zweetblad beschermen tegen krassen beugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Re: zweetblad beschermen tegen krassen beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:48

ik heb een gastenhanddoekje dubbelgevouwen, mooi de randjes gestikt, en bovenlangs een elastiek erin gedaan..
heel makkelijk ;) als je een handig mama hebt die kan naaien :+ ;)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:48

Als je beugelriemen met de gesp naar beneden hangt kun je de beugels er heel gemakkelijk af halen.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:50

Maar door de wrijving van de beugelriemen slijt het toch ook? En krijg je kleurverschil?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:12

Ja, dat heb je hoe dan ook op een zadel waar je de beugelriemen niet onder het zweetblad kunt doen. Maar aan de beugels zelf zit vaak zand waardoor ze meer 'schade' doen dan de beugelriemen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:19

Het is leuk om een zadel zo mooi mogelijk te houden, maareh het is wel een gebruiksvoorwerp he ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:21

Bij mij geen verkleuringen hoor. Tuurlijk zie je wel wat, maar echt verkleurd is het niet. Toch heb ik bij beide zadels mn beugels over het zweetblad. Riemen onder het zweetblad is ook niet alles, dan gaan heel je bladen naar voren/omhoog staan, moet je ook niet hebben. Bovendien zie je het toch niet als je er op zit.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:08

Ik heb mn springzadel gewoon ingesneden zodat de beugels wél onder de zweetbladen kan.
Gewoon de stikseltjes onder het rokje, áchter de stijgbeugelhaken (?) los halen. Omdat het onder het rokje zit zie je het toch niet :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:11

Nibbit schreef:
Het is leuk om een zadel zo mooi mogelijk te houden, maareh het is wel een gebruiksvoorwerp he ;)

Maar als je zoveel mogelijk gebruikssporen kan voorkomen doe je dat natuurlijk. Slijtageplekken van de beugelriemen is nog gebruikelijk en haast niet te voorkomen tenzij je de beugelriemen onderlangs kunt dragen. Maar de beugels zelf zouden -eventueel in combinatie met zand- krasjes kunnen maken in de zweetbladen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:14

xSlvna schreef:
Ik heb mn springzadel gewoon ingesneden zodat de beugels wél onder de zweetbladen kan.
Gewoon de stikseltjes onder het rokje, áchter de stijgbeugelhaken (?) los halen. Omdat het onder het rokje zit zie je het toch niet :)

Oei dat lijkt me nog riskant met zo'n "duur stukje leer" Ik zou zoiets eerder overlaten aan een zadelmaker. Tenzij je natuutlijk iemand bent/kent die heel handig is met leersnijden. Dat scheelt je een hoop kosten;)