Merano zadel, echt zo slecht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Re: Merano zadel, echt zo slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:36

Ik rijd nu ongeveer een jaar met een merano en heb nooit ergens last van, topzadels, vind ik, maar weet ook dat anderen daar anders over denken.
Kussens zijn niet uit vorm en zadel is nog steeds lekker zacht. Ligt met vachtje eronder super op m'n bijrijdpaarden(Friesen).
Enige minpuntje is bij mij dat de haakjes waar je beugelriem aanhangt, lam zijn. Dus ik bind nu de gesp van de beugelriemen vast met een stukje strotouw aan de ringetjes waar je een borsttuig aanvast maakt, anders glijden de beugelriemen van dat haakje af..
Maar dat zal bij weinig andere mensen ook zo zijn.

Conclusie: Ik ben helemaal tevreden met het zadel!

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 14:00

ellissofie schreef:
Ik heb voor 200 euro een nieuw knightrider neptunes vz zadel gekocht. Bevalt heel goed. Zachte kussens, fijn voor het paard z'n rug. En verwisselbare boom, dus is goed aan te passen. Het is kunststof, lekker makkelijk in onderhoud haha :)

Deze heb ik ook gehad voor mijn toen 4 jarige haflinger. Makkelijk aan te passen idd (handig op die leeftijd) en hij zat erg lekker. Ik hem hem toen ook gepast op mijn ruin, maar toen lag hij niet goed. Nu is mijn ruin inmiddels wel erg verandert qua bouw, dus ik zou het nog eens kunnen proberen.

seran313

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:37

Ik zou inderdaad voor een neptunes gaan, deze kwaliteit is heel veel beter dan die van merano.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 17:56

wel apart, want dat zijn echt hele goedkope zadels....

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:44

Ik heb een paard gereden met een merano, en dat zadel paste bij aanschaf nieuw best wel redelijk. Maar na een paar maanden was het zadel zo breed geworden, dat het zadel bijna plat op de schoft lag. Voor mij nooit meer merano!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:27

Ik heb er vroeger een gehad toen ik mijn paard zadelmak ging maken. Had geen verstand van zadel's, en ook nooit een dressuurzadel gehad. Ben blij dat ik vrij snel over ging naar zadel's van betere kwaliteit (Kieffer, en nu inmiddels een KN). Merkte gelijk de verschillen, en zou niet meer zonder m'n KN kunnen. Nu zou ik voor een goede tweedehands merkzadel gaan als ik weer een paard zadelmak zou maken. Natuurlijk kun je voor zo'n bedrag niet veel verwachten, maar voor heel iets meer heb je een tweedehands zadel van betere kwaliteit.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:59

Nooit, maar dan ook nooit besparen op een zadel. :n
Koop dan 'n tweedehands en laat 'm goed nakijken door een vakkundige zadelmaker, dan ben je iets meer kwijt maar heb je er langer plezier van (en van je paard).

Check deze link bijvoorbeeld: http://www.freewebs.com/saddlesores/index.htm

riwiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:08

Bij mijn Merano zadel is ook de boom gebroken!

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 20:25

Gimli_ schreef:
Nooit, maar dan ook nooit besparen op een zadel. :n
Koop dan 'n tweedehands en laat 'm goed nakijken door een vakkundige zadelmaker, dan ben je iets meer kwijt maar heb je er langer plezier van (en van je paard).

Check deze link bijvoorbeeld: http://www.freewebs.com/saddlesores/index.htm

Erg intressant, toch zou ik weleens een A merk zadel willen ontleden. Dan pas kan je echt goed vergelijken. Lijkt me een leuk projectje...

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:51

Hier ook een Merano hoor.
Dit zadel is al zooooo oud en intensief gebruikt. Laatst nog na gekeken en geen scheve, kromme of stukke boom. Geen uitgezakte kussens, helemaal niets van dat.
Ding ligt en zit heerlijk :)