Past de ruiter in dit zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: Past de ruiter in dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:49

Eerlijk gezegd zou ik dan iemand anders zoeken om je Tink wat beweging te geven, nu moet je op zoek naar een ander (tweedehands) zadel, je weet dan ook niet weer of dat past, en bovendien, vertel je dat de meid die er nu op zal gaan rijden "een beste tijd niet gereden heeft".

Als je van plan bent na enige (afzienbare) tijd zelf weer te gaan rijden, zou ik al die moeite voor een ander tweedehands zadel niet gaan doen om deze meid op jopuw Tink te laten rijden. Het komt op mij over alsof het nu meer iets gaat worden van : opnieuw leren rijden.
Als jij daar geen problemen mee hebt, heb ik niets gezegd.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:07

Ik rij zelf ook met een cheyenne maat 1 en heb ook maat 40 en weeg ook 70 kilo en ben 1.70, en zit perfekt in het zadel en niet achter op de cantle.
Maar dit meisje zit zo krom in het zadel en te ver naar achter dat je dus vanzelf dit beeld krijgt.
Denk dat als ze haar bekken kantelt ze veel beter zit.
Ik heb zelf een maat 2 gehad, maar die vond ik veel te groot voor mij, en heb hem toen geruilt voor de 1, dus zou niet te snel een maat 2 kopen, laat haar eerst maar eens anders zitten.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 13:11

Het is ook de bedoeling dat ze na mijn zwangerschap gewoon op mijn pony blijft rijden. Ik zal dan af en toe zelf ook rijden maar dat zal niet meer dagelijks zijn. Het is erg lastig om een goede leaser te vinden, want heb er nu al 3 gehad die na een maand afhaakten ivm tijd, afstand dus ben blij dat ik nu een meisje uit de buurt heb die wel echt graag wil. Daarom wil ik ook wel wat meer moeite doen voor dit meisje en als ze weer een paar keer gereden heeft zal het vast beter gaan. Ik zocht ook iemand die voornamelijk recreatief met haar wil gaan rijden, dus lekker veel naar buiten. Wedstrijdambities of iemand die super goed kan rijden zijn geen prioriteit. Als zij gewoon goed met mijn pony kan rijden en lief is voor haar is voor mij het belangrijkste ;)

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 13:16

uudje schreef:
Ik rij zelf ook met een cheyenne maat 1 en heb ook maat 40 en weeg ook 70 kilo en ben 1.70, en zit perfekt in het zadel en niet achter op de cantle.
Maar dit meisje zit zo krom in het zadel en te ver naar achter dat je dus vanzelf dit beeld krijgt.
Denk dat als ze haar bekken kantelt ze veel beter zit.
Ik heb zelf een maat 2 gehad, maar die vond ik veel te groot voor mij, en heb hem toen geruilt voor de 1, dus zou niet te snel een maat 2 kopen, laat haar eerst maar eens anders zitten.

Dan moeten we toch echt even hameren op haar houding, want zij heeft t zelfde postuur dan als jou en dan moet ze ook goed in dit zadel kunnen zitten. We gaan dan aan haar houding werken en mocht t dan toch niet goed zitten zal er denk ik echt een ander zadel moeten komen. Of als ze dus echt wel past en een ander zadel dus overbodig is kan xe misschien een paar lessen nemen voor haar houding. Maar dit moet ze natuurlijk zelf wel willen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:18

En bovendien denk ik dat dit meisje langer blijft dan een maand, aangezien ze dan in een zadel investeerd. Iemand die niet serieus is, zal er op deze manier geen geld in steken ;)
Zeker als je een goed gevoel hebt bij dit meisje is het helemaal niet verkeerd wat meer moeite te doen. Het is lastig een goeie te vinden.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 15:26

