Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Caira schreef:zadel past idd niet, maar daar waren we al over uit denk ik, het is heel l*llig om te zeggen, maar haar rug is denk ik gewoon echt TE kort om er een degelijk zadel op te kunnen leggen. Wil je voor mij de afstand meten tussen de singelstoten van de BF en de voorkant van het zadel, dan meet ik die van de pad ook even!
Morrie schreef:ik heb een paard met soortgelijke bouw en ik zweer bij mijn (3e) Ghostzadel. Ik heb in de 10 jaar dat ik dit paard heb al tientallen zadels "verseleten" en geprobeerd en de Ghost is het enige zadel dat een blijvertje is.
Ik heb ook nog een Phantom zadel in de schuur liggen, ongebruikt, dus als je interesse hebt..... (ooit gebruikt voor mijn pony, toen er nog een kind op reed)
Ik heb ook een bestfriends bbp, maar de singel is niet lang genoeg voor mijn paard, dat ligt nu op de pony als er een keer een kind komt logeren en een rondje wil stappen met het oudje.
De endurance gaat nog net, maar voor de rest....
Lijken ook helemaal niet makkelijk zitten... zo plat als een pannekoek
YamaDeva schreef:Ik denk ook dat die variant met die fork/boom achtige constructie niet gaat werken...
Maar euh, Ik zie nu veel BF en Ghost voorbij komen: ik ben het denk ik even kwijt.
Ben je op zoek naar een boomloos zadel of een bbp?
)

pmarena schreef:Dat spekje bij het inbuigen![]()
Ik zie wat je bedoelt : de pommel ligt rond de schoft netjes zo te zien. Op de foto met rendiervachtje ligt de voorkant zelfs iets omlaag dus die pommel moet breed zat zijn. Maar direct vanaf die plek van de pommel naar voren toe , wordt het ineens erg breed. Normaal moeten dergelijke vetjes en spekjes goed onder het zadel door kunnen rollen maar dat doen ze bij haar dus niet , ze blijven op het randje van de pad hangen , begrijp ik dat goed ?
Zou dat niet komen doordat de pad (hele spul) constant naar voren wil en dus tegen de spekjes in aan het duwen is ? Beestje heeft inderdaad nogal een pens zeg , pfffft
Eigenlijk moet je daar standaard een goede stevige banaansingel voor gebruiken want met geen 1 zadel (of BBP) gaat het anders werken ben ik bang.... waarom werkte de banaan niet ?
Misschien heb je het wel eens verteld in het boomloze topic
Qua druk op de rug zit je prima in het zadel. Daar zou ik me echt totaal geen zorgen over maken als ik jou was. Ook als het zadel nog ietsje verder naar achteren zou liggen zit je echt niet op haar lendenen te drukken zo te zien.
Pens?
Ze heeft een snoezig hooi/babybuikje... nou ja, misschien zit er een royale hooirol in maar goed
[***] schreef:Ken je de Libra-barebackpad van Buitenzinnig?
http://www.buitenzinnig.nl/BuitenZinnig ... eless.html
(zelf geen ervaring mee, maar klinkt alsof hij in je beschrijving past)
W0PPY schreef:Wat een leuk dier heb je daar zeg!
Misschien absoluut niet waar je naar op zoek bent hoor, maar -mijn inziens- toch 't opperen waard:
Is een dikke westernpad/schapenvacht in combinatie met een " antirol-singel " niets?
(met een anti rol-singel bedoel ik zo'n ding: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4032538/60)
Lastig hoor.. Succes!