Wanneer nou wel of geen peesbeschermers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Wanneer nou wel of geen peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:10

Ik had ze altijd om, voor de zekerheid, maar sinds de mijne een peesblessure heeft gehad wil ik dat been zo min mogelijk warm laten worden. Peesbeschermers (en vooral bandages) maken de benen warm, en ik ben niet voor het onnodig warm maken van de pezen.
Ik rijd dus niet meer met peesbeschermers, alleen als ik ga springen of het bos in ga. Als ik het verkeer in ga dan ook geen beschermers.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:13

als ik denk:
mwaa paard is een beetje achterlijk gek vandaag gaan ze om. ook met longeren en springen. of voor de foto

als het warm weer is gaan ze zowieso niet om, maar dan doet mijn verzorgpaard ook nooit gek haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:19

Mijn paard heeft geeneens peesbeschermers. Dus kan ik ze moeilijk om doen.

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:29

Ik heb ook een Fries met (flinke) sokken maar heb voor- en achter beschermers altijd om, zowel bij het rijden als bij longeren..

Check wel altijd of het niet (te) warm is onder de beschermers maar dat is nog nooit voorgekomen. Als ik kijk naar het aantal krassen op de peesjes/strijklappen ben ik echt wel blij dat ik ze om heb! :j

Friesje heeft flinke benen maar de merken die (bij hem althans) goed passen zijn BR, Scapa en QHP.

gypsylover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:48

ik doe mijn draver altijd beschermers om, dit omdat ze al een peesblesure heeft gehad, en ze behoorlijk vaak met haar benen tegen elkaar klapt. bij ons andere paard gebruiken we nooit beschermers .

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:01

Maserati15 schreef:
Maar is het met buitenrijden verstandig om ze om te doen dan? Zekere voor onzekere of werkt dat zo niet?
Ik neem aan dat het paard er geen last van heeft als je ze om doet.

Hangt ervan af, als wij gaan buitenrijden zijn dat altijd lange ritten van zo'n 2 uur. Als ik ze dan om ga doen wordt het wel erg warm onder de peesjes. We gaan ook vaak nog even het water in en door een stuk met heel los zand rijden, en daar zijn peesbeschermers niet echt handig bij (komt allemaal zand onder te zitten, dat gaat dan weer schuren, en als we uit het water komen zijn die peesbeschermers ook zeiknat)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:34

Ik doet ALTIJD bescherming om, behalve in de wei/paddock.
Iig voor, soms achter en met longeren ook springschoenen omdat de longeerbak zwaar zand heeft.
Met buitenrijden heb ik altijd peeskappen om voor + springschoenen vaak, als ik ga boscrossen ook achter.
Ja ik ben zuinig op mijn pony, liever te veel bescherming dan te weinig.
En over dat te warm worden, daar geloof ik niet zo in.... De paarden op mijn werk (dressuur paarden) staan altijd met bescherming om. buiten voor + achter en soms ook springschoenen, in de molen altijd voor en zelfs met stappen hebben ze peeskappen om.