Bijzondere frontiem, jullie mening?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aliesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:07

Ik vind zo een frontriem juist wel mooi, maar vind m op dat plaatje denk ik net iets te diep, ik zou zelf een wat kleiner v'tje doen, vind ik namelijk wat mooier :)
Laatst bijgewerkt door Aliesy op 24-03-12 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:08

dan zie ik geen probleem!
ik vind het mooi,
en als je het mooi vind,
gewoon doen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:08

deruijter schreef:
Nou ik weet niet waar jij je jurkjes koopt maar bij mij dus niet.
Een perfect aansluitend jurkje, is perfect aansluitend?
En drukt dus niet? Anders zou het niet perfect aansluitend zijn?

En als jij een armband om hebt, zo'n vaste, een slavenarmband-model. Die 'valt' bij iedere beweging door het gewicht op een andere manier tegen je arm aan. Dat gaat zo'n frontriem ook doen, door het gewicht van het zilver.

En een perfect aansluitend jurkje van een niet flexibel materiaal, ik geef het je te doen.

Nogmaals: TS je vraagt om meningen, je krijgt meningen. Niet mauwen als het je niet aanstaat.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 23:10

nogmaals: een mening of waardeloze argumenten, dat is een wereld van verschil.. je zegt het al, een slavenband die van plaats veranderd.. deze frontriem is aangemeten en schuift dus niet.. dat heb je als je zoiets laat aanmeten..

Moeilijk he, gelijk geven..

Batlow

Re: Bijzondere frontiem, jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:11

Als iets is aangemeten, dan wil dat nog niet zeggen dat het stil ligt? Hoe weet je dat? Dat als et aangemeten is dat het stil ligt. Kan je dat met enige ervaringen onderbouwen

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:12

Max als jij zo 'boven' mijn niveau zit, dan zou je slim genoeg zijn om mijn reacties te negeren?

Vjestagirl, als jij een mening hebt, dan mag ik daar tegen in gaan, als jij dit mauwen vind, mag je dit
vinden. Maar ja that's life.
Je gaat TS haar frontriem toch niet vergelijken met een slaven armband?
Er is niks verkeerd met die frontriem. En als je dat niet kan in zien,
heb je naar mijn mening, maar weinig verstand van dit onderwerp.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:12

Voor jou blijkbaar ook. OF hij zit super strak om het hoofd, dan schuift hij niet, maar drukt hij. OF hij zit niet super strak, dan schuift hij wel door het gewicht, OF hij zit te los en dan klappert hij.

Veel plezier met je frontriem, en ik hoop voor je paard dat ik ongelijk heb, maar logica zegt van wel.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:14

Max, als iets aangemeten is dan snap je zelf toch ook wel dat het goed zit?
En dat het niet zal tikken en ook niet zal drukken? Het is niet voor niets aangemeten.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:15

Vjestagirl, jij bekijkt het wel heel zwart wit zeg.
Logisch gezien zou deze frontriem geen enkele last geven aan het hoofd van het paard.
Maar ja jou logica zal wel anders in elkaar steken.

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:16

@xxMaxx ja inderdaad gezeur. Ik vind het een beetje vreemd dat mensen denken dat een frontriem in de weg zou kunnen zitten of onprettig voelt. En al helemaal als hij op maat gemaakt wordt. :n

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:16

Ik vindt hem lelijk, hij is vrij grof en saai. Daarnaast denk ik dat het een paard moet staan en ze een vrij grof hoofd moeten hebben zodat het niet te veel wordt. Als je een paard hebt met een fijn koppie denk ik dat heel erg raar gaat staan.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:18

