vergelijkbaar merk met WOW?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:47

ik heb mijn ghost net te koop aangeboden.
is 5 maand beperkt gebruikt.
zadel heeft me compleet met ghost pad,special op maat gemaakte grandeurpad,mattes voorgevormde singel en biotane beugelriemen van marylot rond iets over 1000,00 gekost.

vraag hier nu 515,00 voor.
dus voor de liefhebber heb je een goed kwaliteit boomloos zadel en zeer geschikt voor korte ruggen en rondgeribte pony's.

zadel alleen 400,00
zadel met 2 pads 475,00
(foto staat onder in mijn profiel)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:26

crazyshar schreef:
mij is inderdaad ook en corector pad aangeraden voor onder de massimo maar dit is maar tijdelijk van goede duur aangezien de pad de "fouten" van een zadel niet laat verdwijnen.
@Mrijn: wat is voor jou het voordeel als je een goed zadel hebt om toch een corrector pad eronder te doen?

De masserende werking van lucht en het idee dat echt elk kuiltje of bobbeltje in de kussens of ind e rug van mijn paard, met lucht wel wordt opgevuld.

timokyana

Re: vergelijkbaar merk met WOW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:16

Misschien is het een idee TS om eens een zadel in het echt te bekijken en te voelen/ervaren?
Er zijn volgens mij meerdere merken met lucht.

Misschien bokkers die hele goede zadelpassers kunnen aanbevelen en een aantal zadels mee kunnen nemen?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:53

Er zijn niet meer merken met lucht, je kunt echter wel in een hoop zadels flair laten inbouwen :j

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 17:56

:j zou ik graag willen.
als iemand een zadel passer kent die goede kwaliteitszadels verkoopt, die rustig met een paard omgaat (sensibel) en alle tijd neemt voor ruiter en paard en het niet erg vind dat er iemand heel kritisch naar de zadels kijkt hoor ik het graag .

flair in laten bouwen? heb je daar meer info over?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 18:43

overigens gaat mijn voorkeur momenteel toch uit naar de pad, zo kan ik toch wat doorsparen en verdere opties onderzoeken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:53

Misschien kun je een goedkoop tweedehandsje zoeken met een passende boom en daar flairkussens onder laten zetten? Ik weet niet wat het nu kost, het zat eerst rond de 500 Euro en voor de resterende 500 moet je toch echt een fatsoenlijk tweedehands zadel kunnen kopen.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 12:46

wat ik me overigens ook afvraag is waarom iets dat als HET zadel gezien wordt toch best wel wat te koop staan 2ehands ook de corrector pad.

is het dan toch niet zozeer voor elk paard geschikt, zijn er paarden/ruiters die er niet aan kunnen wennen?
waarbij het lucht systeem te vreemd aanvoelt?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:05

Ik heb 2 wow's en zal nooit meer anders willen,
Er zijn wel paarden die het luchtsysteem niet prettig vinden, maar ookmensen die toch liever niet die bewegelijkheid hebben van lucht of zelfs het steeds aanpassen vervelend vinden en liever weer voor wol gaan omdat hun dier daarin tenminste niet veranderd :=

Mocht je meer willen weten over wow pb gerust

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:16

Er staan ook vrij regelmatig wow's te koop, maar ook tweedehands zul je ze bijna niet onder de €1500,- vinden en dan heb je al een goedkope :=

Volgens mij kan in vrijwel elk zadel flair worden ingebouwd, ook in je massimo. Als je daarbij optelt dat je die boom nog zou kunnen aanpassen is dat misschien wel de meest ideale optie voor jou?
http://www.zadelmakerijboer.nl/flair.html

Hans1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:23

crazyshar schreef:
wat ik me overigens ook afvraag is waarom iets dat als HET zadel gezien wordt toch best wel wat te koop staan 2ehands ook de corrector pad.

Hoeveel kieffers en stubben staan er wel niet te koop?
Stubben : 69
Kieffer : 113
Wow's: 14

Je hebt vast wel rekenen op school gehad........:P

En of het het beste zadel is? geen idee, kennis speelt een grote rol bij een paard, zowel van de ruiter als de verkoper..

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 02:21

"je hebt vast wel rekenen op school gehad........ " sorry maar vind dit nergens op slaan.

ik zei dat er toch wel WAT te koop staan, niet dat het het meest te koop aangeboden wordt.

maar goed ik kijk verder rond en onderzoek alle opties die ik heb.

ik wil iedereen bedanken voor het mee denken!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 19:55

vandaag is de man weer geweest en deze zei dat ik toch eerst kon proberen met een corrector pad, onder een ander zadel dat ik toevallig nog had liggen.

*!!dus als er mensen zijn met een corrector pad MAAT 140 L dan hoor ik het graag via pb met vraagprijs.!!*

verder is een wow zadel zelf gewoon te duur voor mij, ook 2ehands zou er altijd vanalles aangedaan moeten worden waardoor het weer ontzettend duur wordt.
en aangezien ik niet heel erg veel rij en wel veel afwisseling in het werk heb gaan we dit eerst proberen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:43

Er zijn ook dealers waar je het op afbetaling kunt doen, misschien is dat een optie.
Mijn paard moest ook een Wow en had het geld er ook niet zo voor liggen. Toen Wow-dealer gevonden die dit ook op afbetaling deed, maar met heel veel mazzel kreeg ik onverwacht een smartegeld-uitbetaling vanwege een verkeersongeluk waardoor ik het zadel bij aflevering geheel heb kunnen betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:52

crazyshar schreef:
vandaag is de man weer geweest en deze zei dat ik toch eerst kon proberen met een corrector pad, onder een ander zadel dat ik toevallig nog had liggen.

*!!dus als er mensen zijn met een corrector pad MAAT 140 L dan hoor ik het graag via pb met vraagprijs.!!*

verder is een wow zadel zelf gewoon te duur voor mij, ook 2ehands zou er altijd vanalles aangedaan moeten worden waardoor het weer ontzettend duur wordt.
en aangezien ik niet heel erg veel rij en wel veel afwisseling in het werk heb gaan we dit eerst proberen.

Van welk merk is dat? IS dat wow? Heb wel een corrector liggen...staat dat erop?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:50

kan moeilijk prijzen op het internet vinden van een Wow zadel,
kan iemand me richtprijzen geven?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 20:44

de korector pad is van wow, van daaruit is het zadel oorspronkelijk ontworpen.

florence de zadels zijn basis rond de 2500€ afhankelijk bij wie je ze zou bestellen. voor mij zou de basic op 2650€ komen met passervice bij.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 09:54

Al eens naar Zaldi gekeken?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 09:34

nee nog niet. het nadeel met elk merk is dat er altijd positieve en negatieve resencies zijn. dus het maakt niet uit maar je blijft altijd voor en tegens houden. en ik heb er gewoon o.o% verstand van, dus tja dan moet je weten dat je een goede zadelmaker/passer hebt, nu ja daar zijn de meningen ook in verdeeld, dus tjah ik ben gewoon heeeeel voorzichtig en ga niet alle kanten op maar wacht geduldig af. en rijd nu dus nog even niet op mijn knolletje.
wat voor hem het beste is dat is het belangrijkste! dus de zoektocht continue's.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:33

Logisch!
Ik heb zelf ook geen ervaring met Zaldi hoor, maar in mijn omgeving hoor ik positieve geluiden en van wat ik lees ook wel. :j

Nombrado op Bokt verkoopt Zaldi, haar website is ollashop.nl geloof ik, zij kan je vast meer info geven.