Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zafirah is echter ook nogal rond en het zadel dondert ALTIJD naar de zijkant als ik op wil stijgen
Moet echt iemand tegen hangen, na paar rondjes stappen kan ik hem nog strakker maken. Dus zou wel heel graag willen, maar ik wil ook graag op de rug van mijn paard zitten en niet ergens halverwege de buik hangen
Saars schreef:Nou, ik kan dat zeeeker volgen. Mijn paard kijkt altijd nogal boos als de singel nog maar zijn buik raakt, maar ook als ik er met een borstel overheen ga omdat het daar weer es vol poep hangt. Ik singel dan ook heel rustig aan en beloon hem uitbundig.
Maar als ik vergeet aan te singelen zijn er bij mij twee mogelijkheden:
Mijn zadel zakt als ik opstap waardoor ik weer helemaal opnieuw mag beginnen opzadelen want alles ligt overhoop (tot grote 'vreugde' van paardje uiteraard)
Of: ik stap veilig op en kom tot de conclusie dat ik het vergeten ben als ik tijdens draf of galop verdacht scheef begin te hangen.
Dus ja, ik zou zeker een alternatief willen door die donderse singel, maar met een tonpony en een hangruiter kom je d'r niet!
Britt schreef:Doe je dat bij je eigen broekriem ook? En je schoenveters, trek je die ook altijd aan tot je je tenen nog nét voelt tintelen?

Saars schreef:Nou, ik kan dat zeeeker volgen. Mijn paard kijkt altijd nogal boos als de singel nog maar zijn buik raakt, maar ook als ik er met een borstel overheen ga omdat het daar weer es vol poep hangt. Ik singel dan ook heel rustig aan en beloon hem uitbundig.
Maar als ik vergeet aan te singelen zijn er bij mij twee mogelijkheden:
Mijn zadel zakt als ik opstap waardoor ik weer helemaal opnieuw mag beginnen opzadelen want alles ligt overhoop (tot grote 'vreugde' van paardje uiteraard)
Of: ik stap veilig op en kom tot de conclusie dat ik het vergeten ben als ik tijdens draf of galop verdacht scheef begin te hangen.
Dus ja, ik zou zeker een alternatief willen door die donderse singel, maar met een tonpony en een hangruiter kom je d'r niet!
ijssnuiver schreef:Mijn mening is ook, schuift het zadel? Dan is er iets anders mis, of de ruiter zit scheef of het zadel past niet(meer) of het paard is niet voldoende rechtgericht ed.
Met buitenrijden/springen doe ik de singel ook altijd een gaatje strakker inderdaad uit veiligheid..

Tigra_ schreef:ijssnuiver schreef:Mijn mening is ook, schuift het zadel? Dan is er iets anders mis, of de ruiter zit scheef of het zadel past niet(meer) of het paard is niet voldoende rechtgericht ed.
Met buitenrijden/springen doe ik de singel ook altijd een gaatje strakker inderdaad uit veiligheid..
Maar het is niet echt veilig, als het paard schrikt of begint te bokken, ben je zo uit balans en heb je dus grote kans ondanks dat het zadel past dat je naast je paard komt te hangen. Zeker als je nog een rond geribd paard hebt dan gebeurt dat nu eenmaal makkelijker als een paard wat een hoge schoft heeft en dus enigszins helpt het op de plaats te houden.
Als ie wat stabieler/ rustiger wordt gaat de singel 1 gaatje losser