Ervaringen met Kentaur (elektra, of andere modellen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

Re: Ervaringen met Kentaur (elektra, of andere modellen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:16

ik heb een kentaur medea II, net zadel, veel steun, ziet er netjes uit, maar ik ben een passier gewend en heb het gevoel erg ver boven mijn paard te zitten, kan er niet zo goed aan wennen :o tevens glad zitvlak. ligt verder prima te paard en blijft vrij netjes :)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:18

Ik heb altijd een kentaur op mijn Gelderse gehad tot pas geleden. Supertevreden was ik en eigenlijk wilde ik ook weer een nieuwe ervoor in de plek, maar ik moest het (financieel gezien) wel op een tweedehands mikken en kwam nu een ander zadel tegen wat ontzettend mooi op zijn lastige rug past, dus ik ben overgestapt. Maar ik was zeeeeer tevreden over Kentaur!!! Nu verkoop ik deze denk ik ook maar tweedehands. Is nog een mooi zadel namelijk.

Titiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:40

Hoi,
mocht je toch een tweedehands Kentaur overwegen.. Ik heb een heel mooie roodbruine, maar dus wel tweedehands, Kentaur Electra 17,5 inch. Mijn jonge paard, Andalusier, is hard gegroeid, waardoor het niet meer paste, en ik net een andere heb gekocht. Het zadel zat heerlijk diep en zacht, dus ik kan het van harte aanbevelen.

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:58

Ik heb een kentaur Medea heerlijk zadel!

crosspiloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:04

ik heb ook de medea gebruikt, erg fijn en veel steun. paste ook op alle paarden wat il reed

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 06:48

Hoi! Ik heb inmiddels een Bates Dressage die echt heel fijn zit :j

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:02

Hoi, ik heb de Kentaur Elektra. Hij ligt bij mij op een vrij smalle kwpn merrie.
Als ik m niet op tijd laat opvullen heeft ie de neiging op naar voren te schuiven dus dit moet ik wel echt jaarlijks laten doen.
Er zitten bij mij een paar kleine krasjes op van het onhandig in mn kluisje stoppen. Maar dit gebeurd niet heel snel. Het leer is zeker goede kwaliteit. Het is wel een heel zwaar zadel trouwens.
De zit zit heel lekker, is zacht en diep. De kniewrongen zijn wel Heel erg dik. eigenlijk een beetje te al je het mij vraagt. Maar ik heb ook lange benen dus m'n knie zit er echt op, niet erachter geklemd.
Maar je zit heel stevig, veel steun.
Ik zag trouwens laatst iemand met hetzelfde zadel maar dan nieuw. het model is hetzelfde maar en zaten cupjes waar de kniewrongen inpassen in het bovenste zadelblad. Dat is denk ik wel een verbetering.
Al met al een fijn zadel, met mooi lijntje op het blad.

M_hartje_M schreef:
Een aantal vragen aan mensen die ervaringen hebben met dit zadel:
- is het een goed kwalitatief zadel. Hiermee bedoel ik: kan het als je er netjes mee om gaat lang mee, of is dit een zadel waar je super snel rimpels en schuurplekken in hebt.
- heeft het zadel een zachte zit ?
- Heb je veel steun in het zadel?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:42

Iemand enig idee watvoor zadelbomen er in de kentaur zadels zitten ? zijn er ook bomen voor weke ruggen ?
En kussens voor korte ruggen ?

De elektra heeft zweetbladen die wat naar achteren geplaatst zijn toch ? ---> dat past waarschijnlijk niet voor lange bovenbenen ?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 07:32

Juist wel!
Kentaur kan ook extra lange zweetbaden leveren!

De bomen zijn close contact bomen, flexibel en aan te passen door zadelmakers! Ook geschikt voor paardjes met een korte weke rug (ligt prima op mijn andalusier)!

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:24

ik heb een kentaur electra gehad op mijn paard fijn zadel !! alleen idd het zitvlak is best glad dus ik gleed een beetje door mijn zadel heen haha -

( heb nu een anatomica octant die zit nog veel lekkerder hahah )

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:22

Robijntjah schreef:
Juist wel!
Kentaur kan ook extra lange zweetbaden leveren!

De bomen zijn close contact bomen, flexibel en aan te passen door zadelmakers! Ook geschikt voor paardjes met een korte weke rug (ligt prima op mijn andalusier)!

Maar langere zweetbladen lost niets op voor lange bovenbenen. Wel voor lange onderbenen !

Aan te passen zal de boom dan zijn aan de voorzijde. maar zadels zijn nooit aan te passen mbt rechte boom of gebogen boom.
Ik lees trouwens wel veel over scheve bomen bij de Kentaur zadels ?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:37

Ik had het over de boommaat ;)

Ik heb extreem lange boven benen en zat in de elektra super!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:39

Inderdaad is Kentaur (Elektra) juist heel erg geschikt voor lange benen!

Boom maat kan je inderdaad gemakkelijk aan passen. Ik heb zelf nog nooit een scheve boom mee gemaakt. :)

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:16

Ik heb de Kentaur Medea II het zadel hangt kwa zit een beetje in het midden, het ondersteund wel maar voor mij persoonlijk niet genoeg. Ze zijn over het algemeen wel zacht en kwalitatief goed in verhouding met de prijs.