Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
newmom schreef:ik heb vroeger de Kieffer Wienen gehad... beetje zelfde model als ik me goed herinner als de Lusitano.
maar je word wel wat naar achter gedwongen met je boven been..
denk dat je vooral op zoek moet naar een zadel wat jou houding ondersteund,
dus misschien eens een gesprek met een zadelmaker, die kan je vast eea adviseren welke richting je op moet zoeken, want als je nu alle dressuur, spring, veelzijdigheid en western voor je neus krijgt, heb je nog enorm veel mogelijkheden.
dennisje schreef:rebecca1997 schreef:Wat voor beugels heb jij van sprenger?
ben idd ook wel benieuwd naar de beugels. die zal ik ook moeten aanpassen.
dit zadel staat wel in mn top 5
jesuisRooos schreef:Hallo TS,
Allereerst wat vreselijk vervelend zeg !
Ik heb last van ruime gewrichtskapsels waardoor ik ook gedwongen was een zadel met veel wrong en diepe zit aan te schaffen. Mijn zadelmaker is met vele zadels gekomen waaronder ook mijn huidige Ainsley. Ik wilde absoluut geen Ainsley zadel maar deze is het dus toch geworden omdat ik hierin als een huis zat en vrijwel geen pijn had.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je je niet teveel op merken vast moet zetten, bel je zadelmaker en leg uit wat er aan de hand is en dat je enkel op een zadel met diepe zit en veel wrong kunt rijden. Misschien kom je uit bij een zadel van 1 van de merken van je lijstje, maar misschien wel bij een hele andere. Ga op je gevoel af, zit het meteen al niet goed of je voelt maar een heeel klein beetje pijn haal dan direct het zadel eraf en twijfel niet, bij een zadel waarbij je pijn voelt al is het maar een beetje zal de pijn met de tijd alleen maar erger worden.
Succes !
dennisje schreef:ik pin me ook niet vast op 1 merk maar ik heb wel mn voorkeuren haha![]()
ik laat iemand komen die meerdere zadels heeft ook zoals spaans western dressuur massimo enz enz.
De goede zadelpasser voor westernzadels in NL doen echt niks anders dan western. Hebben ook de betere merken. Dus TS wees daar heel voorzichtig mee. Een westernzadel moet nog veel preciezer passen dan een engels zadel, omdat er geen kussens onder zitten. Er zijn erg veel merken die verschillende bomen en boommaten hebben en het aanpassen is echt heel specifiek werk. Dat kan imo een engelse zadelpasser dus echt niet.
Die heeft mss wat weinig kniewrong voor je, maar de Grand Gilbert is 1 met meer wrong (vond ik persoonlijk teveel wrong hebben, vandaar dat ik toen voor de GTE gekozen heb).
nu nog steeds een Kieffer Garmisch. Zalig zadel die naast goede kniesteun ook imo een lekkere diepe zit heeft. Waar je evt ook nog naar kunt kijken is de Deuber Maxima. Ik heb op de VZ gereden, die is van een vriendin van me, ook heerlijke diepe en ondersteunende zit en de kniewrongen kan je precies zo zetten als jij het prettig vind. En zelf heb ik ook nog een Maxima Jump. Is het springmodel, die heeft een wat minder diepe zit, maar de kniewrongen van deze kan je ook zelf aanpassen.
Tallie1994 schreef:Ten eerste: wat erg zeg!
Ik zeg: Arno Brandt!
Heb er zelf ook pas een zadel bij aan laten meten.
Ik heb een paard met een ontzettend moeilijke rug en hij komt gewoon zo vaak terug totdat het zadel wel goed ligt en jij er goed op zit en er tevreden mee bent.
Als ik jou verhaal hoor is het belangrijk dat jij er goed op kunsset zitten. Dat kan hij helemaal aanpassen.
Ik heb er in ieder geval hele goede ervaringen mee!

bowie_zantos schreef:Ik heb de kn ouverture nu aangekocht in belgie, kon ze hier niet zo snel vinden, heerlijk zadel en ik voel mijn knie totaal niet. Hij mag terug naar de vorige eigenaar als hij niet past dus morgen komt de zadelmaker, qua zicht vind ik hem mooi liggen, en voor mij zit hij ook prima dus ik hoop op een goede match en groen licht van de zadelpasser.
Ben je juridisch al iets verder gekomen?