agradi zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: agradi zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:56

Nee rider pro is geen huismerk; het bedrijf dat dus ook knightrider en Ainsley importeren :)
Overigens staat op hun website dat dit type nu ook rider pro heet en knightrider de lederen zadel zijn geworden.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:00

Kijk dat wist ik niet :)!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:00

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:48

vuurneon schreef:
Nee rider pro is geen huismerk; het bedrijf dat dus ook knightrider en Ainsley importeren :)
Overigens staat op hun website dat dit type nu ook rider pro heet en knightrider de lederen zadel zijn geworden.

Heeft dus alleen een andere naam gekregen....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:49

Yep, zadel is gelijk gebleven :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:37

Ik had dit zadel ook, in de dressuurvariant. Vond het altijd een heel prima zadel, niets mis mee. Ja, de singelstoten, die zijn nylon en dat vind ik niet handig. Maar verder rijdt het echt oké hoor!

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 13:52

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:06

Ik denk niet dat dat laatste iets kan zijn: voor 180 euro een compleet zadel met dekje en stijgbeugels enzo en een hoofdstel met bit. Moet trouwens ook maar allemaal net passen.

Dan lijkt me het eerste zadel beter. Maar menen jullie dit nou echt dat dit echt wat kan zijn zo'n zadel?
Dat kan toch niet? Voor een lichtgewicht ruiter die een paar keer per week rijd misschien? Maar toch niet om serieus mee te rijden?

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 14:09

[quote="Jargeau"]Ik denk niet dat dat laatste iets kan zijn: voor 180 euro een compleet zadel met dekje en stijgbeugels enzo en een hoofdstel met bit. Moet trouwens ook maar allemaal net passen.

[u]Dan lijkt me het eerste zadel beter. Maar menen jullie dit nou echt dat dit echt wat kan zijn zo'n zadel?
Dat kan toch niet? Voor een lichtgewicht ruiter die een paar keer per week rijd misschien? Maar toch niet om serieus mee te rijden?[u][quote]
wat bedoel je daarmee met het tweede stukje

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 14:11

[quote="Jargeau"]Ik denk niet dat dat laatste iets kan zijn: voor 180 euro een compleet zadel met dekje en stijgbeugels enzo en een hoofdstel met bit. Moet trouwens ook maar allemaal net passen.

Dan lijkt me het eerste zadel beter. Maar menen jullie dit nou echt dat dit echt wat kan zijn zo'n zadel?
Dat kan toch niet? Voor een lichtgewicht ruiter die een paar keer per week rijd misschien? Maar toch niet om serieus mee te rijden?[/
quote]

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:11

met zo'n zadel hoef niks mis te zijn, mits hij goed past. en daarvoor heb je toch een zadelmaker nodig.

bel anders een zadelmaker in de buurt of hij nog een goedkoop tweedehands zadeltjes voor je heeft liggen? dan weet je ook dat het past.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 14:11

dankje voor de tip loulou ik ga gelijk bellen

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:16

esmee_2001 schreef:
Jargeau schreef:
Ik denk niet dat dat laatste iets kan zijn: voor 180 euro een compleet zadel met dekje en stijgbeugels enzo en een hoofdstel met bit. Moet trouwens ook maar allemaal net passen.

Dat kan toch niet? Voor een lichtgewicht ruiter die een paar keer per week rijd misschien? Maar toch niet om serieus mee te rijden?[/
quote]

Daarmee bedoel ik, dat ik denk dat zo'n goedkoop zadel nooit van een heel goede kwaliteit kan zijn. Dus dat deze niet bedoeld zijn om als volwassen ruiter 4/5 keer in de week serieus mee te gaan rijden. En dat ze ook niet zo lang mee gaan als een goed merkzadel.
Ik neem aan dat deze zadels alleen gebruikt kunnen worden door kinderen die niet zo vaak rijden en niet zo zwaar zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:18

Kunststof is natuurlijk anders dan leer, een nieuw leren zadel van 200 euro kun je wel vanuit gaan dat het niet goed is maar kunststof is goedkoper en dan heb je best kans op een goed zadel.
Alleen is het punt wel; het blijft wel minder lang mooi en de kans dat het zadel 10 jaar lang mee gaat is kleiner.

Maar het is echt een goed zadel, ook voor volwassenen :)

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:21

huppa.nl ,
had altijd hele leuke zadels voor een leuke prijs,
ze willen wel bij je langs komen om te passen, en dan heb je een leuk zadeltje.
heb ik ook gedaan... is alleen niet een zadel wat echt jaren mee gaat zegmaar..
je ziet op een gegeven moment wel beschadigingen enzo.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 14:22

vuurneon schreef:
Kunststof is natuurlijk anders dan leer, een nieuw leren zadel van 200 euro kun je wel vanuit gaan dat het niet goed is maar kunststof is goedkoper en dan heb je best kans op een goed zadel.
Alleen is het punt wel; het blijft wel minder lang mooi en de kans dat het zadel 10 jaar lang mee gaat is kleiner.

bedoelt u de knightrider
of die zadelset

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:23

Knightrider/rider pro :)

Die zadelset is bagger; leren zadel dat echt goed is, zul je voor die prijs simpelweg niet vinden.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:23

Heb je een ruitersportzaak of zadelmaker in de buurt?
Bel ze op, zeg dat je een goed zadel zoekt, vertel je budget en dan kom je er vast wel uit.

Ik was ook op zoek naar een passend zadel voor mijn paard, ik ben naar onze zadelmaker geweest en nu ben ik trotse eigenaresse van een góed passend zadel van een degelijk merk (Stübben) voor weinig geld. ;) tis wel tweedehands maar dat maakt me geen fluit uit!

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:25

vuurneon schreef:

Oke, dat valt me dan mee voor die prijs. Maar hou het persoonlijk toch liever bij een leren zadel (heb er toevallig vorige week een aan laten meten) wat helaas wel 10x zo duur is. Maar hopelijk ook wat langer meegaat :D

Maar dat 2e van Pfiff, dan kan toch niets zijn?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:33

Die set van pfiff is niets; je kan onmogelijk een hele set voor die prijs krijgen die ook nog goed is. Leren zadel voor die prijs is bagger :=

Ik heb zelf een Wintec, die gaat al wel jaren mee gelukkig :) maar goed, is ook stukje duurder dan die van knightrider/rider pro en kwalitatief een goed zadel die ook nog goed aanpasbaar is door de zadelmaker.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:11

Mja, je kunt een neptunes vergelijken met het rijden in een panda en het rijden in een duur merkzadel met een BMW.
Gaat de panda even lang mee? Is hij even goed? Nee, dat moge duidelijk zijn. Maar doet het wat het doen moet en is eenvoud soms heerlijk? :j zeker.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:06

Met delerium eens...

Het zadel rijd heerlijk op smalle ponytjes en is zeker handig als je het geld niet hebt voor duurder.
Verder kun je ook de kussens aanpassen op het paard, net als alle andere zadels.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:36

Ik had het zadel gekocht om m'n vorrige paardje ermee in te rijden. Ze was een bredere kruising (welsh cob x tinker) en daar lag het netjes op. Moet zeggen dat het niet beroerd zat hoor
Maar heb nu een Wintec.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:07

esmee_2001 schreef:
oke maar weten jullie nog andere goede zadels

Wat zoek je voor een zadel dan, ik heb nog wel een leuk zadel liggen.

gr. Marijke