[WN] Westernzadel.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 13:29

Ik ben van het rustig rijden, stukje draf of galop. Thuis mag hij zich druk maken onder een goed passend dressuur zadel met boom.

Wranglerbutt

Re: Westernzadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 13:35

Als je dressuurzadel heerlijk zit, ga je er met jouw budget waarschijnlijk in comfort op achteruit :\
En als het voor je paard ook niet hoeft.... lekker blijven buitenrijden met je dressuurzadel, zou ik zeggen ;)

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 13:41

Mijn budget??? Sinds wanneer kan je op mijn rekening kijken? :')
Ik wil een comfortabel zadel voor de buitenritten, het liefst western en boomloos.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 13:42

Ik ben zeeer tevreden met mijn Billy Cook, inclusief schapenvachtje op het zadel voor de lange tochten :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:57

En ik ben zeer tevreden met mijn BareFoot! Zoveel mensen, zoveel wensen! Ik vind BareFoot heel comfortabel. Lekker zacht onder de kont.....dat is wel fijn met buitenritten!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:41

HAR-->WN-TR

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:48

Magrathea schreef:
Voor 2000 euro heb je meer een showzadel voor op wedstrijd. Althans dat geloof ik.

Dat geloof je dan verkeerd. Bij een vrij simpel, maar wel kwalitatief goed nieuw westernzadel zit je al snel aan de 2000 euro. De mijne is een trail (buitenrij) zadel, en die was al 2200 euro...

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:54

@ TS: een bob marshal, dat zijn meteen heel dure zadels :D . Ik heb zelf o.a. een zadel van continental en ben daar ook heel tevreden van. Die kan je echt wel tegen een mooi prijsje tweedehands vinden, zitten heel zacht ook.

Ik krijg hier allicht alle boomlozen over mij heen maar als je echt dagritten wil maken, zou ik echt wel een zadel met een boom aanraden. Waarom? Dat zoek je maar eens op, zijn hier al hele boeken over verschenen :D .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:16

Neroo schreef:
Een wintecje van 300 euro zit natuurlijk niet zo lekker als een A merk zadel :)

Onzin :) Een Wintec heeft een gewone normale westernzit en of TS dat lekker vind is aan haar.
Je kunt in een superdeluxe duur showzadel net zo beroerd zitten. Iedereen heeft een ander 'zit'gevoel.

@__YSB__: BM zul je hier in NL weinig te koop zien. Maar op EBAY.com kom je ze wel tegen.
Voor een 2e hands moet je dan alsnog rekenen op 900 tot 2000 euro afhankelijk van leeftijd/staat en uitvoering (zilver).
Ik heb er eentje en mocht je in de buurt zijn dan mag je hem altijd uitproberen :)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:07

Kussentje op je zadel! Ik heb nog geen westernzadel gezeten dat ik echt lekker vond zitten. Tzt wil ik een eigen zadel maar tot die tijd rijd ik met seatsaver, zalig!!

denice1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:42

ik heb 8x gereden met mijn western zadel (wou er echt wedstrijden mee rijden )
heb een goedkoper zadel gekocht vor 450 euro.
maar omdat het toch niet haalbaar is om te omscholen (ivm niet echt lessen in de buurt en dat dus te duur word)
verkoop ik hem toch weer. ga ik weer over op dressuur.

Een zwart western zadel (met achter singel)
je krijgt er een touwsingel bij en eventueel een pad (gekocht voor 90 euro en ook maar 8x mee gereden wil hier rond de 75 euro voor.)
voor het zadel zat ik te denken aan 300 euro (bieden mag ook)
heeft op een haflinger gelegen met niet zo heel veel schoft en middelmaat kwa breedte.
voor een foto moet je even mailen mocht je nog opzoek zijn naar een zadel :)
ik vind hem lekker zitten enanders kun je altijd een bontje erover doen (zou ik voor lange ritten bij elk zadel toch wel aanraden is het lekkerste)

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:19

ALs je mijn mening vraagt, Bob Marshall! Mijn beide paarden lopen er super onder, na een rit van 3 uur heb ik nog steeds geen pijn in mn kont, m'n paarden geen last van de ruggen.
Op mijn merrie alle soorten en merken zadels gehad, zelfs een aangemeten maar alles bleef naar voren schuiven; alleen de Bob Marshall bleef liggen..

Heb mijn Bob Marshall gekocht voor 650 euro via marktplaats, was als een nieuw, die kom je niet zo gauw tegen maar als je doorspaart voor een wat duurdere is het dubbel en dwars waard!

Reken rond de 1000 euro voor een 2e hands.

Ze staan over het algemeen ook helemaal niet lang te koop dus als je er een ziet kun je het beste direct bieden.

Succes en rij plezier!