goed zadel met diepe zit en dikke kniewrongen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: goed zadel met diepe zit en dikke kniewrongen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:02

county competitor is ook erg gesloten en erg veel wrong

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:45

de anatomica !!! die heeft me instructrice zo'n fijn zadel ,, wil em ook graag hebben maar heb het geld er even niet voor haha

ikzelf heb de kentaur electra ook een mooi diep zadel met dikke wrongen ;)

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:49

Je sluit kieffer uit, maar misschien is de Paris wat? Proberen kan altijd. Heerlijk zadel, hierin zit je als een huis. Het is dat ik momenteel financieel geen 2e zadel kan kopen buiten mijn prestige springzadel, anders werd het de kieffer Paris. Ik heb een kapotte knie en mag eigenlijk ook niet meer fanatiek rijden, fietsen enz...

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:55

ik heb vroeger de Kieffer Wienen gehad... beetje zelfde model als ik me goed herinner als de Lusitano.
maar je word wel wat naar achter gedwongen met je boven been..
denk dat je vooral op zoek moet naar een zadel wat jou houding ondersteund,
dus misschien eens een gesprek met een zadelmaker, die kan je vast eea adviseren welke richting je op moet zoeken, want als je nu alle dressuur, spring, veelzijdigheid en western voor je neus krijgt, heb je nog enorm veel mogelijkheden.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 20:32

newmom schreef:
ik heb vroeger de Kieffer Wienen gehad... beetje zelfde model als ik me goed herinner als de Lusitano.
maar je word wel wat naar achter gedwongen met je boven been..
denk dat je vooral op zoek moet naar een zadel wat jou houding ondersteund,
dus misschien eens een gesprek met een zadelmaker, die kan je vast eea adviseren welke richting je op moet zoeken, want als je nu alle dressuur, spring, veelzijdigheid en western voor je neus krijgt, heb je nog enorm veel mogelijkheden.

ik ga western zadels proberen en dressuur zadels,eventueel spaans of boomloos er nog bij.
maar ik moet in elk geval grip hebben, mijn knie ligt helemaal in puin en wil gewoon blijven rijden.
en als dat kan met een goed zadel dan vind ik het ook best.

er komen wel goede namen voormij anatomica zit ik ook aan te denken.

ik heb nu in mijn lijstje staan kwa dressuur zadels.

anatomica
msfc
jaguar
kentaur
kn

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:37

ik heb een county competitor te koop, fijn zadel, diepe zit en dikke / lange kniewrongen. Ik vond het altijd een erg fijn zadel om mee te rijden en je zit ook opgesloten als het ware. Voor foto's kan je kijken op de bokt markt bij mijn advertenties. ( via mijn profiel )

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:44

Ik weet niet hoe je qua budget zit.Maar ik zou voor een WoW gaan omdat heel aanpasbaar aan zowel jezelf als je paard is.
En anders arno brand omdat hij ook goed maatwerk levert.met een kieffer of stubben zit je veel meer vast aan standaart zadels.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 20:54

budget weet ik nog niet maar ik kan het verhalen op de tegenpartij dus waarschijnlijk tot 3500 euro.
dat is een vrij hoog bedrag dus kan veel kanten op. een county wil ik niet en mag van mijn advocaat ook niks prive kopen, omdat ik een bon moet hebben voor de tegenpartij. en er werd mij ook een nieuw zadel aangeraden. maargoed dat zie ik dan nog wel, maar een county vind ik niet fijn sorry :o

bowie_zantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 23:40

Ik lees even mee, ben nieuw op dit forum en heb dus ook knie problemen. Dat is de reden van aanmelding dan ook, dat ik hopelijk hiet wat tips kan vinden. Dennisje, is het ongeluk gebeurd te paard dat er een tegenpartij is die een zadel moet vergoeden? Bij mij is het zo dat er een ander paard naar mijn paard bokte en die sloeg mijn knie aan diggelen... vaak is het namelijk eigen risico als je in een bak rijdt, tenzij het niet aangegeven staat. Ben benieuwd of jij het juridisch voor elkaar krijgt want dan kan ik ook eens gaan informeren, het is nu nog geen 2 weken geleden namelijk.

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 00:01

Hallo TS,
Allereerst wat vreselijk vervelend zeg !
Ik heb last van ruime gewrichtskapsels waardoor ik ook gedwongen was een zadel met veel wrong en diepe zit aan te schaffen. Mijn zadelmaker is met vele zadels gekomen waaronder ook mijn huidige Ainsley. Ik wilde absoluut geen Ainsley zadel maar deze is het dus toch geworden omdat ik hierin als een huis zat en vrijwel geen pijn had.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je je niet teveel op merken vast moet zetten, bel je zadelmaker en leg uit wat er aan de hand is en dat je enkel op een zadel met diepe zit en veel wrong kunt rijden. Misschien kom je uit bij een zadel van 1 van de merken van je lijstje, maar misschien wel bij een hele andere. Ga op je gevoel af, zit het meteen al niet goed of je voelt maar een heeel klein beetje pijn haal dan direct het zadel eraf en twijfel niet, bij een zadel waarbij je pijn voelt al is het maar een beetje zal de pijn met de tijd alleen maar erger worden.

