Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Angela schreef:
Doordat je een andere bevestiging hebt, is er ALTIJD een hefboomwerking. Deze is wel groter of kleiner te maken, maar altijd meer als bij een gewoon bit.
Groter: de onderste ring gebruiken. Minder groot: de gewone bitring gebruiken. Doordat je bakstukken echter aan de bovenste ring vast zitten, is er dus altijd een hefboom, en dus is het bit altijd scherper.
Jans2000 schreef:die heb ik nog een liggen. maar ben in eerste instantie niet zo voor hulpteugels. Wie hou je dan uiteindelijk voor de gek? Maar kan het allicht een keer proberen.
Je vindt hulpteugels jezelf voor de gek houden, maar een scherper bit denk je wel dat de oplossing is?
Carmy81 schreef:Ik herken je probleem wel hoor TS. Ik heb een Andalusier die ook altijd met stang is gereden. Het probleem alleen aan een scherper bit is, dat je steeds scherper moet. En op een bepaald moment heb je een blanke stang erin en dan kun je niet meer scherper.
Carmy81 schreef:Magda: Dat is niet correct wat jij schrijft.
Aangezien de bakstukken aan de kleine bovenste ring bevestigd worden en de teugels aan de grote ring heb je altijd IETSJES hefboomwerking.
Ponylover03 schreef:Carmy81 schreef:Zeg PonyLover heb ik gezegd dat ik daarmee rijd ?? Nee en dat doe ik dus ook niet.
Ik leg alleen maar uit wat het gevolg is van een scherper bit !!
Dus doe es niet zo vijandig wil je !!
Ik heb tog ook niet gezegt dat je daar mee reed?
Carmy81 schreef:De bevestiging is op 2 verschillende punten dus heb je altijd hefboomwerking.
Maar goed dat is een hele andere discussie waar verschillende meningen over zijn
magda_90 schreef:Carmy81 schreef:De bevestiging is op 2 verschillende punten dus heb je altijd hefboomwerking.
Maar goed dat is een hele andere discussie waar verschillende meningen over zijn
Dat klopt niet zolang de grote bitring in gebruik is, dat zijn geen verschillende meningen maar dat is natuurkunde. Je hebt hierover een pb.