Zadel verkopen haast onmogelijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:38

van de andere kant, ik zocht een bepaald zadel, gevonden op marktplaats, 50 euro onder haar vraagprijs geboden,ik betaal de verzendkosten.....wil ze t zadel niet opsturen...vind ze eng....pfff
tis 2012 mensen mijn god, stuur t ding gewoon op!

Dus ik ga maar weer verder zoeken..

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:42

Nadeel van jouw zadel kan zijn dat er veel in omloop zijn en de aanschafprijs lager ligt dan bij een A-Merk.

Heb het zelfde probleem met m'n KN zadel. Kreeg alleen maar onzin biedingen, heb het zadel daarom een hele tijd bewaard in de hoop dat het op m'n jonge paard zou passen maar helaas.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:42

ik heb nu ook een mooie bruin stubben te koop staan zeer nette staat wel al ouder maar doet zeker niet onder voor nieuwe zadels.en dan vind ik 150,- toch zeker niet te veel voor zo'n goed merk en net zadel,maar toch kom je hem niet kwijt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:44

Hierzo! 2 zadels te koop... beide nog prima, in nieuwstaat. Superweinig mee gereden. Een boomloos western met kussens eronder die met een andere pommel erin ook aan te passen is (nee geen Barefoot) en een kinder westernzadeltje. Vraagprijzen staan erbij en dan echt zo ver eronder bieden. Zit er nog een singel etc bij ook (en beugels bij het kinderzadeltje). En als je dan aangeeft elkaar tegemoet te komen willen ze niet meer... Baal er ook van, want liggen hier in de weg!

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:47

Anne_mieke88 schreef:
Niet alleen met zadels, ik heb het met mijn winterdeken die al 1,5 jaar te koop staat die voor 30 euro weg mag terwijl hij eigelijk 80 waard is en mijn witte 3in1 beschermers die helemaal nieuw zijn van 120 euro en ik verkoop ze voor 50 maar ze staan al 4 maanden te koop :) ...Het is gruwelijk moeilijk

Heb even in je link gekeken, ik heb nog zo'n winterdeken nodig ;) ik pb je wel even! Waar dit topic toch al niet goed voor is haha.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:48

Tja met die kentaurs gooien ze echt naar je hoofd. En dan zijn VZH zadels nog de minst populaire.
Maar gelukkig is het binnen een maand of 2 goed en warm weer en dan gaan de mooiweerruiters/mensen die een paard gaan beleren weer een zadel aanschaffen. Even geduld nog. Vind het overigens ook een hele nette prijs, zou echt niet meer gaan zakken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:50

ik wil zelfs ruilen omdat ik nu een d pony heb dus weet je iemand met een 16 inch zadel die een grotere zoekt ik ben berijd om te ruilen met mijn stubben

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:53

leuke topic! nu we toch bezig zijn, ik heb 2 rijjasjes in de kast hangen, maat 42, echt, ik raak het aan de straatstenen niet kwijt, mankeert echt helemaal niets aan. ik draag ze niet meer omdat ik nu met een kortere model rij. 15 euro voor een rijjasje is toch echt niet veel.....
[EA-TK-AR] Eurostar rijjasje maat 42 zwart koopje!

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:58

hier zelfe probleem..

zelfs voor 60 euro ben ik mn trekpaard-zadel niet kwijtgeraakt :O

inmiddels liggen hier 6 zadels nog die geen mens hebben wil.

koenlover

Re: Zadel verkopen haast onmogelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:00

Ik heb juist het tegen overgestelde probleem.. Ik was op zoek naar een zadel en tot twee keer toe een gevonden die ik graag wilde hebben word er niet gereageerd op mijn bod of mail.. Tja dan toch niet..

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:01

criollolover schreef:
leuke topic! nu we toch bezig zijn, ik heb 2 rijjasjes in de kast hangen, maat 42, echt, ik raak het aan de straatstenen niet kwijt, mankeert echt helemaal niets aan. ik draag ze niet meer omdat ik nu met een kortere model rij. 15 euro voor een rijjasje is toch echt niet veel.....
[EA-TK-AR] Eurostar rijjasje maat 42 zwart koopje!

heb ik ook nog hangen met labels er aan...

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:02

ik heb ooit eens een zadel bijna twee jaar te koop gehad. dit was een kunststof. toen ineens een telefoontje. ze kwamen kijken en gelijk meegenomen. nooit meer terug gezien. nu mijn australian stockzadel te koop staan. dit hangt inmiddels bij iemand in de zaak. we wachten wel af. sta met dat zadel ook op stuk of 6 verkoopsites.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:05

Hey, ik zou nog wat andere zadelmakers proberen.
Ik heb afgelopen zaterdag nog een hele smak geld terug gekregen voor mijn goede oude zadeltje.
Dat had ik er op bokt of marktplaats niet voor durven vragen.
Bij een zadelmaker betaald men ook vaak wat meer voor een zadel als men koopt ( incl een stukje advies) dus misschien kan je er daarom iets meer voor terug krijgen.
De meeste mensen ( inclusief mezelf) hebben niet zo veel verstand van de perfecte ligging van een zadel. dus als ze slim zijn halen ze geen zadel op marktplaats maar bij een goede zadelmaker/passer.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:06

Hier de andere kant. Ben op zoek naar een ander zadel, heb van zadelpasser wat merken met maten doorgekregen. Kan echter op het moment geen zadel vinden wat qua prijs goed ligt en redelijk in de buurt te koop staat voor het passen. (nou ja nog geen enkel zadel ongeacht de prijs welke in de buurt is). Helaas heeft zadelpasser geen tweedehandszadels alleen demozadels welke dan toch nog voor mij te duur zijn.

