Uitrij vliegen deken MET buikflap?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chocogirl

Re: Uitrij vliegen deken MET buikflap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 07:04

ik heb hetzelfde probleem en kwam via google terecht bij horse elements, die hebben reflection deken, is een uitrijdeken met buikflap, ze zijn wel duur (99 euro) maar volgens mij ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:19

chocogirl schreef:
ik heb hetzelfde probleem en kwam via google terecht bij horse elements, die hebben reflection deken, is een uitrijdeken met buikflap, ze zijn wel duur (99 euro) maar volgens mij ideaal!

Heb je een linkje?

chocogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:19

Dankje die lijkt ideaal!

chocogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:37

Denk ik ook, ik ga morgen mijn pony meten en er eentje bestellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:49

Laat even weten hoe hij bevalt!

chocogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:31

doe ik!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:37

Ik heb zelf een vliegen uitrij deken met hals zonder buikflap, ik doe zelf gewoon mijn buikflap van mijn eczeem deken er onder schuift en schuurt niet.

Missy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:45

Ik heb zelf hele goede ervaringen met de Belly Guard van Cashel. Mijn paard reageerde er meteen heel goed op (ondanks de elastische riemen door de bilnaad). Heb er wel drukknopen opgezet (heel simpel), want het zit allemaal met klitteband vast. Dat ging dus los tijdens het buitenrijden. Doordat de randen allemaal met elastiek met fleece erom heen gemaakt zijn sluit de belly guard mooi aan op het lichaam. Nooit meegemaakt dat er vliegen onder/tussen kwamen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:28

Ik heb gisteren de Belly Guard besteld van Cashel. Mijn pony werd van de week weer helemaal gek met wandelen buiten omdat alle mugjes en vliegjes op haar buik en rond haar uier gingen zitten vervelen. En een dansende en trappelende pony aan je hand is niet zo fijn :+ Hopelijk werkt het! Zou echt zóveel rust bieden met wandelen (en buitenrijden). Hoop dat hij goed blijft zitten en dat ze het niet al te raar vind met lopen :P

Missy79, aan de voorkant zit hij alleen met één band over de schoft heen, of niet? Blijft dat goed zitten bij jou?

Chocogirl, heb je je deken al binnen? Hoe bevalt hij? :D

Missy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:51

@Britt de Belly Guard zit aan de voorkant met twee banden vast die je kruislings over de schoft bevestigt. De deken loopt tussen de voorbenen door en dan bevestig je dus de band aan de andere kant van je paard. Het is wel een beetje een gepuzzel, ik raad je aan om iemand te vragen even je pony vast te houden als je 'm de eerste keer vast maakt. Tip: maak eerst de voorkant vast (dus deken door de voorbenen en dan de banden kruislings over de schoft). Dan kun je de deken aan de achterkant vastmaken. Er zit een soort "netje" waar de banden aan de achterkant doorheen lopen, die plaats je op de kruis bovenop de kont van je paard. Ik zal eens kijken of ik een foto van mijn paard met de belly guard aan kan plaatsen.

Missy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:09

Bij deze twee foto's van mijn paard met z'n belly guard (ook wel 'string' genoemd bij ons op stal)
Afbeelding
Afbeelding

Hij kijkt een beetje ongelukkig, maar dat heeft niks met de belly guard te maken hoor! Ik heb 'm even in de paddock gezet zodat hij kon wennen aan de belly guard. Ook even gedraafd ermee (ik wilde er tenslotte buitenritten mee maken) en paard vond alles best. En dat voor een volbloed :-)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:40

Wat is het toch een onding om te zien :')
Hopelijk kan ik van het weekend ook wat plaatjes laten zien, bedankt voor de foto's!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:13

Ik heb zelf altijd een uitrij-deken van buccas gehad, keurig met buikflap, uitsparing voor het zadel, enz...

Beugelriemen doe je dan door het zadelgat, over de deken. Echt een supergoede deken, nooit last mee gehad trouwens. Was wel een duur ding: 250e ... Denk dat ik ze nog heb trouwens maar gebruik ze niet meer (overstap nr arabier gemaakt)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 08:22

@ Missy79: Dank je wel voor het plaatsen van wat foto's!
Kan jouw ruin nu gewoon nog plassen? Er lijkt een soort ruimte te zitten ter plaatse van de koker?
Ben even benieuwd hoe het zit daar.

Missy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:45

@Rumpleteaser het schijnt dat ze met deze deken wel moeten kunnen plassen. Ik heb de deken ook wel om gedaan toen hij op de wei ging, maar dat was nooit langer dan een uurtje en ik heb niet gekeken of hij wel of niet geplast had. Wel wordt aangeraden om de deken elke dag goed uit te spoelen :-)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:50

Missy79 schreef:
Bij deze twee foto's van mijn paard met z'n belly guard (ook wel 'string' genoemd bij ons op stal)

Hij kijkt een beetje ongelukkig, maar dat heeft niks met de belly guard te maken hoor! Ik heb 'm even in de paddock gezet zodat hij kon wennen aan de belly guard. Ook even gedraafd ermee (ik wilde er tenslotte buitenritten mee maken) en paard vond alles best. En dat voor een volbloed :-)

Ziet er wel goed uit! Gaat hij ook tussen de achterbenen door?

Missy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:09

@sodeletuut: ehm, ja, we noemen het niet voor niets een 'string' :-) Precies door de bilnaad! Gelukkig vond paard het allemaal best, ook geen wondjes gezien door schuren o.i.d.