"Zwanenhalszadeldekje" n.a.v. vochtbulten. Waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Re: "Zwanenhalszadeldekje" n.a.v. vochtbulten. Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:12

Discussie wel niet passen wil je niet voeren.....mijn opmerking en ik moet het topic verlaten ??? Wil je alleen horen wat JIJ goed vindt ?? jammer...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:14

De EJ heeft er van hun huismerk, kosten €25 maar zijn wel heel erg dik, echt het pad-idee.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:21

ElCamino, het topic gaat over dekjes, niet over het zadel. Dus niet raar dat TS daar geen discussie over wilt.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:29

ik heb zelf zadelvormdekjes van kavalkade en kieffer, zijn allebei goed gevormt, ze zijn voordelig en gewoon goed:). die kieffer had ik van het tentenkamp voor 5 euro en het is het beste dekje wat ik ooit heb gehad. echt super gevormd en heel mooi stevig.

volgensmij heeft de decathlon ook een mooi gevormde dekjes, maar daar moet je maar in de buurt wonen.

ik zou gewoon naar een ruitersport zaak gaan en daar even kijken, je komt vast wat tegen:).

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 10:34

ElCamino schreef:
Discussie wel niet passen wil je niet voeren.....mijn opmerking en ik moet het topic verlaten ??? Wil je alleen horen wat JIJ goed vindt ?? jammer...

Omg, ik word hier zowaar aangeschreven door jou als "niet paardenliefhebbend" omdat ik het vertik om 60 euro neer te leggen voor een merk? :\

PocoGaucha schreef:
ik heb zelf zadelvormdekjes van kavalkade en kieffer, zijn allebei goed gevormt, ze zijn voordelig en gewoon goed:). die kieffer had ik van het tentenkamp voor 5 euro en het is het beste dekje wat ik ooit heb gehad. echt super gevormd en heel mooi stevig.

volgensmij heeft de decathlon ook een mooi gevormde dekjes, maar daar moet je maar in de buurt wonen.

ik zou gewoon naar een ruitersport zaak gaan en daar even kijken, je komt vast wat tegen:).

Haha, alle ruitersportzaken hier in de buurt zijn op stervens na dood. Lang leve de crisis. Decathlon heb ik nog nooit van gehoord!

Van het heb ik concours, dan kijk ik daar maar even rond.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 10:36

frunnik schreef:
Mijn paard kreeg vroeger ook van die vochtbulten onder mijn zadel. En dat was een op maat gemaakt zadel en paste prima. Wat ik toen kreeg aangeraden door de zadelmaker was om een bontje onder mijn zadeldekje te gebruiken, dus direct op de rug ipv op het dekje. Werkte perfect en geen vochtbult meer gehad!
Dus mocht het probleem zo niet opgelost zijn heb je daar misschien nog iets aan ;-)

Dat is idd ook een idee! Maar ik heb een bontje met bontrand en de onderkant gevuld. Dus moet ik, neem ik aan, in dit geval een bontje aanschaffen zonder bontrand?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:38

decathlon heeft een website:) www.decathlon.nl

maar als je neit in de buurt woont van. dan kost het nogal benzine of parkeren:P.

heb je al op agradi gekeken?

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:40

Je hebt toch van die dekjes met lusjes die je aan de ringetjes bij de zadelrok moet vastmaken.
Dan zakken ze zeker weten niet weg. De stripe dekjes van Harry's Horse had die zowiezo.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 10:40

PocoGaucha schreef:
decathlon heeft een website:) http://www.decathlon.nl

maar als je neit in de buurt woont van. dan kost het nogal benzine of parkeren:P.

heb je al op agradi gekeken?

Haha! Ik had idd nog niet aan de benzinekosten gedacht. Zo vanzelfsprekend eigenlijk :')

Agradi bekeken, net zo als Divoza, maar beide hebben niet die extreme zwanenhals. Ik zoek echt een sjabrak wat niet gewoon gewoon is voorgevormd maar echt een glijbaanbult heeft en nee, niet die van scapa. :=

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:43

Ik zeg Lamicel.. Is het zelfde model als scapa, maar ik vind ze veel mooier liggen, scapa zie je vaak trekken langs alle kanten, deze niet. Lamicell is ook niet zo heel duur en ik vind het wel mooie kwaliteit, dus dat is ook mooi.

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:02

Ik heb ook een lamicell dekje.
Simpel, niet duur en drukte zelfs niet op de schoft van mijn pony met enorm hoge schoft.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:06

Ik heb nog zo'n dekje liggen die ik noet meer gebruik. misschien dat je die wel.kan overnemen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:27

eenitraM schreef:
frunnik schreef:
Mijn paard kreeg vroeger ook van die vochtbulten onder mijn zadel. En dat was een op maat gemaakt zadel en paste prima. Wat ik toen kreeg aangeraden door de zadelmaker was om een bontje onder mijn zadeldekje te gebruiken, dus direct op de rug ipv op het dekje. Werkte perfect en geen vochtbult meer gehad!
Dus mocht het probleem zo niet opgelost zijn heb je daar misschien nog iets aan ;-)

Dat is idd ook een idee! Maar ik heb een bontje met bontrand en de onderkant gevuld. Dus moet ik, neem ik aan, in dit geval een bontje aanschaffen zonder bontrand?

Hoeft niet, je kan ook een zadelvormig dekje gebruiken of uberhaupt geen dekje. Ik zou beginnen met het laatste als eerste te proberen. Bij mij was het probleem zo opgelost.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:34

Ik heb een tijdje met bontje direct op de huid gereden en daarop dekje en dan zadel. (Zo hoort het eigs ook voor de beste werking, direct op de huid), Had er ook een met bontrand, maakt niet echt uit, als ie maar goed past zodat je zadel niet op de bontrand ligt, maar echt ervoor.