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:27

Die van mij is ook onverkoopbaar, krijg wel reacties. Maar 0,0 serieus....
Echt heeeeel irritant!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:48

Tja, ik heb er één gezien waar ik wel geïnteresseerd in ben, 4/5 jaar oud, vragen ze (oké, incl beugels/riemen/singel) meer voor dan de nieuwprijs van het kale zadel.
Of zadels waar ze een nieuwprijs neerzetten die compleet niet klopt en een vraagprijs die vlakbij de daadwerkelijke nieuwprijs ligt..

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:04

Had ook merk zadel te koop via marktplaats

Mensen willen zo weinig voor geven en steeds maar weer mailen

Heb toen maar van de verkoop af gezien en rij nu heerlijk op dit zadel zelf

Denk dat er nu weinig wordt gekocht of tegen zo klein prijs dat eigelijk zonde is om te verkopen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:08

Ik heb 3 zadels te koop, alleen zeer luxe.
1 Volledig op maat gemaakte Hulsebos, 16.5 inch, medium kamer, diepe zit, keer of 5 gebruikt
1 Stubben Juventus dressuurzadel 16.5 inch
1 Euroriding Titan II 16.5 inch 2 keer gebruikt

Voor die laatste is veel interesse. Voor de Stubben had ik een bod van een bokker, welke ik geaccepteerd
heb. Heb echter niks meer vernomen. Het blijft lastig, ook het gaan passen en rondzeulen ermee vind ik niks.
Daarom had ik mijn zadels bij een ruitersportzaak gebracht voor de verkoop. Ik kreeg echter voor de 3 zadels
bij elkaar €1000,-. Ik heb voor de Euroriding alleen al een koper voor €1050,- dus dat was geen optie.

Dan maar zelf met de zadels op pad, het loont wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:04

Je hulsebos zul je daarom ook niet verkopen, zal dan weer moeten worden aangepast aan paard

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:13

Ik kan hier ook over meepraten.. Had een tweehands dressuurzadel gekocht bij een paardenwinkel, maar na 2 weken toch tot de conclusie gekomen dat het zadel niet past.. Nou wil de winkel niet echt meewerken dus nou zit ik met 2 zadels omhoog.. Ik weet ook echt niet meer wat ik er mee aan moet, mijn oude zadel staat nu 3 weken op marktplaats en ik heb nauwelijks reacties gehad. Ik denk dat ik ze nog maar even in de kast laat liggen en afkijk of er nog geinteresserde komen!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:29

Lottie84 schreef:
1 Volledig op maat gemaakte Hulsebos, 16.5 inch, medium kamer, diepe zit, keer of 5 gebruikt

Voor die laatste is veel interesse. Voor de Stubben had ik een bod van een bokker, welke ik geaccepteerd
heb. Heb echter niks meer vernomen. Het blijft lastig, ook het gaan passen en rondzeulen ermee vind ik niks.
Daarom had ik mijn zadels bij een ruitersportzaak gebracht voor de verkoop. Ik kreeg echter voor de 3 zadels
bij elkaar €1000,-. Ik heb voor de Euroriding alleen al een koper voor €1050,- dus dat was geen optie.

Waar woon je? Mag via PB.
Ik ben opzoek naar een fijn 16,5 inch dressuurzadel :)

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:57

idd de markt ligt op zijn gat .. ik merk het ook haha nieuwe goede a merk spullen willen ze voor een belachelijke sch**t prijs hebben tja dan blijft het maar liggen - dat is een keuze die je zelf moet maken

moet zelf ook eerlijk zijn vorig jaar kocht ik zelf ook veel - maar nu hou ik ook mijn hand op de knip omdat het me allemaal te duur word en ik dingen die veel belangerijker zijn voor laat gaan

als je plek hebt zou ik je zadel gewoon even weg leggen en wachten --- gewoon geduld hebben .. maar moet je er echt vanaf tja dan moet je een zeer laag bod accepteren mischien

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:04

roxiie schreef:
Lottie84 schreef:

Waar woon je? Mag via PB.
Ik ben opzoek naar een fijn 16,5 inch dressuurzadel :)

Ik woon in Zuid- Limburg. Zadel kan eventueel ook afgehaald cq gepast worden bij Maassluis (Zuid Holland)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:05

russel schreef:
Je hulsebos zul je daarom ook niet verkopen, zal dan weer moeten worden aangepast aan paard

Nee hoor, hij ligt perfect op een normaal paard. Hij was voornamelijk aan mij aangepast, kleine diepe zit, bepaald leder etc.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:05

Aiii, das me beide net even te ver vanuit het noordelijkste deel van Friesland.. :oo