Mylove, ben het echt helemaal met je eens haha

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:19

Haha mensen ik ben hier weg. Jullie willen je gelijk hebben, wij hebben een mening. Vjesta onderbouwt die goed, dmv een voorbeeld. EEN LOGISCH VOORBEELD, maar jullie kunnen dit blijkbaar niet snappen. Ik zeg niet dat je je plakaatje niet moet kopen, ik vind het alleen onpraktisch en vertel waarom, dat lijkt me ontzettend logisch als je een mening geeft, maar dan wordt je meteen afgekat en meteen tegenargumenten. Oke als jullie vinden dat het goed zal liggen, heel veel plezier :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:21

mylove123 schreef:
@xxMaxx ja inderdaad gezeur. Ik vind het een beetje vreemd dat mensen denken dat een frontriem in de weg zou kunnen zitten of onprettig voelt. En al helemaal als hij op maat gemaakt wordt. :n

Luister is meid, dat het op maat is gemaakt wil niet zeggen dat het stil ligt, het is op maat gemaakt voor zijn HOOFD en wat die frontriem verder allemaal doet is bijzaak.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:27

Ik heb deze frontriem ook in handen gehad bij een zadelmaker.

Het leek me een mooie frontriem maar was er niet helemaal van overtuigd dat het puntje niet zou gaan irriteren. Misschien kun je eens een paard bekijken dat deze frontriem al heeft en dan bekijken hoe het inwerkt op het paard :)*

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:28

_Natasja_ schreef:
Ik heb deze frontriem ook in handen gehad bij een zadelmaker.

Het leek me een mooie frontriem maar was er niet helemaal van overtuigd dat het puntje niet zou gaan irriteren. Misschien kun je eens een paard bekijken dat deze frontriem al heeft en dan bekijken hoe het inwerkt op het paard :)*

Lijkt me de beste oplossing.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 23:29

ja maar je hebt toch zoveel v vormige frontriemen? snap het niet, deze is onderlegd dus kan toch nooit prikken?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:29

mylove123 schreef:

Echt wel, hier ook een op maat bestelde frontriem met strass steentjes rondom. Prachtig ding, maar bij vooral de galop tikte het ding iedere keer op het voorhoofd van het paard. Die werd er helemaal onrustig van met zijn hoofd. Met een andere frontriem geen centje pijn.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:29

Ik vind het niet mooi, maar ik vind alleen zwart leer, zwart onderlegd mooi. Als jij het mooi vindt, en je paard heeft er geen last van moet je er lekker voor gaan!

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:32

Eerlijk gezegd vind ik de frontriem helemaal niet mooi, ik houd meer van iets subtielers. Ik vraag me ook af in hoeverre zoiets 'massiefs' rustig blijft liggen op het paardenhoofd zonder te irriteren. Het zilveren gedeelte is dan uit één stuk of niet? dat dan op je paard aangepast wordt?

Andere bewerkte frontriemen zijn doorgaans buigzaam en wegen vrij weinig en zullen dus geen tot minimale irritatie geven. Met dit exemplaar ben ik daar niet zo van overtuigd.

Maar als jij hem mooi vindt, moet je je vooral niet door bokt tegen laten houden :P

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:34

blubdevis schreef:
ja maar je hebt toch zoveel v vormige frontriemen? snap het niet, deze is onderlegd dus kan toch nooit prikken?

Lees mij tip eens, daar kun je het meeste mee. ;)

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:35

@xxMaxx en jij maakt er ook een probleem van. Ik vertel alleen mijn mening. En uiteindelijk komt TS er ook wel zelf achter of de frontriem goed zit of niet. ;)
@setteke was die frontriem dan ook in de form van een punt?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:36

blubdevis schreef:

Stel in gebruik heeft je paard er last van, zou je dat wel willen zien? Ik krijg echt de indruk dat mooi voor welbevinden gaat, ik hoop dat dit niet waar is. :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:39

mylove123, nee, gewoon ietsje doorhangend. Het ging mij erom dat je zei, dat een frontriem niet in de weg kan zitten of onprettig voelen. Dat kan dus wel.

Ook vroeger al eens gehad met zo'n mooi dun kettinkje. Merrie werd er helemaal gestoord van. Was heel dun, maar tikte het voorhoofd wel iets aan.

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:42

setteke oke, zal eerlijk toegeven dat ik dat niet wist. :)