Mijn verzorgpaard heeft een paar halsters maar we hebben een vieze die we dus gebruiken in de paddock en weiland, maar meestal poetsen we er ook mee maar soms met een ander halster. Het maakt niet uit met welk halster ie in de wei staat, als het halster maar vies kan worden
Bij de mijne geen halster....Hoe strak hij ook zit, hoe dan ook hij krijgt hem af en dan kan ik zoeken. Nu heb ik dan enorm mazzel dat hij zo te vangen is.
Ik denk dat zijn lieve weide maatje af en toe er aan trekt en dat meneer vrolijk terug trekt.
Zou als ik jou was en je wilt een halster het goedkoopste nemen, die past. Stuk is weg geld. En €80 bijvoorbeeld, zou zonde zijn.
Ik gebruik gewoon een simpele voor als ik ze even met halster in de wei/bak zet, maar voor de rest staan ze gewoon zonder halster buiten, en heb wel een mooiere voor wedstrijden etc.
mijn paard heeft een leren halster om in de wei, met zelfgemaakte bontjes,
ineminne96
Geplaatst: 18-05-12 18:13
Er bestaan toch ook van die klittebandhalsters? Deze schieten dan meteen los als het paard ergens achter blijft hangen...Dat is veiliger in de wei. Hiermee vast hangen denk ik niet dat mogelijk is omdat er geen ringen aan zijn.
Edit : was al gezegd...
missyxlove
Geplaatst: 18-05-12 18:59
mijn vzpony's hebben geen halster aan als ze in de wei staan, als we wat met ze willen doen, doen we ze een 'gewoon' halster aan, en als we weggaan, gewoon weer af
Akhal_Teke
Geplaatst: 18-05-12 19:03
In de wei gebruik ik een steviger halster omdat ze erg veel met elkaar spelen en aan elkaars halster trekken. Daarom is het weidehalster ook niet een hele dure. Ook is het halster overal te verstellen zodat het precies de juiste maat heeft en er geen hoef doorheen kan wanneer hij zich krabt. Leren halsters kunnen niet goed tegen de regen en zon dus die gebruik ik niet in de wei.