Fijn zadel om mee buiten te rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:09

Ik wil niet boomloos. Een plank verdeelt de druk vele malen beter dan een matras...... zie paardnatuurlijk..... ben het niet altijd met ze eens, maar op dit punt zeer zeker wel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:10

Ik rijdt zelf met een Trekker zadel. (te zien bv via http://www.greendistance.nl). Je zou haar ook eens voor tips kunnen mailen, ze rijdt zelf endurance.

Ik rijdt met mijn zadel zowel in de bak als buiten, zit heerlijk!

Vankje

Re: Fijn zadel om mee buiten te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:12

Hier nog een enthousiaste gebruiker van de Massimo Trail :))
Het is een heerlijk comfortabel zadel, heb 'm nu bijna 2 jaar en ben er nog elke keer blij mee :j Ik gebruik 'm ook voor buitenritten, maar ook in de bak (die zeldzame keren dat ik in de bak rijd :+ ).

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:49

@Yamcha: waar staat dat over boomlose zadels bij paardnatuurlijk? Kan het niet vinden nl.

Waar wat denk je zelf? Is een plank of een matras fijner op je rug????

Ik denk een matras.

Een Barefoot boomloos (dat heb ik dus ik kan alleen voor dat merk spreken) heeft het VPS systeem wat zorgt voor drukverdeling en rugggraat vrijheid. Ik heb dit zadel (BF Cheyenne) nu dik een jaar, mijn paard loopt er fijn mee, heeft geeft geen drukkingen en heeft nooit meer kreupel gelopen, wat met mijn vorige boomzadels wel het geval was. De kreupelheid schreef ik toe aan Hoefkatrolontsteking, maar achteraf gezien kwam het door het zadel. Ik had een westernzadel voor mijzelf en een Kieffer dressuur zadel voor mijn verzorgsters.

Het is wel zo dat je een stabiel zit moet hebben voor een boomloos, maarja het is natuurlijk altijd beter om te zorgen dat je een stabiele zit ontwikkeld. Dus dat kan je mooi in een boomloos.

Ragdollcat

Re: Fijn zadel om mee buiten te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:53

Hier ook een massimo trail, heerlijke zadel.