waar vind je een goede banaan/maansingel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:55

Kieffer heeft ook een banaansingel. Ik heb er zelf nog 1tje weinig gebruikte. Was idd zo duur. Het is een leren singel. Hoe lang moet ie zijn?

Afbeelding

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 11:39

Odetje92 schreef:
welke singel is nu geschikt voor een zadel wat een beetje naar voren schuift? De banaan of de anatomische?
(singelstoten hangen iets achter de singelplek) paard is niet dik/rondbuikig.
En die anatomische, die moet wél met de boog naar voren? Kom veel tegenstrijdige topics tegen :?

Ik zie ook in ieder topic weer wat anders.... Denk dat ik het maar aan mijn eigen ervaringen ga overlaten.
Vind het er lastig, zit nu al maanden te dubben maar durf nog niks op de gok te kopen, jammer dat je ze niet kunt testen :-)

Ik heb overigens ongeveer maat 55 cm nodig!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:49

Daar zit ik ook over te twijfelen.
55 is nog wel een standaard maat, ik heb 45 nodig

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:09

TS, wat zegt je zadelmaker ervan? Die zou je toch moeten kunnen vertellen wat je het beste kunt gebruiken.

Het nut van een banaansingel bij paarden met een rechte buik ontgaat mij maar ik heb ook niet zo'n paard. Er zullen misschien best wel mensen met zo'n paard zijn voor wie zo'n singel werkt.

_Michelle__

Re: waar vind je een goede banaan/maansingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:13

Wellicht kun je om te testen wel die neopreen van Agradi kopen? Dit heb ik ook gedaan en deze bevalt mij best goed.

Ik raak alleen weer helemaal in de war door de verhalen hier. Ik heb me laten vertellen dat de boog naar voren moet bij een banaansingel. Maar hier lees ik weer dat hij naar achteren moet.

ambre

Re: waar vind je een goede banaan/maansingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:53

Gewoon dubbel vouwen en dan zie je het vanzelf.
Bij mij moet de boog naar voren anders wijzen de gespen naar voren.
Maar de singel die ik gebruik is ook geen echte banaansingel maar een iets voorgevormde.