Zadelproblemen! Welk zadel voor mijn NF pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pattyellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:30

Een barefoot zadel! :D

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 01:43

Ik heb nu een stubben geprobeerd maar zoals ik dacht vind ik het niets. Hij is echt keihard! Zit echt niet lekker voor mij. Hij pastte wel beter dan mijn andere zadel, maar hij mag nog iets korter en de zweetbladen sloten helemaal niet aan.

Boomloos is voor mij geen optie, zoals ik al zei!

Voorlopig zit ik dus even in een lastig parket, want na de stubben geprobeerd te hebben zijn de opties een beetje uit nu. Ik zou zelf persoonlijk graag de Rossner die ik laatst probeerde nog eens proberen, met een grotere boommaat. Die zat echt fijn en die lag ook wel vrij goed op hem, alleen hij 'wipte' als ik ermee reed. Maar ik vermoed dat dit met een grotere boom opgelost zou zijn?

_merel_

Re: Zadelproblemen! Welk zadel voor mijn NF pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 01:49

Ik vind voor n paardje in de groei de winteczadels nog steeds erg handig! Bomen kunnen worden verwisseld, prijs is aantrekkelijk en ze zijn lekker licht en onderhoudsvrij!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:18

Ja wij hebben op stal ook een paard waar het heel
lastig is een zadel op te krijgen.
Ik raad je aan naar verschillende zadelpassers te gaan/laten komen
met verschillende zadels. Een goed zadel is toch wel erg belangrijk.
Zij heeft nu ook een Rossner dressuurzadel er op liggen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:26

Tatt_x schreef:
Ik heb nu een stubben geprobeerd maar zoals ik dacht vind ik het niets. Hij is echt keihard! Zit echt niet lekker voor mij. Hij pastte wel beter dan mijn andere zadel, maar hij mag nog iets korter en de zweetbladen sloten helemaal niet aan.

Je kunt altijd nog eens een andere stubben proberen, ze zijn niet heel duur als je wat een oudere hebt. De harde, ongedwongen zit is even wennen, maar als je een goede zit van jezelf hebt is dat zo klaar. Desnoods kun je er een bontje op doen. Het is altijd nog het belangrijkst dat het zadel goed op het paard ligt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:33

Zelfde hier, ook een NF! Lage schoft, breed geschouderd en rond geribt! :D

Ik heb een JC gehad (haflingermodel) maar nu heb ik een Wintec-dressuur zadel.
Door het dressuur model krijgt hij meer schoudervrijheid (wat een probleem was bij VZ-zadels).
Ik heb de breedste boom erin. Hij past net aan 17,5 inch.
Het fijne vind ik het V-singelstoten systeen, heirdoor wordt het zadel net wat stiller op de rug gelegd.

De prijs is fijn en je kan het zadel nog laten aanpassen wanneer jouw pony meer besprierd raakt of verder doorgroeit.

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 10:02

Ik vind de stubbens echt niet fijn zitten. Ik heb een goede zit van mezelf dus dat is het probleem niet, maar ze zijn gewoon echt keihard. Ik kan niet fijn rijden daarop als ik er zo last van heb aan m'n achterste :p

Een wintec heb ik nu, maar die past dus niet :) Hij is te lang aan de achterkant en spant op de schouders. Wilt niet zeggen dat als je de boom aanpast, dat het zadel past.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:06

En een prestige lucky? Deze heb ik op mijn kleine korte ponies liggen.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:17

Ik heb voor mijn 5 jarige pony, iets overbouwd en een lage ronde schoft een Hastilow gekocht. Zijn net zoals Kent&Masters en Thorowgood in veel dingen aanpasbaar alleen hebben een net iets langere headplate geloof ik, waardoor hij beter blijft liggen bij wat rondere paarden.

Succes met zoeken!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:22

Uiteraard wil dat het niet zeggen Tatt. maar het kan wel. Hier meerdere jonge paarden waar na een half jaartje doorrijden alleen een andere boom hoefde. Dat was ideaal.
Ik had niet gezien dat je al een Wintec had.
Bij mij pastte de VZ iig niet, dressuur daarintegen weer wel omdat deze meer schouder vrijheid geeft.

edit: Bates is overigens de leren Wintec he? Zelfde fabrikant. Dacht (maar dat weet ik niet zeker) dat de modellen behoorlijk gelijk zijn zelfs.

falko11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:57

ik heb ook een nf en ik heb een euroriding jade 16 inch want mijn moeder heeft 17 inch en dat werd alweer bijna te groot

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:07

misschien is een thorowgood wel wat voor je. ze zijn relatief goedkoop en alles is makkelijk verstelbaar!
Ik ehb er nu zelf 1 liggen op mijn 4 jarige fjord en mijn zadel is al 3 boommaten versteld door de zadelmaker omdatn mijnn paard ontwikkeld is. Maar ik kan nog 3 boommaten wijder dus denk dat ik nog wel een jaar mee vooruit kan!