ijong17 schreef:Boomloos vooralsnog liever niet, ik lees er goeie dingen over maar ook dingen als "het gaat goed zolang je paard rechtuit loopt, maar als je een paardje hebt wat nog wel eens weg wil springen of wat harder door de bocht gaat dan schuift je zadel (door gebrek aan de boom) met jou samen onder je paard"
jep dat zijn de kenners.......NOT
Moet je even dit topic bekijken.
[WN-ITP] Appie en zijn hobby ;-)
Dame in kwestie rijd daar tussen de koeien, en heeft ermee gewerkt. Wat zoals je ziet op de foto's echt niet langzaam en in stap ging. En weet je op wat voor een zadel die rijd???? Een boomloze Bob Marshall!!!!!!!
Nee echt je schuift met zadel en al eraf als je paard een iets andere beweging maakt dan rechtuit
En for that matter, mijn jonge paarden waren in de begin jaren ook echt niet zo rustig dan ze nooit wegsprongen. Mijn allerliefste drakekop schrok zich een keer giga te pletter van 1 van mijn katten. Die het dringend noodzakelijk vond precies voor ons een boom in te racen. En tja dat ik net op dat moment aan het galoperen was, not interesting
Geloof maar dat dat echt wel een aardige rollback was, en toch lag ik echt niet met zadel en al onder het paard
Of mijn "hier verwacht je niet meer zulke sprongen van" oudje. Toen 22 en mocht mee naar een wedstrijd. Had ook miss draak bij me, beide onder een BM, en niet miss draak sprong bijna onder me weg.... Neuhhh dat deed die ouwe
Dawmmm die maakte me toch een rollback toen ze ineens een lichtvlek op de grond zag (haar zicht is niet 100%) maar zelfs die grap kreeg me niet met zadel en al onder het paard. En dan heb ik zelfs elastische singels eraan zitten (Westip). Er zijn zelfs momenten waarbij ik liever op een boomloos zadel zit dan op een boomzadel. je voelt nl veel meer en dus ook veel sneller dat je paard zich opwind (om gekke sprongen te maken)
Als je toch voor een boomzadel wilt gaan, Eurohorse is een aanrader. Maar een verkoper vinden die eerst aan jou paard denkt en dan pas aan zijn/haar portomonee, forget it. Die ga je echt niet vinden, die mensen moeten ook hun brood verdienen en dat doen ze nu eenmaal met de verkoop van zadels. Dus elke keer dat je moet inruilen zul je er geld op toeleggen, helaas.