wie denk met mij mee? welk bit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 19:47

Twinklestar schreef:
Kan het niet zijn dat hij last heeft van zijn tanden ?
Misschien zit het bit hem daarom niet lekker ?
( probeer maar mee te denken hoor )

Tanden zijn 2 maanden geleden helemaal gecontroleerd. Ik denk gewoon dat dit bit te dik is (hij is ook flink afgevallen)

Sayangki

Re: wie denk met mij mee? welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:00

Heeft de tandarts geen opvallendheden geconstateerd in de mond? Beschadigingen op bepaalde plekken zodat je mogelijk ook weet waar je op kan letten bij een nieuw bit?

Voor mijn paard heeft de vorige eigenaresse 5 verschillende bitten (enkel gebroken, appel, dubbelgebroken, watertrens en uiteindelijk Myler) gehad. Ze begon met elk bit te bloeden. Het 5e bit was raak, een myler level 2 (die met veel tongvrijheid en D ringen) Ze heeft een wokkel in haar tong die vrij vooraan in de mond ligt. Ieder ander bit beschadigde dus haar tong waardoor ze ging bloeden. Nu met de myler inmiddels al 4 jaar geen last meer, ze is heel fijn en zacht in de mond met dit bit.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 20:14

Nee hij heeft geen wondjes of rare ongewone plekke gevonden maar wel zei ze dat hij weinig ruimte heeft in zijn mond waardoor ik denk dat een smaller bitje mogelijk beter in zijn mond zou liggen.

Dus mij is wel duidelijk dat het bit dunner moet als wat ik nu heb alleen ben ik er qua soort bit niet helemaal uit.

Zit ook over een myler te denken maar wil deze dan eerst uitproberen dan dat ik hem gelijk koop.

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:20

Bij Myler kan dit, maar was ook al eerder genoemd geloof ik. De mijne gewoon bij de ruitershop besteld om uit te proberen en kon terug gebracht worden. Ook zit er op Mylerbitten levenslang garantie op het mechanisme (meen ik).

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:22

Misschien een koper bitje?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 20:29

Ga ik indd eens voor kijken.