Hoe doen jullie dat? ander zadel nodig.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:37

hafjelinger schreef:
Een goede zadelpasser heeft zadels voor elk budget, vind ik ;)

Dat vind ik niet. Een goede zadelpasser staat achter de zadels/merken die hij verkoopt. Mijn zadelmaker/zadelpasser heeft bepaalde merken, en zal geen goedkopere aannemen of verkopen. Daar staat ze niet achter, want bij zadels is het absoluut zo dat veel goedkopere zadels ook duidelijk goedkopere kwaliteit zijn. En zij wil alleen goede kwaliteit verkopen, zadels die jarenlang meegaan. Zij zal ook never nooit met kunststof zadels aankomen. Misschien niet handig voor diegenen met een laag budget, die zullen haar nietbellen. Maar als je van haar een zadel hebt, weet je zeker dat het past, passend gehouden wordt en dat je er járen mee verder kan.

Olympia

Re: Hoe doen jullie dat? ander zadel nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:40

Ik wist dat ik een ander zadel nodig zou hebben als mijn paard wat verder ingereden was. Ik heb het van mijn vakantiegeld/winstdeling gedaan. Rond die periode de zadelmaker laten komen en had al een ander zadel op het oog die ik van iemand voor een mooi prijsje over kon nemen. Deze heeft hij nagekeken en hebben geen zadels die hij mee had meer gepast.

Het was even een flinke uitgave , want met mijn vakantiegeld alleen ging ik het ook niet redden, maar ik krijg 8 weken na mijn vakantiegeld ook altijd mijn winstdeling. En daarnaast had ik er ook een beetje voor gespaard. Ik ging liever voor een duurder zadel overigens waar ik lekker op zit en wat goed ligt op mijn paard, dan een goedkoper zadel omdat mijn portomonnee dat leuker vind.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 07:05

Hey Joyce,

Wat rot dat je zadel niet meer past.
Maar volgens mij kun je prima een kunststofzadel overwegen.
De zadels zijn door de jaren heen steeds meer verbeterd, daarbij zijn ze erg ligt met dragen en minder stug dan leer.
Ik heb jaren geleden ook uit nood een kunststof zadel gekocht omdat mijn zadel toen gestolen was.
Dit was betaalbaar maar tegen mijn principes en toch was dit een erg fijn zadel.
Na een jaartje of 3 was het wel behoorlijk versleten aan de kuiten.
Ik reed toen echt nog dagelijks met spring en dressuur lessen en wedstrijden.
Maar volgens mij is ook dat best wel verbeterd.

Hopelijk heb je hier wat aan.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 07:38

Ze gaat twee kunststof zadeltjes mee nemen. Ik ga afwachten wat het beste op monty past, dan komt wat voor mij het lekkerste zit en ook niet onbelangrijk wat is het beste aan te passen als zijn rug veranderd. Hij wordt namelijk dit jaar 20 jaar en wat gaat zijn rug de komende jaren doen?

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:47

als je denkt dat de rug van je paard veel gaat veranderen kun je misschien toch beter kiezen voor een boomloos zadel?