Wij hebben vandaag de beugels aangepast door ze langer te doen en ze heeft geprobeerd beter in het zadel te gaan zitten, maar dan nog zit het zadel te krap. Wij gaan dus opzoek naar een zadel met maatje 2. Mocht iemand er een in de aanbieding hebben staat mijn pb box altijd open :) Iedereen bedankt voor jullie reacties!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:58

Verstandig besluit +:)+

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 16:06

De beugels van dat meisje zijn echt niet te kort hoor. Zeker geen gat langer maken, dan gaan mensen alleen nog krommer zitten.
Ze moet zitlessen nemen en het zadel een maat groter. Er moet altijd nog wat ruimte over blijven en dat is echt niet het geval.
Ik zou haar zelfs een hele tijd zonder beugels in een passend zadel laten rijden. En aan die holle rug werken.

Wel fijn dat je iemand hebt gevonden die ik ook wil investeren in fatsoenlijk spul.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 16:20

De beugels konden ook maar 1 gaatje langer anders waren ze te lang, dus veel hielp dat dus niet. Ik heb het er ook nog even met haar over gehad om les te nemen voor haar houding en daar zou ze even over nadenken. Het lijkt mij iig wel verstandig om een paar lessen te nemen, zowel voor haar eigen rug als die van mn pony. Maar kan haar niets verplichten dus ze moet het zelf beslissen, ik kan alleen maar zeggen dat het me wel verstandig lijkt en dan is de keus aan haar.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:16

Het spijt me, maar zo iemand : die er ook nog even over moet nadenken (zie zit foto) om les te nemen"op JOUW paard" was ik gauw mee klaar.

Maar goed, het is jouw paard.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 19:43

Ik wil haar niks verplichten, maar als ze verstandig is gaat ze wel een paar lessen nemen. Ik neem de moeite voor haar om naar een ander zadel te kijken en de mogelijkheid om lessen te nemen op mijn pony, zodat zij een pony voor haar zelf heeft waar ze alles mee mag, dus ik hoop dat ze deze kans wel met beide handen aangrijpt. Ik had ook kunnen zeggen, ondanks dat het vinden van een leaser lastig is, dat ik toch nog verder kijk naar een ander. Dus ik hoop dat ze toch wilt gaan lessen. Ik verplicht haar niks maar hamer er toch wel een beetje op dat ik het wel belangrijk vind. Dat moet naar mijn inziens wel genoeg zeggen toch?

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 19:52

Misschien dat t voor haar ook allemaal een beetje veel lijkt eerst een ander zadel kopen en nu les, maar dat geld voor t zadel was ze anders ook kwijt aan de bijdrage dus ze hoeft een aantal maanden geen bijdrage te betalen. Dus eigenlijk zijn alleen de lessen een extra bijkomstigheid. Ik vraag overigens een klein bedrag voor t leasen en ze mag zo vaak komen als ze wilt. Misschien dat die lessen erbij haar toch wel afschrikt, dat ze daarom niet meteen ja zegt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 07:59

Ik vind dat je het heel netjes aanpakt hoor, je moet iemand inderdaad wel de kans geven en ik kan het van haar ook wel begrijpen dat ze eerst gewoon even een paar keer rond gehobbeld wil hebben voordat ze verder gaat kijken voor les.

Ik denk dat een groter zadel al heel veel scheelt, dan heeft ze letterlijk veel meer de ruimte om goed te gaan zitten, kan ze weer even wennen aan het gevoel en daar in ontspannen en als ze zich dan op haar gemak voelt dan vindt ze het wellicht ook wel leuk om eens een lesje te volgen.

