Haflinger met een beetje lastige rug..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Re: Haflinger met een beetje lastige rug..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 08:45

Okee dan ga ik eens kijken bij hem!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:53

MarliesV schreef:
Massimo is bv wel boomloos maar schijnt als een boomzadel te rijden, is er ook in dressuuruitvoering.

Massimo is een boomzadel, Trekker is semi boomloos. Ik heb zelf ook een Trekker zadel voor mijn Haf en het bevalt ons super.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 09:05

heb niet alles door gelezen want ben ilegaal aan het interneppen :D
heb op mijn haflinger een hele zadel zoektocht gehad!
maar mijn spring en dressuur kentaur liggen beiden als een huis!
ook heb ik een marengo liggen en ligt ook super!
wintec is op mijn haff een flop schuift wift enrolt eraf!

weet niet waar je woont! wil best langst komen met mijn auto vol zadels van mijn haffies
heb ook nog een kieffer liggen van de vorige haflinger!

Suus30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:31

heb zelf ook een haflinger en lang gezocht naar een passend zadel en uiteindelijk uit gekomen bij ninon schutte van het zadelatelier heb nu een geweldig zadel dat heerlijk zit en goed past.

succes met je zoektocht

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:48

Swift schreef:
MarliesV schreef:
Massimo is bv wel boomloos maar schijnt als een boomzadel te rijden, is er ook in dressuuruitvoering.

Massimo is een boomzadel, Trekker is semi boomloos. Ik heb zelf ook een Trekker zadel voor mijn Haf en het bevalt ons super.

Sorry, mijn vergissing. Massimo is inderdaad een boomzadel.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:53

Ik had een BR Mozart dressuurzadel op mijn Haflinger liggen. Diepe zit en flinke kniewrongen. Nu de Ainsley Vaguard. Iets minder kniewrongen.

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:58

M_hartje_M schreef:
Allemaal heel erg bedankt voor jullie berichten! ik ga eens met de zadelmaker overleggen, uiteraard weet hij uiteindelijk wel het beste!

Even een kleine meningsvraag aan jullie... Op dit moment ligt deze knightrider erop, en is 18 inch. is deze 'veels' te langs voor haar rug? of valt dit wel mee?

[img]foto/img]

De maximale lengte kun je zelf voelen. Je neemt de achterste rib en gaat met die rib omhoog naar de ruggegraat. Achter die wervel mag het zadel niet komen, daarachter begint de Lendenpartij, naar ik meende.

Ik heb een Euroriding zadel met dikke kniewrongen op mijn haflinger. Het is wel een smalle haflinger, 17'' zadel.
Zadel destijds 2e hands (als nieuw) gekocht bij divoza. Het begint nu een beetje van links naar rechts te schuiven, maar dit komt omdat mijn pony het afgelopen jaar enorm veel rugspieren heeft opgebouwd en het zadel heb ika l 4 jaar, dus een prima keuze :)

Edit: dit is de mijne Afbeelding