Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:40

jaah dat zou fijn zijn *\o/* . Als je de iberica niet houdt mag ik dan bij jou komen kijken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:43

"pmarena, kun je geen testservice aanbieden??

:j

pmarena

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:47

Nee dat zie ik echt niet zitten , doe dat voor m'n eigen Barefoots al niet eens meer zelf :P

Dat heeft een reden , iets met 24 uur in een dag en een bestaand takenlijstje dat al te lang is :P

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:55

pmarena schreef:
Nee dat zie ik echt niet zitten , doe dat voor m'n eigen Barefoots al niet eens meer zelf :P

Dat heeft een reden , iets met 24 uur in een dag en een bestaand takenlijstje dat al te lang is :P

Jammer :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:00

Vind ik ook wel eigenlijk :o

Maar ik kan nu eenmaal niet àlles doen dat ik graag zou willen :o

(zitten hier middenin een grote verbouwing die maar niet opschiet (doen alles zelf) , nieuwe website is nog niet online en moet nog vanalles aan gebeuren , nieuwe catalogus moet nog afgemaakt worden , boekhouding moet gladgestreken worden voor de belastingaangifte , schoonvader is terminaal ziek dus daar gaan we ook vrijwel dagelijks naartoe , paarden moeten verzorgd worden / paddock paradise uitgebreid.....enz. enz. )

Met Rena rijden komt er al zelden of nooit van.....dus die is eerst aan de beurt als ik nog wat ruimte krijg , zou niet echt netjes zijn als ik dan i.p.v. Rena weer iets anders op de hals ga halen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:07

begrijp het wel hoor... :j

maar jammer dat er nergens een uitprobeer service is, want ik vind deze bbpads echt veel te duur om op de gok te kopen..

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:27

Haha ik begrijp het ook hoor, voel je vooral niet bezwaard. Je kunt nou eenmaal niet alles doen.
Maar ik ben het wel met DC eens dat het echt een dure BBP is om zomaar even te kopen. Stel je voor dat het toch niks is, dan is dat heel erg veel geld wat je weggooit.

Ik heb het zadelbontje van Christ voor over mijn zadel gekocht omdat ik wist dat het goddelijk zit.

Den ook zo vreselijk benieuwd naar de BBP, voor de Premium Plus :)
Met de inlages en beugels eraan. Zou je er met een druk paard ook goed mee kunnen rijden? Pleur je er niet snel vanaf als je paard ineens bedenkt de andere kant op te gaan? Zo lastig te beoordelen als je zo een ding niet kan testen.

Daarom wacht ik ook vol spanning af op je testverslagje hier :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:31

Ze raden in principe toch het rijden met beugels erg af bij de christ bbp's ?

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:33

Ze raden het inderdaad af om er mee licht te rijden. Dat zou ik dus ook niet doen. Voor mij is het puur dat ik erop kan komen. Mijn paard kan ik ECHT niet tegen een boomstam aanparkeren om erop te stappen. Dus stel ik moet eraf onderweg, dan kom ik er van je never niet meer op :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:33

Mijn eerste keus zou het ook niet zijn inderdaad , maar met goede inlages erin zou het best wel redelijk moeten kunnen denk ik (we zullen het zien).

Het gekke is ook dat ze op die fellsattel.com website er echt alles mee lijken te doen , supermooie foto's ook. En dat dan denk ik met de standaard inlages van Christ.

(Overigens vind ik die paardjes op al die foto's en in het boek nu niet al te gelukkig kijken zo op het eerste gezicht := )

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:38

Carmy81 schreef:
Ze raden het inderdaad af om er mee licht te rijden. Dat zou ik dus ook niet doen. Voor mij is het puur dat ik erop kan komen. Mijn paard kan ik ECHT niet tegen een boomstam aanparkeren om erop te stappen. Dus stel ik moet eraf onderweg, dan kom ik er van je never niet meer op :')

Maar je komt toch never nooit niet dmv de beugels op je paard geklommen met een bbp ? Volgens mij gaat dat alleen maar mega schuiven ! Of heb je een klein paardje en ben je zelf super lenig ?

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:42

Ik had nog niet eens op die wesite gekeken. Ziet er wel erg mooi uit die BBP.
Overigens rijden ze allemaal met beugels eraan. Ik zie zelfs een aantal mensen echt staan in de beugels.
Dat zouden ze toch niet publiceren als het uber slecht voor het paard zou zijn, toch ??

WAUW ik wil er ook 1 !!

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:43

@ Maris: haha ik ben super lening EN ik heb een redelijk klein paard. 1.63 Andalusier.

Met een longeersingel en halstertouw kom ik ook op mijn paard in 2 seconde ;)

Ik heb gewoon net dat hupje nodig snappie?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:46

oooh ik is jaloers ! ;) :+

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:49

Oefening baart kunst ;)
Maar op een reus zou ik ook niet ophuppen hoor haha

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:51

Zo klein is 1,63 nou ook weer niet, ik vind het knap !

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:24

Pmarena mag ik vragen waar jij ze besteld hebt, via die Piaff site welke vernoemd wordt op Fellsattel.com ?

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar Lammfell om te vragen welke maat ik zou moeten hebben Pony of Warmblutt. En hoe ik de singelmaat op moet meten. Ik ben namelijk wel enthousiast geworden na het zien van de website en ga gewoon de Premium Plus bestellen *\o/*

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:35

Hier nog iemand die erg geinteresseerd is! Ik zie helaas alleen foto's van de bovenkant van het zadel en dat zegt zo weinig. Is het gewoon een dubbel bontje of zit er nog 'binnenwerk' in het zadel ook.
Beugelriemen raad ik heel sterk af ivm risico op atrofie...daar zijn ze gewoon echt niet op gemaakt.

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:40

Hier geheel met Lusitano eens, ben zeer benieuwd naar het binnenwerk en foto's van kopzijde en achterzijde.

Beugelriemen zou ik inderdaad ook niet gebruiken ivm geen of zeer beperkte gewichtsverdeling.

In Nederland is hij overigens ook naar wens te bestellen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:43

Ik denk dat ik toch wel ga bestellen.... ik rijd nu ook al met een dubbel schapenbontje maar vind het idee van iets meer opgesloten zitten en de inlage wel fijn.... zonder beugels. dat dan wel...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:45

Schrikken jullie dan niet van de prijzen van de christ bbp ??

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:46

Het is zeker geen goedkope BBP, ben ik geheel met je eens. De drempel zou voor mij wel lager zijn als hij in de prijsklasse zou vallen van bijvoorbeeld de Voest pad.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:47

Iemand al gevonden waar de Premium Plus op voorraad is te bestellen. Ik kan niet anders vinden in NL dan gigantische levertijden.... Overigens verkopen niet heel veel shops ze, meer in Duitsland allemaal. Of zoek ik nou gewoon verkeerd dan?

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:49

Wat ik begreep is dat ze op bestelling worden gemaakt en soms hebben ze wat op voorraad.
Wanneer je afwijkende kleuren wil wordt hij zeker op bestelling gemaakt. Laat ik nu net zwart zwart als voorkeur hebben. Bij buitenzinnig kun je em ook bestellen.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:50

Ik ook hoor, gewoon zwart en naturel bovenkant.
Ik zal es ff bij Ron checken of dat ie er niet 1tje heeft liggen.... :)