Maar ik zou zelf ook eerst even op gang willen komen voordat ik mezelf meteen door een instructeur "af laat branden" , je weet toch niet wat voor figuur je treft := En als je dan sowieso nog even je zit en evenwicht aan het zoeken bent (tijd niet gereden, onbekend paard...) is het niet echt tof als je daar meteen op afgerekend wordt :P

Het klinkt alsof jullie het samen zo best heel leuk voor elkaar kunnen gaan krijgen, jullie zijn allebei bereid om samen te denken en elkaar te helpen en dat is een super goed begin +:)+

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 11:58

Fijn om te lezen dat je positief bent over mijn aanpak ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:01

Mag ook wel gezegd worden toch , als tegenhanger voor sommige vrij negatieve reacties ;)

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 22:04

Ja dat mag zeker gezegt worden :) ik ga trouwens een aantal lessen betalen, dus ze krijgt dan toch wat lessen voor dr houding. Ander zadel nog erbij en dan hebben we t mooi opgelost

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:51

Ik zou eerder 'eisen' van een verzorger: je betaald (bijna) niks maar je gaat wel x keer in de week priveles nemen van mijn(?) instructeur...

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 14:10

Dat zou mijn idee zijn als we geen ander zadel nodig zouden hebben, maar ipv de komende maanden een bijdrage te betalen koopt zij het zadel (voor mij). Dus dan staan we een soort van quite. Alleen omdat zij de bijdrage niet zelf betaald maar haar vader en die dat allemaal dan te duur vind krijgt zij van mij een paar lessen ''cadeau''. Ik heb al een instructrice op het oog.

Ladyson_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:01

Dan kan je wel lekker de instructrice uitkiezen! Prima je aanpak hoor :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:24

Als ze zelf een bijdrage levert aan het zadel prima.

Ik heb vroeger voor mn verzorgtinker ook zelf een barefoot london gekocht, verder mocht ik altijd alles gratis met dat beestje doen & alsi k wat nodig had hoefde ik maar te roepen.
Investering zeker waard geweest, beestje liep stukken beter.

Kwa les, dat zou ik eigenlijk wel beetje "verplichten" zo ie zo om even weer voor haar de basis te bevestigen, want zoals ze op dat zadel zit, tja, kan beter :D
Verder is het recreatief, maar ze zal oko wel met jou tink wat in de bak gaan rijden toch? Zou zonde zijn als jou paard daardoor wat verpest word.
Logisch dat je geen Anky verwacht, maar als het mijn paard was zou ik wel graag willen dat ze les ging nemen :j

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 20:52

Nou het is allemaal niet meer nodig, kreeg vandaag te horen dat ze een shetlander gaat kopen. Pfff zoveelste die afhaakt. Denk dat ik de moet maar op geef en mn pony maar een jaartje vakantie geef ;) Na de zwangerschap ga ik zelf wel weer rijden en anders mag mn pony lekker met vervroegd pensioen met af en toe een ritje. Vind ze vast niet erg ;)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:24

Oh wat raar.. Lastig om n goede bijrijder te vinden!

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 21:33

Ja idd! Doe je extra moeite voor iemand en gaat t alsnog niet door. Misschien is t wel een teken dat ik mn paardje gewoon voor mezelf moet houden ;)

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:42

Wat een raar kind
Ik zit te lezen en denk bij mezelf :zo iemand had ik nou eerder tegen moeten komen iemand die eerlijk is naar de verzorgster/leaser,ik snap het niet van het meisje ik had persoonlijk deze kans genomen hoor en ik ben wel een tijdje opzoek geweest naar zoiets maar ook wat probleemen mee gehad
Jammer dat je ervaringen nu zo slecht zijn en jammer dat je geen goede hebt gevonden ze zijn er wel

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:43

vreemd!! Zeg ik iets heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel geks als jij je paardje wil laten bewegen dat je hem TIJDELIJK op een manege zet en in ruil voor stallingskosten schrappen dat jij je paardje in de GEVORDERDEN-les mee laat lopen?? ken er wel meer die dat doen en zolang er goed lesgegeven wordt en het geen houtzagerij-manege is waar ze alleen maar lopen te sjorren aan de teugels en te zagen in die monden naja je weet wel wat ik bedoel... als het maar voor tijdelijk is???