Voegt een zadelonderlegger iets toe aan een passend zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: Voegt een zadelonderlegger iets toe aan een passend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:55

Die vorm onderaan heet trouwens Eurofit. Dan kan je netjes je been aanleggen zonder je dekje telkens zwart te maken achter de singelstoten.

Buitenbeen ik zit met smart te wachten op een nieuwe test. Toendertijd zeiden ze al dat ze een greep hadden gedaan uit het grote aanbod, ze konden toen al niet alles testen. En ik geloof trouwens stellig dat Christ even goed is als Mattes. Ze hebben alleen een veel kleiner gamma. F.R.A. ken ik niet voldoende. Ik verwacht trouwens dat bij een nieuwe test, deze 3 merken beter scoren dan alle gel, neopreen, schuimrubber etc bij elkaar. Echt bont is beter.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:38

De prolite pad voegt wel iets toe aan een passend zadel. Er zijn veel paarden die prijs stellen op zo`n pad onder het zadel. Dat merk je pas als je rijdt met zo`n pad. Bij mijn paard gebruikte ik het na een terugval in de bespiering. Hij vond het duidelijk prettig. Daarom ben ik het met dunne inlages blijven gebruiken. Bij lange ritten helpt het ook te voorkomen dat de rug gevoelig wordt.

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 23:06

Ik begreep dat veel endurance-ruiters hiermee rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:34

waar koop je zo'n dekje van wol met vrijheid in de ruggengraat? want ik zie bij epplejeck bijv. alleen halve dekjes, waar die niet verder gaat onder het zweetblad en je alsnog een dekje eronder moet doen.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:55

i_risss schreef:
Ik begreep dat veel endurance-ruiters hiermee rijden?

Dat weet ik eigenlijk niet. Ik in ieder geval wel, maar moet mijn eerste echte wedstrijd nog rijden :D

Grooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:43

Frederieke_ schreef:
waar koop je zo'n dekje van wol met vrijheid in de ruggengraat? want ik zie bij epplejeck bijv. alleen halve dekjes, waar die niet verder gaat onder het zweetblad en je alsnog een dekje eronder moet doen.

Bij mij ;)...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:25

En bij mij (Mattes)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:08

Frederieke_ schreef:

ik heb een mattes dekje te koop, met ruggegraadvrijheid. maat L ...... Zoals deze : http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... ur/113043/ Gaat alleen weg voor een goed bod, is in super goede staat.