De veiligste stijgbeugels zijn...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:09

ik zelf rijd met die helastieke, maar ben er niet erg blij mee.
val je er bijna af, schiet dat helastiek weg en kan je een halfuur zoeken en niets vinden.
je zou dan een extra zakje erbij moeten kopen :')

Somebitch

Re: De veiligste stijgbeugels zijn...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:11

Ik heb elastieken gehad, totdat deze erafsprong tegen mijn paard aan. Nooit meer.
Heb nu kwik outs. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:11

Angela schreef:
Ik wil eigenlijk nog steeds een keer de safestyle (die zijn half open) beugels kopen. Daar kun je echt niet in blijven hangen, er zijn geen elastiekjes die kapot gaan als je er niet op zit te wachten, en er kan ook niets aan gaan piepen.
(foto staat in dit topic: [HAR] halfopen stijgbeugels)

Of, goedkopere oplossing, je neemt van die stijgbeugels met elastieken en laat de elastieken er af. Dan heb je ook halfopen beugels.
En mocht je het met buitenrit toch een beetje spannend vinden, dan kan je dan altijd de elastieken er even aan doen.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:39

ik vind dezen
[img][IMG]http://i39.tinypic.com/i6fkvb.jpg[/img][/img] het veiligste want als je valt dan schieten de elastiekjes weg(maar ze kunnen uiteraard je paard laten schrikken)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:26

Zijn er dan maar 3 soorten veiligheidsbeugels?
- kwik out
- half open
- met elastiek

Dacht dat er veel meer soorten waren.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:01

Hier safestyle beugels al zeker een jaar of 6. Gekocht in de eerste lichting. Geen seconde spijt van gehad. je kan er alles mee, spingen, dressur, buiten rijden. Zelfs zadelmak maken is er ideaal mee.

Beugels met elastiek, veel ellende mee gezien. regelmatig dat er in de proef 'zomaar' een elastiek vanaf sprong. kinderen konden hun voet dan niet meer in de beugel houden en moesten de proef stoppen.

Buiten dat vin ik ze voor volwassenen op concours echt geen gezicht hihi, die elastieken...

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:07

Ik heb ook gewoon veiligheidsbeugels gekocht met elastieken. Waren een kleine 30 euro..
Nog nooit meegemaakt dat er eentje 'zomaar' eraf schoot, heb ze nu circa 2.5 jaar.
Hoe het er uit ziet kan ik niet mee zitten, safety first!
Ik zie het overigens niet eens met foto's.. Zo'n klein - voor mij niet storend - detail..

Ik ben er super blij mee :)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 11:06

Ik vind die elastieken er eerlijk gezegd ook niet storend uitzien. Safety first, inderdaad! Ik was vandeweek in een een winkel waar ze de kwikouts hadden (was de 1e x dat ik ze in real life zag := ) en ik denk niet dat ze voor ons zijn. Ik vond ze vrij zwaar en het lijkt me geen fijn idee dat ze zo open blijven staan, ook gingen ze nogal stroef open en toe - maar dat kan ook toeval geweest zijn natuurlijk... :) Ik ga gewoon voor de elastiekjes!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:16

Voor onze dochter van (nu) 7, was ik (als ongeruste moeder ;) ) destijds ook op zoek naar de voor haar veiligste beugels. Wij zijn uitgekomen op de safestyle beugels. Ze rijdt daar super mee en als ze eens een beugel verliest (als ze haar been optrekt o.i.d.), heeft ze 'm ook snel weer terug omdat de beugel altijd in de juiste positie blijft hangen (en dus niet 'plat' tegen het paard draait)

Ikzelf rijd graag met wandelschoenen en heb de EZ-rides (met korf)...heerlijke beugels, ik wil nooit meer anders :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:21

Ik heb ook nu een paar jaar kwik outs. En heb er een aantal keer goed gebruik van gemaakt. Dat ze open blijven staan en mogelijk je paard kunnen beschadigen is wat mij betreft echt ondergeschikt aan mijn eigen veiligheid. Denk dat de wonden op het paard van menig ruiter met sporen erger zijn :P