Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yamcha schreef:Bullshit.
Verdiep je eens in je harnachement, werkelijk...... kom op zeg, vroeger hadden we geen internet, en toen wisten we die dingen wel, conclusie: jullie zijn gewoon lui.
Een kneveltrens heeft geen hefboomwerking. Nooit. Die knevels zijn om je bit stiller in de mond te laten liggen, en je teugelhulpen iets duidelijker door te laten komen, doordat de knevel druk geeft tegen de zijkant van de mond. Duidelijk is niet hetzelfde als streng (mocht je daaraan twijfelen, pak een woordenboek en zoek het op).
En door de knevelriempjes ligt het bit wat stiller, dat is al. Het is daardoor niet strenger.
En echt mensen...... koop eens een boek over harnachement in plaats van hier onzin uit te kramen met het risico dat TS het gelooft ook nog.
Oh, en TS: als de ringen in je paard zijn mond komen, lijkt het me tijd om goede les te nemen, dat mag echt NOOIT en NOOIT gebeuren.
als je in mijn berichtengeschiedenis kijkt zul je dan ook zien dat ik over het algemeen de knevel bij correct gebruik in de juiste mond als een van de vriendelijkere bitten bestempel. Maar om nu te zeggen dat een knevelriempje helemaal niets aan de inwerking veranderd gaat me even een slag te ver, en getuigt eerder van gebrekkig inzicht in basis natuurkunde.
zoals ik ook al aangaf zie ik dit bit bij correct gebruik als vriendelijk en goed voor bijvoorbeeld jonge paarden
terpentijn schreef:Ik zou niet direct weten of de kneveltrens qua "pootjes" ook in verschillende lengtematen te krijgen is, ik meen dat dat wel het geval is, vaag meen ik me maat-verschillen te herinneren, maar dat kan ik ook mis hebben.
)