Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
belle_boef schreef:just_kiki schreef:ja hoor stalgenootje haar hoofdstel kosten 25 euro, en gaat al 15 jaar mee.. en dit jaar gaat voor het eerst de gespen een beetje roesten
Toen was de euro er nog niet
Ik kijk bij hoofdstellen altijd bij de gaatjes. Als je een zwart hoofdstel hebt en de gaatjes zijn vanbinnen bruin dan is de kwaliteit vaak ruk. Dat is net karton en breekt zo af als het te vaak gebogen wordt.
Het leer moet uit zichzelf al lekker soepel en zacht zijn anders hoef ik hem niet. Paard heeft een gevoelig koppie

) dan worden ze goed soepel en krijg je geen barstjes enzo, en kunnen ze prima 10 jaar mee gaan als je er netjes mee omgaat en ze als ze vies worden even schoonmaakt met een verzorgende lederzeep, en wanneer ze te droog dreigen te worden even weer van een laagje olie voorzien.
Horsesfriend schreef:Citaat:Ik kijk bij hoofdstellen altijd bij de gaatjes. Als je een zwart hoofdstel hebt en de gaatjes zijn vanbinnen bruin dan is de kwaliteit vaak ruk. Dat is net karton en breekt zo af als het te vaak gebogen wordt.
Het leer moet uit zichzelf al lekker soepel en zacht zijn anders hoef ik hem niet. Paard heeft een gevoelig koppie
En als je een bruin hoofdstel hebt?