Succes !

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:47

dennisje schreef:
rebecca1997 schreef:
Wat voor beugels heb jij van sprenger?

ben idd ook wel benieuwd naar de beugels. die zal ik ook moeten aanpassen.
dit zadel staat wel in mn top 5 :D

Ik heb deze beugels :
http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... l-system-4

Wel erg duur maar heb ze zelf 2x via marktplaats gekocht :P

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 17:32

@ elmiran deze beugels ga ik denk ik wel bestellen tegen die tijd. als ik het zo lees zijn het goede beugels voor mn knie.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 17:34

jesuisRooos schreef:
Hallo TS,
Allereerst wat vreselijk vervelend zeg !
Ik heb last van ruime gewrichtskapsels waardoor ik ook gedwongen was een zadel met veel wrong en diepe zit aan te schaffen. Mijn zadelmaker is met vele zadels gekomen waaronder ook mijn huidige Ainsley. Ik wilde absoluut geen Ainsley zadel maar deze is het dus toch geworden omdat ik hierin als een huis zat en vrijwel geen pijn had.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je je niet teveel op merken vast moet zetten, bel je zadelmaker en leg uit wat er aan de hand is en dat je enkel op een zadel met diepe zit en veel wrong kunt rijden. Misschien kom je uit bij een zadel van 1 van de merken van je lijstje, maar misschien wel bij een hele andere. Ga op je gevoel af, zit het meteen al niet goed of je voelt maar een heeel klein beetje pijn haal dan direct het zadel eraf en twijfel niet, bij een zadel waarbij je pijn voelt al is het maar een beetje zal de pijn met de tijd alleen maar erger worden.

Succes !

ik pin me ook niet vast op 1 merk maar ik heb wel mn voorkeuren haha :')
ik laat iemand komen die meerdere zadels heeft ook zoals spaans western dressuur massimo enz enz. :D

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:18

Ten eerste: wat erg zeg!
Ik zeg: Arno Brandt!
Heb er zelf ook pas een zadel bij aan laten meten.
Ik heb een paard met een ontzettend moeilijke rug en hij komt gewoon zo vaak terug totdat het zadel wel goed ligt en jij er goed op zit en er tevreden mee bent.
Als ik jou verhaal hoor is het belangrijk dat jij er goed op kunsset zitten. Dat kan hij helemaal aanpassen.
Ik heb er in ieder geval hele goede ervaringen mee!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:46

dennisje schreef:
ik pin me ook niet vast op 1 merk maar ik heb wel mn voorkeuren haha :')
ik laat iemand komen die meerdere zadels heeft ook zoals spaans western dressuur massimo enz enz. :D

Ehhhh mag ik een heel groot vraagteken zetten bij een zadelverkoper die zowel engelse als westernzadels kan aanmeten :\ De goede zadelpasser voor westernzadels in NL doen echt niks anders dan western. Hebben ook de betere merken. Dus TS wees daar heel voorzichtig mee. Een westernzadel moet nog veel preciezer passen dan een engels zadel, omdat er geen kussens onder zitten. Er zijn erg veel merken die verschillende bomen en boommaten hebben en het aanpassen is echt heel specifiek werk. Dat kan imo een engelse zadelpasser dus echt niet.

Wat een dressuurzadel aangaat, ik heb jarenlang overheerlijk gereden in een Passier GTE Extra. Extra diepe zit en extra breed zweetblad. Die staat nergens meer in de catalogie maar is nog wel te maken door Passier ;) Die heeft mss wat weinig kniewrong voor je, maar de Grand Gilbert is 1 met meer wrong (vond ik persoonlijk teveel wrong hebben, vandaar dat ik toen voor de GTE gekozen heb).
Verder zou ook ik de Kieffer niet zomaar afschrijven. Ik vond wel de Wien maar weinig kniesteun hebben, maar de diepte van de zit vond ik erg fijn. En Kieffer heeft echt wel modellen met meer kniewrong.
Ik heb, naast mijn westernzadels ;) nu nog steeds een Kieffer Garmisch. Zalig zadel die naast goede kniesteun ook imo een lekkere diepe zit heeft. Waar je evt ook nog naar kunt kijken is de Deuber Maxima. Ik heb op de VZ gereden, die is van een vriendin van me, ook heerlijke diepe en ondersteunende zit en de kniewrongen kan je precies zo zetten als jij het prettig vind. En zelf heb ik ook nog een Maxima Jump. Is het springmodel, die heeft een wat minder diepe zit, maar de kniewrongen van deze kan je ook zelf aanpassen.

