Ik heb foto en filmpje dus ook maar even gelaten voor wat het was...
Straks nog even het boomloze zadel van een vriendin proberen, we zijn van de straat zal ik maar zeggen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wij hebben denk ik al 8 zadels in bezit gehad en er zeker 30 bij de zadelmaker uitgeprobeerd. We hebben een merrie die zo goed als geen schoft heeft, mooie ronde buik, niet een ruim schouder en een iets oplopende rug. Alle zadels eindigden op haar schouder en soms zelfs nek. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij een op maat gemaakt MSFC zadel met een bananensingel. Deze blijft als een huis liggen en zit ook heerlijk. Het op maat maken is echt super! Want elk ander standaard maat zadel had nooit blijven liggen helaas... Ook hebben we een hengst met een hele recht rug, geen schoft en achter loopt iets omhoog. Bij hem schoof het niet zozeer naar voren, maar hij heeft een hele dunne rug en hierdoor schoof hij snel naar links of naar rechts. Hier heb ik nu een DT Saddelry zadel (broertje van Kieffer) opliggen. Vaak moeten op zulke rugjes schoftloze, ronde, iets oplopende rugjes zadels met weinig kussen. Anders gaat hij teveel kantelen of ligt hij te hoog op de rug waardoor het zadel naar voren gaat schuiven. Een zadel met lage/niet te grote kussens lost hier al een groot deel mee op.

Sieltjuh schreef:@ Muisvoel, probleem dook op in maart (en eigenlijk hadden we al eerder het gevoel dat hij misschien niet helemaal lekker meer lag), toen ze nog niet op de wei stond en geen buikje had. De Ainsley komt er niet meer op, die ligt niet goed.
@ Mrijn, wat is precies een H-singel en hoe werkt deze anders dan een gewone singel?
De rest, bedankt voor alle tips, nemen we zeker mee.
http://www.saddle-solutions.nl/page_1304690116532.html. In mijn profiel staan foto's van een h-singel in actie. 

Sieltjuh schreef:@ Mrijn, aaahw, ja, ik had idd ondertussen al gegoogled, maar kon me er ohz ff niets bij voorstellen, maar nu ik je foto's in je profiel zie, zie ik dat je echt veel breder aansingelt. Logisch dat dat voor meer stabiliteit zorgt. Dankjewel!
.
.