Welk zadel voor haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charat

Re: Welk zadel voor haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 11:42

Ik hoef absoluut niet perse een nieuw zadel, tweedehands is ook goed. Maar ik zou dan liever niet een tweedehandszadel op Bokt-markt kopen, maar dan via een zadelmaker die veel tweedehandszadels meeneemt. Weet iemand zo'n zadelmaker die in mijn omgeving komt?

@wendeltje, over Van Rijs heb ik veel minder goede verhalen gehoord bij mij op stal, dus ik laat liever een andere zadelmaker komen.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:44

Prima hoor :)
Iedereen heeft wel enige ervaring met een zadelmaker, goed of slecht.
MAAR die euroriding jade is wel een fijn zadel ;) Misschien is sta Rho dan een optie? Daar verkopen ze hem ook nl.

Charat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 11:49

Jaa, inderdaad dat zal bij iedere zadelmaker zo zijn. Heb het zadel inderdaad al op mijn lijst gezet, haha. Sta Rho is idd een optie, weet jij of ze daar ook tweedehandszadels verkopen?

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:36

Oeh, dat is een goeie vraag. Ik weet wel dat als je er een nieuw zadel koopt, je je oude zadel in kan leveren. Die moeten ze toch kwijt, dus ik neem aan dat ze wel tweedehands zadels verkopen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:47

Voor mijn haffie had ik via Daaleman een Countyzadel gekocht.
Hij lag super goed. Het was een 17" (moest wel ivm korte rug) en boommaat 36. Super zadeltje aan gehad (Haffie is verkocht), 2e hands kostte hij me kaal € 350,-.
Nu weet ik dat Daaleman voor jou nogal uit de buurt is, maar hij reist heel Nederland door en is in mijn ogen de beste zadelmaker van NL. Misschien heb je geluk dat hij binnenkort bij jou in de buurt moet wezen en kan je de reiskosten dan met de andere klanten delen.

Charat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 19:53

@Wendeltje; okee (:

@Judje; Okee, dank je wel voor de tip. Zal daar ook over nadenken & kijken of dat een optie is.

Zit toch nog steeds met de Rossner in mn hoofd, ook omdat hier al verschillende mensen zeggen dat het een goed zadel is. Zit nu wel te denken hoe ik het zadel het beste kan kopen en laten passen. Via de zadelpasservice van Divoza? Of zou ik het zadel zelf passen op de haf en advies van mensen op stal vragen en een andere zadelmaker het zadel laten bekijken? Ik lees namelijk goede ervaringen met de zadelpasservice van Divoza, maar ook veel slechte...

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:56

xAylie schreef:
Hoezo zou je geen zadel bij Interhippique moeten kopen? :)
Vriendin heeft er een goeie ervaring mee en het zadel is erg fijn, goeie kwaliteit ook (tot nu toe, ze heeft hem net een halfjaartje denk ik)

Voor mijn verzorg haflinger hebben we ook een Interhippique zadel. Er is een onafhankelijke zadelmaker bij geweest, en dat was een hele goede ervaring!

Charat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 20:02

Lekkergek; welk zadel van Interhippique heeft jouw verzorghaflinger? Leuke haflinger trouwens!

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:19

Bedankt! Wij hebben dit zadel op Najego liggen:

http://www.interhippique.com/index.php? ... mid=200016

Bij ons in de onafhankelijke zadelmaker adrie van giersbergen (weet niet zeker of ik zijn achternaam goed heb hoor) geweest. Hele aardige man, ging op een rustige manier te werk, en het zadel maakte hij ter plekke op maat! Hij keek ook naar het gedrag van Najego tijdens het rijden, hoe hij liep enz. Hij nam er ook alle tijd voor. Was echt een goede ervaring.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:04

ik ga hier even een stipje zetten en zeker volgen. ik ben ook dringend opzoek naar een nieuw zadel.

Ik kan in ieder geval al 1 enorme afrader geven, tenminste uit mijn ervaring. Knightrider neptunes. In principe ligt die wel goed, maar hij zit vreselijk. Geen wrong, geen diepe zit. En dat is iets wat ik echt zoek. Sowieso schuift het zadel, dus dan ligt die niet 100 %

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:44

LEKKERGEK: fijn dat er dus ook positieve ervaringen zijn met Interhippique zadels, niet dat wij dezelfde gaan bestellen maar wel een van de site.
Ik heb gister met het Passionata zadel van een stalgenootje gereden en vond der niet lekker ermee lopen, met de Norton Rexine van een andere vriendin liep ze veel beter.
Hoop dat we onze Knight Rider 17,5" vandaag nog binnenkrijgen want ik heb vanavond les..

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:08

xAylie schreef:
LEKKERGEK: fijn dat er dus ook positieve ervaringen zijn met Interhippique zadels, niet dat wij dezelfde gaan bestellen maar wel een van de site.
Ik heb gister met het Passionata zadel van een stalgenootje gereden en vond der niet lekker ermee lopen, met de Norton Rexine van een andere vriendin liep ze veel beter.
Hoop dat we onze Knight Rider 17,5" vandaag nog binnenkrijgen want ik heb vanavond les..

wat voor knightrider is het ?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:26

Die met een verwisselbare boom (weet niet of ze allemaal verwisselbare bomen hebben eigenlijk :o ), met van die rode embleempjes, heb even een foto opgezocht op internet:

Afbeelding

Charat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 14:11

Ik denk dat ik gewoon via Interhippique Adrie van Giersbergen laat komen, en dat ik dan aangeef dat ik nog twijfel tussen verschillende zadels (:. Bij Interhippique hebben ze ook de Rossner Amerika, Wintec en die Olympique wil ik ook wel proberen. Het is trouwens ook goedkoper om hem te laten komen via Interhippique, haha. Via Interhippique betaal je €50,- en op zijn site vraagt hij voor een pasconsult €75,- :P.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:49

Hier de eigenaar van LEKKERGEK's verzorgpony. Ik ben zéér tevreden over Adrie zadelservice. Ook als je hem opzoekt op google vindt je alleen maar positieve ervaringen. Deze man zal dus zeker geen slechte zadels van IHP verkopen. Want slechte zadels van IHP zijn er wel degelijk. Maar met adrie er bij komt het helemaal goed hoor. Hij selecteerd de zadels op kwaliteit en bij hem liggen dus alleen maar goede zadels. Succes!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:55

xAylie schreef:
Die met een verwisselbare boom (weet niet of ze allemaal verwisselbare bomen hebben eigenlijk :o ), met van die rode embleempjes, heb even een foto opgezocht op internet:

[ Afbeelding ]

die heb ik dus ook. ik vind het een super slecht zadel...

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:04

Heb een massimo trail op mn haf liggen, super voor zijn rug, vanwege de brede uitsparing voor zn ruggegraat en heerlijk voor mijn bips. Zeker een aanrader

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:02

M_hartje_M schreef:
xAylie schreef:

[ Afbeelding ]

die heb ik dus ook. ik vind het een super slecht zadel...
Mag ik vragen waarom je het zo'n slecht zadel vind? :)
Ik heb er over het algemeen wel goede verhalen over gehoord..