Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mabotje schreef:Ik heb bij mijn paard het idee dat, zodra ik hulplijnen of touwtjes gebruik, dat hij dan in de 'autistische-mode' gaat. Geen idee hoe ik het moet uitleggen eigenlijk... De eerste paar rondjes gaat het goed, maar dan lijkt het wel of ie op slot slaat in zijn hoofd, steeds harder gaat draven en ik dring hélemaal niet meer tot hem door met mijn stem. Meestal gaat de longeerlijn dus gewoon aan het halster en dat gaat wel gewoon goed. Één keer in de zoveel tijd probeer ik het nog een keer met touwtjes aan de longeersingel. Eerst los en dan wat bijzetten. Heel soms gaat het goed, vaak ook niet. Met 2 lijnen is hij al een paar keer metoodgang naar achter gevlogen een n en zelfs gevallen, dus daar begin ik maar niet meer aan. Iemand dit ooit meegemaakt?
Diaz schreef:Het stomme is dat ze nieteens schriktTenminste, ze bevriesd dan..

sevke schreef:Sorry, maar ik vind dit touwding een beetje bullsh*t. Wij doen gewoon de reins door de beugels, en dan aan elkaar knopen over het zadel. Kun je in het begin los doen, en dan na het loswerken een beetje strakker. Dus net hetzelfde als dit koordding, maar dan veel goedkoper, want iedereen heeft al een hoofdstel en een zadel. Met een tie-down zie ik zo het nut niet van in. Het is toch de bedoeling om het paard te leren van het bit te blijven ?
sevke schreef:Sorry, maar ik vind dit touwding een beetje bullsh*t. Wij doen gewoon de reins door de beugels, en dan aan elkaar knopen over het zadel. Kun je in het begin los doen, en dan na het loswerken een beetje strakker. Dus net hetzelfde als dit koordding, maar dan veel goedkoper, want iedereen heeft al een hoofdstel en een zadel. Met een tie-down zie ik zo het nut niet van in. Het is toch de bedoeling om het paard te leren van het bit te blijven ?