Mijn verzorgpaard rijd ik bitloos omdat zij helemaal in paniek raakt als ze een bit in heeft, ze kauwt er hysterisch op en heeft geen idee wat ze ermee aan moet. Sommige mensen kunnen haar wel rijden op bit, maar ik niet, dus ik rijd haar bitloos
gaat ook prima. Maar je moet natuurlijk altijd doen wat voor jou en je paard het beste werkt.
). Verschil zit nog in een bit met hefboomwerking (scharen) of niet. Daarmee werk je namelijk niet alleen in de mond in maar ook achter de oren. De hulpen worden scherper doorgegeven. Ook dat is niet onvriendelijk: je kan met hele kleine hulpen toe, maar ook hier geld dat je het nodige gevoel moet hebben voordat je er gebruik van moet maken.

Dat jij er heilig van overtuigt bent en je jezelf zo boven ons acht om niet eens zelf je punt te verduidelijken, maar gewoon te zeggen dat wij ons niet inlezen zegt ook genoeg 
het is zelfs noodzakelijk. Als ik een nieuw materiaal heb ontwikkeld dat wel duurder is maar de levensduur van een vliegtuig met 10% kan verlengen moet ik toch echt eerst bewijzen waarom die andere materialen dat dan niet kunnen