Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ZarcoTje schreef:Oh oké sorry dan heb ik het verkeerd opgevat
Verstond even dat je ons Belgen raar bekeek omdat we een eigen zadeldoek gebruikten op de manegepaarden.
Mijn excuses
Alice13 schreef:Je kan toch wel de originele bitjes gebruiken. Die kan je toch wisselen! en anders hoop ik dat je een flinke zak geld hebt!
Rije schreef:Alice13 schreef:Je kan toch wel de originele bitjes gebruiken. Die kan je toch wisselen! en anders hoop ik dat je een flinke zak geld hebt!
Dát kan natuurlijk wel! Als je het niet erg vindt om elke keer het bit om te wisselen en het hoofdstel te verstellen tenminste! Ook een hoofdstel moet goed passen, maar dat kun je wel net iets makkelijker regelen dan een passend bit voor elke pony.
Carmy81 schreef:TS: Er is geen universeel bit wat iedere pony past. De ene pony heeft een grotere mond dan de andere. Net zoals dat er geen universele schoen is voor ons mensen. Jij krijgt toch ook zere voeten als je schoenen te klein zijn. Precies zo met een bitje voor een pony. Is ie te klein dan doet dat pijn.
Ik neem aan dat je de pony's niet pijn wilt doen. Als je dan perse je eigen hoofdstel wilt, dan zou ik dit voorstellen:
Eventuele optie zou zijn om een goedverstelbaar hoofdstel in de maat COB te kopen waar je bitclips aan hebt. Dan kan je mama lief aankijken en vragen of je 2 verschillende maatjes bitjes mag kopen.
Door de clips aan het hoofdstel kan je de bitjes makkelijk wisselen en aanpassen op de pony waar je op die dag op rijdt. Ik zou dan 11.5 en 12.5 maat bitjes kopen.
Dan heb je dus 1 hoofdstel met 2 te wisselen bitjes.
Jij blij, pony blij
) en hij het dus niet graag in zijn mond zal hebben.