Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
barbar schreef:Ellie_F schreef:Waar zeg ik dat je er paarden mee moet vastzetten? Het kan heel goed ingezet worden als hulpmiddel tijdens het vastzettraject bij jonge paarden die hier moeite mee hebben. Ik heb nergens gezegd dat je paarden moet vastzetten met een touwhalster.
wat bedoel je hier dan precies mee?
Sok schreef:LotteToos schreef:Ik zal niet gaan rijden met een touwhalster.
Want de knopen van een touwhalster die drukken op de zenuwpunten.
Dus als je daar te hard opdrukt kan het een pony pijn doen.
Wat denk je dat een bit doet? Denk dat dat een pony VEEL meer pijn doet hoor![]()
Ik denk dat je je beter even kunt verdiepen in de materie voor je dit soort uitspraken doet..
Tigra_ schreef:Persoonlijk als je er echt serieus en met regelmaat mee wil rijden zou ik wel eentje nemen waar ofwel een lapje leer over de neusriem zit of een bontje eraan doen.
Arabesk schreef:Verder is met rijden het grote voordeel dat je onderweg nooit bang hoeft te zijn dat je teugels breken of wat anders aan je hoofdstel. Plus dat als het vies is mieter je het gewoon in de wasmachinehéél groot voordeel, ik haat leer poetsen.
NeverGiveUp schreef:Sok schreef:Wat denk je dat een bit doet? Denk dat dat een pony VEEL meer pijn doet hoor![]()
Ik denk dat je je beter even kunt verdiepen in de materie voor je dit soort uitspraken doet..
Pf sorry maar wat een stomme opmerkingen komen hier voorbij.
Tuurlijk kan je je paard er pijn mee doen, dat kan toch met alles!
Dat wil je toch niet, dus dan ga je niet dat touwhalster heen en weer trekken want dan krijgt hij wondjes ja.
Je kan met álles je paard pijn doen, ook met een neckrope, zweep, zadel, singel enz.
Als je niet met een touwhalster kan rijden zonder dat je paard wondjes op zijn neus krijgt zit er iets niet helemaal goed.
LotteToos schreef:Ik zal niet gaan rijden met een touwhalster.
Want de knopen van een touwhalster die drukken op de zenuwpunten.
Dus als je daar te hard opdrukt kan het een pony pijn doen.
Citaat:Q: Maar een touwhalster is toch ook niet vriendelijk vanwege de knoopjes die op zenuwen drukken?
A: Dit verhaal circuleert al lang maar er is geen enkele anatomische rechtvaardiging voor. Ook uit eigen ervaring kunnen we zeggen dat het niets uitmaakt of je wel of geen knoopjes hebt, of waar ze precies zitten. Zoals je op de foto's kan zien zitten de knoopjes bij ieder halster op een andere plaats, maar je mag aannemen dat "zenuwpunten" (als die er al zijn) op specifieke plaatsen zitten. En als je er toch in gelooft, dan neem je toch gewoon een bitloze optoming zonder knoopjes?
cyclo86 schreef:nou als je eroverheen moet kijken heb je wel mega bontje hoorzo dik zijn die dingen niet en bij normaal paard/grootpony hoofd zit dat echt niet in de weg (mijn paard heeft kleine cob maat qua hoofd)
Nietes schreef:Was een beetje aan het rondneusen op het internet en zag dat sommige mensen met touwhalsters rijden,
wat zijn de voordelen en nadelen van z'n halster?
Heeft iemand hier slechte en/of goede ervaringen mee?
alvast bedankt