Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alice13 schreef:Een kind van 3,5 op een paard zetten is heel onverantwoord nog niet eens over de gevaren gesproken maar de bekken van een kind kunnen paardrijden (serieus gezien) helemaal nog niet aan en je vraagt hiermee om bekken problemen.
. Had deze inderdaad al op internet gezien!

eens per week op Jippe. We hadden van het revalidatiecentrum van zoon gehoord dat een kind 3 minuten per levensjaar per keer (en dan max tweemaal per week) TOTAAL mag draven en galoperen. Stappen kan geen kwaad, maar toen ze 5 was bijv was het dus totaal maximaal 3 minuten x 5 levensjaren = 15 minuten draven en galoperen in 1 rij"les". Dat hanteren we nu nog op d'r pown (inmiddels 7 dus 21 minuten). Kijk gerust in mijn profiel voor meer foto's en filmpjes en topics. Ik heb ook galopfilmpjes bijvoorbeeld
.

(dochter heeft haar voor d'r verjaardag gekregen)
Dobel schreef:leuk topic en superlieve fotos en leuke zadels alleen pas aub wel op met het rijden op een groot paard. Ik ben nu 20 en ben ook op veel te jonge leeftijd begonnen met 'rijden'. Ik heb nu als ik langer dan een half uur rijd altijd pijn van mijn liezen en heupen. Met zadel rijden gaat helemaal niet meer dan verga ik van de pijn. Officieel mag ik eigenlijk niet eens meer paardrijden omdat ik mezelf dan blijf belasten. Dus pas er aub mee op.
daantjuhhh schreef:Dobel schreef:leuk topic en superlieve fotos en leuke zadels alleen pas aub wel op met het rijden op een groot paard. Ik ben nu 20 en ben ook op veel te jonge leeftijd begonnen met 'rijden'. Ik heb nu als ik langer dan een half uur rijd altijd pijn van mijn liezen en heupen. Met zadel rijden gaat helemaal niet meer dan verga ik van de pijn. Officieel mag ik eigenlijk niet eens meer paardrijden omdat ik mezelf dan blijf belasten. Dus pas er aub mee op.
En is dat gekomen door het rijden?
Is het een afwijking?
Is het een overbelasting?
Ik rij vanaf mijn 3de z'n 5 keer per week.
En toen ik erg jong was altijd op dikke pony's, mijn heupen zijn prima.
Ik vindt die foto's ook heel erg cool.
Ik denk toch dat een kind meer steun heeft aan z'n barefoot zadel dan aan z'n pinokkio ding.