Deken, Bucas of Horsware

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Re: Deken, Bucas of Horsware

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:40

divoza 20% korting bv..in april (scheelt toch een aardig centje )

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 10:27

Bedankt allemaal!

Is het liner systeem niet gewoon onderdekens?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:45

in principe wel, maar heb bovendek en onderdek zijn goed op elkaar afgestemd.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:11

ik heb een vrij rond klein bolletje als paard en zweer bij bucas bij andere dekens altijd schuurplekken op de borst bij bucs nog nooit last van gehad.
goed pasvorm goed kwaliteit en dat het ademd is ook super
kortom ik zweer bij bucas

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:17

Ik ben weg van horseware, mijn paard heeft namelijk een brede borst en een hoge schoft. Heeft altijd zijn dekens gesloopt omdat hij tussen 205 en 215 zit, en van de nederlandse merken bestaat daar geen tussenmaat in.
Afbeelding
Ik vind de 3 singels erg fijn een door de V-sluiting past hij erg mooi. Deze deken heb ik 2de hands overgenomen en gaat al heel wat jaartjes mee, maar hij is nogsteeds heel.
Als ik een nieuwe moet, wil ik weer zo'n zelfde.

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:18

Hoe zijn de maten van Amigo? Bij mijn pony is de bucas zomerdeken in 175 te klein geworden(beestje was na jaren manegelessen te mager en is nu weer op gewicht) Hoe vallen de amigo dekens? Hetzelfde als Bucas? Dan zou ik 185 nodig hebben.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:35

Bucas heeft hier ook geen schuurplekken gegeven. Ik had wel de Irish Turnout - die is gewoon helemaal glad van binnen gevoerd, net als de horseware dekens. EN ik kon de Bucas deken ook prima gebruiken in combinatie met het horseware liner systeem, gewoon met de klittebanden van de onderdeken aan de klitteband voor de hals vastmaken. Ging prima.

Qua kwaliteit maak ik weinig verschil tussen beide soorten dekens. Horseware is ook super goed en heel fijn, zeker met het liner systeem, maar helaas regenen die wat in bij mijn merrie en past de bucas beter om haar halsje. Vandaar dat ik uiteindelijk voor de Bucas ben gegaan. Maar qua kwaliteit merk ik weinig verschil.