ze net heel soepel, enkel om ze op het langste te zetting ging wat moeilijker (had ik ook niet nodig want mijn waren te lang), maar verder geen problemen. Ze plooien ook mooi om je been.

Welke zijn dit dan?

Oeps late reactie, weet niet of het nog nuttig is aangezien je er al gekocht hebt. Maar dit zij gewoon de wintec met een dubbele laag, dus de gaatjes zijn niet zichtbaar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:18

Nibbit schreef:
Vreselijke dingen, onhandig met opsteken je moet ze elke keer weer op t juiste gaatje doen..

gewoon niet opsteken :+
ze hangen mij best

en kwa verstellen, als je je eigen zadel hebt hoef je toch niet te verstellen verder?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:48

Heb ik ook op van Bokker overgenomen Wintec 500 Flock (geen Cair) Dressuurmodel.
TOP-ZADEL (voor mij althans).

Maar van dat beugel-systeem (T-systeem) begreep ik eerst ook niets, altijd bij alle voorheen zadels gewoon, traditionele gespen gehad.

Instructeur kende het systeem wel degelijk en deed het voor en toen dacht ik: "wat een gedoe, dat je ze eerst los moet haken om hoger weer in te haken, alleen om op te steken?"
Nu wil ik niet anders meer. Na een paar keer gaat het automatisch.

Ook omdat je geen gesp onder je dij hebt, zit je veel meer close-contact met je paard.

Zitten ook handige schuifhoesjes om, mij bevalt het reuze!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:21

Sonja_vR schreef:
Nibbit schreef:
Vreselijke dingen, onhandig met opsteken je moet ze elke keer weer op t juiste gaatje doen..

ze hangen mij best

en kwa verstellen, als je je eigen zadel hebt hoef je toch niet te verstellen verder?

Als je ze niet opsteekt hangen die beugels daar wat en komen met lopen tegen je knieen aan, en in de auto vervoeren is ook niet handig dan.
Als je ze opsteekt moet je ze dus wel elke keer weer op het goede gaatje zetten...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:22

Ik gooi die beugelriemen met de beugels gewoon over mijn zadel heen, ben te lui om ze op te steken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:30

Lous schreef:
Ik gooi die beugelriemen met de beugels gewoon over mijn zadel heen, ben te lui om ze op te steken.

+1 als ik er aan denk voordat ik weer een blauwe plek op mijn schenen rijker ben :+

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:35

Lous schreef:

hier precies hetzelfde!! werkt prima!

pmarena

Re: Ervaringen Wintec synthetische stijgbeugelriemen met haak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:51

Deed ik ook altijd :j

Moet je alleen wel oppassen dat je ze niet zo strak over het zadel heen weghangt, dan gaan de "rokjes" van het zadel bovenaan je beugelriemen namelijk omgebogen staan.

draver170

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 20:56

In de auto is opsteken inderdaad ook net niet kort genoeg. Maar ja verder geen probleem!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:06

Nibbit schreef:
Sonja_vR schreef:

ze hangen mij best

Als je ze niet opsteekt hangen die beugels daar wat en komen met lopen tegen je knieen aan, en in de auto vervoeren is ook niet handig dan.
Als je ze opsteekt moet je ze dus wel elke keer weer op het goede gaatje zetten...

Maar na ze in het korste gaatje te steken kan je ze toch gewoon omhoog doen zoals gewone?

Ik vind ze gewoon veel fijner omdat je meer contact hebt met je paard, geen gesp, geen dubbele band,... Dat verstellen neem ik er dan prima bij, is nu ook een gewoonte.

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:42

Ik wil geen ander meer :)
Begrijp niet dat er zijn die ze onhandig vinden, vind deze manier een pak sneller om te verstellen en etc. en je hebt niet die vervelende bult zitten zoals bij gespen.
Ik heb nu een paar van wintec die al 7 jaar oud zijn, die zijn intensief gebruikt geweest, zien er goed gebruikt uit maar zijn nog zeker niet kapot. En uitgerokken valt erg goed mee!
Nu heb ik er wel met een dubbele laag zoals de afbeelding hierboven. Vind ik iets mooier.

Opsteken, gewoon haakje in bovenste gaatje zit heel dicht tegen zadel en dan zelfde opsteken als gewone beugels. Zoveel verschil zit er dan niet op.

Maar voor mij geen normale stijbeugelriemen meer!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:41

'Uitgerokken' :D , die ga ik onthouden.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:48

Ik heb ze ook al jaren, momenteel die met de gaatjes erdoor, daarvoor met een extra laagje leer erover. beide wel tevreden over.

Die 1en heb ik helemaal afgereden, die sleten helemaal door waar de beugel hing, waardoor ze op den duur dus doormidden waren.
Mijn huidigen doen het nog prima, gaatje begint alleen iets uit te rekken. dus binnenkort maar weer eens naar nieuwe kijken :)

Maar ik vind ze echt ideaal, wil niet anders meer! en snap idd niet goed dat mensen het ondingen vinden...
Vind het zelf idd zeer irritant zo'n gesp onder je been, of meestal had ik de gesp bij de beugel hangen maar dan nog zijn de meeste beugelriemen mij nog te dik. :+