Dekje verpest?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:36

romylovegino schreef:
als ik mijn dunne dekjes in de droger doe , gaan ze een beetje krom staan . . .

Welk merk dekjes heb je dan?

Mijn super dunnen HH dekjes blijven erg mooi, zelfs de bies :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:38

Elynkwpn schreef:
Die stop je gewoon los in de machine of echt tussen het gene wat gewassen moet worden?

Gewoon los in de machine. Daardoor stuitert ie iedere keer tegen het wasgoed aan en blijft het beter in vorm. :j
Wel echte tennisballen kopen (van degelijke kwaliteit) en niet bijvoorbeeld die uit de dierenwinkel (want die zijn te slap).

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:54

Zijn er dan mensen die hun dekjes nooit wassen? := Moet zeggen dat ik m'n Mattes dekjes wel anders behandel dan de gewone. Een keer het zweet opgedroogd is, borstel ik de onderkant uit met zo'n kammetje met ijzeren tandjes dat je voor poezen of honden kan kopen. http://www.dierengoed.eu/images/borstel_5942.jpg Je zit er even aan, maar de wol wordt weer prachtig schoon en fluffy en alle vuil komt eruit. De bovenkant wordt sowieso niet snel vuil omdat daar gewoon je zadel ligt uiteraard. Af en toe dan toch in de wasmachine (koud water) met speciaal wasmiddel voor lamswol, voorzichtig laten drogen (niet in de buurt van de verwarming of in de zon). Achteraf opnieuw uitkammen met hetzelfde kattenborsteltje en het is weer zo goed als nieuw.

Gewone dekjes gaan hier in de wasmachine op 30°. Uitkijken met wasverzachter als je paard een gevoelig velletje heeft. Dekjes van mindere kwaliteit krullen vaak op na verloop van tijd omdat bv. het biesje harder krimpt dan de rest van de stof of omgekeerd.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:07

Is het dekje in kwestie inmiddels al uitgewassen? :=