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:08

Inderdaad, ik zou de Kieffer ook niet zomaar uitsluiten.
Ik heb nl. de Kieffer Paris Exclusive. Heeft veel kniewrong en een diepe zit.
Zit als een huis.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 00:27

@ rina en ateo bedankt voor jullie raad,
ik ga binnenkort bij een kennis van ons haar western zadel uitproberen :)
en als dat bevalt dan kijk ik of haar zadelpasser die bij mij wilt komen passen.
en ik zat aan divoza te denken om te laten komen voor een dressuur zadel maar daar krijg ik alleen maar negatieve reacties op. dus ik probeer dan iemand anders die goed aangeschreven staat :)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 07:53

Tallie1994 schreef:
Ten eerste: wat erg zeg!
Ik zeg: Arno Brandt!
Heb er zelf ook pas een zadel bij aan laten meten.
Ik heb een paard met een ontzettend moeilijke rug en hij komt gewoon zo vaak terug totdat het zadel wel goed ligt en jij er goed op zit en er tevreden mee bent.
Als ik jou verhaal hoor is het belangrijk dat jij er goed op kunsset zitten. Dat kan hij helemaal aanpassen.
Ik heb er in ieder geval hele goede ervaringen mee!

Ik heb juist slechte ervaringen met Brandt...het zadel is prima.....maar dat hij net zo vaak terug komt totdat het past kan ik niet zeggen..........

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:47

ik zou ook zeker aan hulsebos denken, heb zelf een fantastisch lekker zadel gehad met een super diepe zit en heel veel kniewrong.
ook een boterzachte zit, die zijn ook nog te kiezen bij hun, van zacht tot overdreven zacht :P
helaas weg moeten doen omdat het niet op me pony paste.

bowie_zantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:17

Ik heb de kn ouverture nu aangekocht in belgie, kon ze hier niet zo snel vinden, heerlijk zadel en ik voel mijn knie totaal niet. Hij mag terug naar de vorige eigenaar als hij niet past dus morgen komt de zadelmaker, qua zicht vind ik hem mooi liggen, en voor mij zit hij ook prima dus ik hoop op een goede match en groen licht van de zadelpasser.
Ben je juridisch al iets verder gekomen?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 13:17

bowie_zantos schreef:
Ik heb de kn ouverture nu aangekocht in belgie, kon ze hier niet zo snel vinden, heerlijk zadel en ik voel mijn knie totaal niet. Hij mag terug naar de vorige eigenaar als hij niet past dus morgen komt de zadelmaker, qua zicht vind ik hem mooi liggen, en voor mij zit hij ook prima dus ik hoop op een goede match en groen licht van de zadelpasser.
Ben je juridisch al iets verder gekomen?

25 april heb ik gesprek met mijn letselschade advocaat :)
die kn zit ik ook aan te denken ja. ik vind het vrij moeilijk,
daarom ga ik ook vragen of die zadelpasser veel zadels mee kan nemen.
er zal er toch wel 1 zijn waar ik goed op kan zitten zonder pijn :P

welke zadelpasser is nou echt goed?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 16:47

ik zag van de week een anky zadel bij epplejeck. is dat ook een fijn zadel?
heb volgens mij nog nooit op een anky gezeten dus ervaringen over dat zadel mogen ook gemeld worden.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:51

Hulsenbos is misschien ook wel iets?
Mijn ouder bijrijdhalflinger had er zo eentje en ik zat als een huis.
Hij had een hele diepe zit en mega dikke kniewrongen.

Succes!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 16:53

Remark schreef:
Hulsenbos is misschien ook wel iets?
Mijn ouder bijrijdhalflinger had er zo eentje en ik zat als een huis.
Hij had een hele diepe zit en mega dikke kniewrongen.

Succes!

hulsebos hoor ik inderdaad hele goede verhalen over.
ik denk wel dat dat 1 van de grote kans hebbers is :)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 17:56

ik weet niet waarom je mijn situatie bij iemand neer gaat leggen als je niet eens alles weet.
heel vreemd. :?
zo wie zo valt het zadel onder belemmering van hobby dus ik krijg wel degelijk iets vergoed dat heeft mijn letselschade advocaat zwart op wit staan. ook is het geen rechtzaak. dus ik vind je reactie en beetje raar.

en kwa werk tja kan niet lang staan kan niet lang lopen en kan ook niet lang zitten omdat mijn knie die buiging niet fijn vind.

en dit topic gaat over zadels dus graag dit soort reacties via pb ;)